شتابگیری جذاب پورشه 718 اسپایدر در اتوبان
وقتی بحث سبد محصولات پورشه و مدلهای پیشرانه وسط کیمن و باکستر باشد اکثر افراد این دو خودرو را زیر سایه 911 خواهند دید. اگرچه طراحی پیشرانه وسط این دو خودرو از جنبههای بسیار بر طراحی پیشرانه عقب 911 برتری دارد اما پورشه همیشه بهترینهای خود را برای 911 در نظر گرفته است. زمانی که پورشه از نسخههای پرفورمنس 718 اسپایدر و 718 کیمن GT4 رونمایی کرد، همهچیز جذابتر شد.
این دو خودرو از پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری سفارشی و گیربکس 6 سرعته دستی استفاده میکنند. متأسفانه این نیروگاه 4 لیتری با پیشرانه 4 لیتری بکار رفته در 911 GT3 ارتباط خانوادگی ندارد. بهجای آن پورشه این پیشرانه جدید را با افزایش حجم پیشرانه 3 لیتری بکار رفته در 911 ساخته و توربوهای آن را حذف کرده است. نتیجه این کار ایجاد قدرت 414 اسب بخاری است که با شخصیت شاسی توانای 718 اسپایدر و 718 کیمن GT4 همخوانی دارد.
پورشه برای ایجاد هماهنگی با این پیشرانه اقدام به بازنگری در شاسی و سیستم تعلیق کرده و در ابتدا قطعات سبکتر برای بخش جلوی سیستم تعلیق در نظر گرفته است. همچنین محل اتصال چرخ ها بازنگری شده و تنظیمات بهتری هم برای سیستم تعلیق ارائه گردیده است؛ اما در پیست شاهد تنظیم دستی ارتفاع و میلههای ضد لغزش خواهید بود. تمامی این پارامترها باعث ایجاد هندلینگ و سواری سطح بالایی میشوند.
گیربکس نیز پاسخهای مناسبی به شرایط متنوع میدهد. بر پایه حالت رانندگی، استایل رانندگی راننده و بازخورد سیستم تعلیق، گیربکس 6 سرعته تعویضهای خود را تنظیم میکند. این سیستم هوشمند باعث ایجاد کنترل وزن بهتر و لذت رانندگی بیشتر میشود.
در ویدئوی جدید منتشر شده توسط AutoTopNL، یک دستگاه پورشه 718 اسپایدر به حداکثر سرعت خود یعنی 306 کیلومتر در ساعت میرسد. این سرعت بسیار زیاد حدود 32 کیلومتر در ساعت بیشتر از سرعت پورشه 718 باکستر استوک میباشد. همین سرعت بیشتر دلیلی محکم برای نشان دادن ارزشهای 718 اسپایدر میباشد.