سرانجام همانطور که وعده داده شده بود، پورشه نسل جدید ۹۱۱ را رسماً در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی کرده است. طی ۵۵ سالی که از عمر پورشه ۹۱۱ گذشته است، این خودرو تاکنون تنها هفت بار تغییر نسل داده و به همین دلیل معرفی نسل جدید ۹۱۱ همیشه رویداد بسیار ویژهای محسوب میشود. در نسل هشتم این خودرو که با کد ۹۹۲ شناخته میشود، پورشه قصد داشته برترین خودروی اسپرت تاریخ را در همهٔ زمینهها بهبود بخشد تا بتواند همچنان تمامی رقبا را مغلوب کند.
همانطور که پیشازاین در تصاویر افشا شده معلوم شده بود، ظاهر ۹۱۱ نسل ۹۹۲ چندان با نسل قبلی متفاوت نیست و همانند اکثر نسلهای جدید ۹۱۱، این نسل هم تغییرات ظاهری ظریفی را تجربه کرده است. البته این موضوع چندان ناراحتکننده نیست زیرا نسل قبلی ۹۱۱ خصوصاً در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ ۹۹۱.۲، ظاهر جذاب و زیبایی داشت. درهرحال نمای جلویی نسل جدید ۹۱۱ تقریباً بهطور کامل همانند نسل قبلی به نظر میرسد. البته در این قسمت تغییراتی جزئی مثل چراغهای جلوی جدید، ورودیهای هوای تجدیدنظر شده و دیلایتهای LED افقی متفاوتی به چشم میخورد.
علاوه بر این، در نسل جدید، تمامی نسخههای ۹۱۱ صرفنظر از نوع مدل و سیستم انتقال قدرت، به گلگیرهای بزرگ مجهز هستند درحالیکه روی درب صدوق جلو هم خطوط متفاوتی کار شده است؛ اما واضحترین تغییر ظاهری نسل جدید ۹۱۱ در عقب آن رخ داده است یعنی جایی که چراغهای باریک توسط یک نوار LED به هم متصل شدهاند. این ویژگی طراحی در پورشه برای اولین بار در کانسپت Mission E دیده شد. در این قسمت همچنین طراحان پورشه سپر جدیدی را ارائه کردهاند اما مطمئناً هرکدام از نسخههای مختلف ۹۱۱ از طرح سپر و سر اگزوزهای منحصربهفردی برخوردار خواهد بود.
اما همانطور که انتظار میرفت، طراحی دیگر قسمتهای نسل جدید ۹۱۱ بسیار مشابه نسل قبلی است که این یعنی هنوز هم در آن گلگیرهای عضلانی، رینگهای اسپرت و خط سقف منحنی دیده میشود. البته دستگیرهٔ درها بهصورت یکپارچه درون بدنهٔ خودرو تعبیه شده و هنگامیکه فشار داده شوند بیرون میآیند. در ۹۱۱ جدید همچنین بهمنظور مطابقت با قوانین جدید حفاظت از عابر پیاده، اوورهنگ جلو کشیدهتر شده است. نسخهٔ پایهٔ کاررا در جلو مجهز به رینگهای ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی است اما مدل کاررا S از رینگهای بزرگتر ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب سود میبرد.
در داخل خودرو هم تغییرات قابلتوجهی صورت گرفته است. بهعنوانمثال، یک صفحه آمپر دیجیتالی جدید در جلوی راننده قرار گرفته و یک صفحهنمایش بزرگتر ۱۰.۹ اینچی هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است درحالیکه طراحی دکمهها نیز دستخوش تغییراتی شده است. به گفتهٔ پورشه، طراحی زاویهدارتر داشبورد ۹۱۱ جدید با الهام از مدلهای دههٔ ۷۰ شکل گرفته است. افزایش جزئی فاصلهٔ محورها و رشد ۴۵ میلیمتر فاصلهٔ عرضی محور جلو نیز بهبود فضای داخلی را به همراه داشته است.
هرچند ممکن است نسل جدید ۹۱۱ در ظاهر خودروی چندان متفاوتی به نظر نرسد اما ارتقاءهای زیادی در زیر پوست آن صورت گرفته تا بهترین و سریعترین ۹۱۱ تاریخ شکل گیرد. خانوادهٔ این ماشین به نسخهٔ بهبودیافتهای از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی قبلی مجهز شده است. این پیشرانه در ابتدا در نسل ۹۹۱ معرفی شد و حالا پورشه آنرا بار دیگر با سحر و جادوی خود ارتقاء داده است. بهعنوانمثال، این موتور هماکنون به منیفولدهای آلومینیومی جدیدی مجهز شده است.
این ویژگی در کنار ارتقاءهای دیگر، قدرت کاررا پایه را از ۳۷۰ اسب بخار قبل به ۳۸۵ اسب بخار افزایش داده درحالیکه قدرت کاررا S هم از ۴۲۰ اسب بخار به ۴۵۰ اسب بخار افزایش یافته است. کاررا S در نسخهٔ دیفرانسیل عقب ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک ۴S این کار را در ۳.۶ ثانیه انجام میدهد؛ بنابراین هردو مدل کاررا S و کاررا ۴S حدود ۰.۴ ثانیه سریعتر از قبل شدهاند که این زمان در صورت سفارش پکیج Sport Chrono به میزان ۰.۲ ثانیه دیگر هم کاهش میابد.
حداکثر سرعت کاررا S نیز هماکنون به ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و در هر صد کیلومتر هم ۸.۹ لیتر بنزین مصرف میکند که این عدد در کاررا ۴S با کمی افزایش به ۹ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. هردو مدل کاررا و کاررا S بهصورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ارائه میشوند اما امکان سفارش گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم برای آنها وجود دارد. این گیربکس جدید ساخت ZF بوده و جایگزین نمونهٔ هفت سرعتهٔ PDK اتوماتیک قبلی شده است. برای هردو مدل کاررا و کاررا S امکان سفارش سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم وجود دارد.
پورشه نسل جدید ۹۱۱ را به حالتی بنام حالت خیس مجهز کرده است که با استفاده از سنسورهای زیر چرخها میزان آب روی مسیر را تشخیص داده و ضمن فعال کردن سیستم کنترل پایداری و سیستم ضد قفل ترمز، به راننده هم هشدار میدهد. ۹۹۲ همچنین بهصورت استاندارد به سیستم هشدار مبتنی بر دوربین و سیستم ترمز کمکی هم مجهز شده که خطر برخورد با اشیاء متحرک را تشخیص داده و در صورت لزوم ترمز اضطراری را فعال میکند. برای اولین بار برای ۹۱۱ امکان سفارش سیستم دید در شب با دوربین حرارتی هم وجود دارد. علاوه بر این موارد، ۹۱۱ جدید به کروز کنترل تطبیقی هم مجهز شده که از قابلیتهای تشخیص اتوماتیک فاصله و همینطور توقف و حرکت برخوردار است.
قیمت پورشه ۹۱۱ کاررا S مدل ۲۰۲۰ در آلمان از ۱۲۰,۱۲۵ یورو و کاررا ۴S از ۱۲۷,۹۷۹ یورو آغاز میشود. در ایالاتمتحده نیز قیمت پایهٔ کاررا S برابر با ۱۱۳,۲۰۰ دلار و کاررا ۴S معادل ۱۲۰,۶۰۰ دلار اعلام شده است. امکان سفارش این دو مدل از هماکنون وجود دارد اما تحویل آنها در ایالاتمتحده تا پیش از تابستان ۲۰۱۹ صورت نخواهد گرفت.
با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم
F22RAPTOR
۸ آذر ۱۳۹۷خیلی خیلی زیبا
Reza
۸ آذر ۱۳۹۷بی صبرانه منتظر نسخه های GT3 – GT3 RS – GT2 RS – Turbo S با این پلت فرم هستیم.
كامي
۸ آذر ۱۳۹۷هزار سال دیگه هم با همین طراحی میشه عاشقش بود
حامد
۸ آذر ۱۳۹۷حتی سایت های که تخصصشون اخبار خودرو نیست خبر معرفی ۹۱۱ رو زودتر گذاشتن
net
۸ آذر ۱۳۹۷شیشه عقب که مثل پانامرا چسبیده به چراغ عقب و هاچ بک شده جالب نیست و عقبش کشیده نیست=این مدل چراغهای دایره ای ساده پورشه دیگه قشنگ نیست=این مدل رینگ به رنگ تیتانیوم پورشه که شاخه های زیادی داره خیلی قشنگه و این مدل رینگ فقط پورشه تولید میکنه و قشنگه
Alireza
۸ آذر ۱۳۹۷آقا مگه نمیگید اصالت چرا هیچ وقت واسه پورشه اصالت چراغای عقب مهم نیست در ضمن طراحی داخلی که دیگه اصالت نمی خواد آقا باید قبول کرو پورشه تیم طراحیش هیچ حرفی واسه گفتن ندارن کجان اون روزا که پورشه کاین و کیمن و کاررا جی تی طراحی می کرد الان چندساله داره چراغ عقب اون مدلا رو فیس لیفت میکنه واقعا حیفه فنی پورشست با این تیم طراحی
Hossein
۸ آذر ۱۳۹۷با اینکه نسل قبلش خیلی زیبا بود ولی این نسلش بازم زیباتر شده
از نمای عقب فارغ از چراغای زیباش خیلی یادآور نسل های اولش شده
بی نهایت دوست داشتنیه
بهنام
۸ آذر ۱۳۹۷قطعاً در نسخه های دیگر از این نسل 911 سپر عقب و جلو تغییر میکنن که صد در صد این ماشین رو زیباتر میکنه. طرح سپرهای این مدل بنظر من زیبا نیست، خصوصاً سپر جلو
AMANTE
۸ آذر ۱۳۹۷نسل قبلی طراحی جلوی جذاب و اسپرت داشت ولی نسل جدید حالت شیک و جذاب و اسپرت داره و در طراحی عقب با نگاه به گذشته طراحی عقب 911SC مدل های 78 به بعد با ترکیب آینده داره.
https://cdn1.mecum.com/auctions/ca0816/ca0816-244355/images/ca0816-244355_3@2x.jpg?1471391177000
Sajjad
۸ آذر ۱۳۹۷لعنتی رینگاش چقدر خوشگله
مهدی
۸ آذر ۱۳۹۷مثل همیشه فوق العاده.وبهتر از همیشه.اون عکس که از بالا ازش گرفتن مثل یه یوزپلنگ میمونه که کمین کرده ومیخواد یهوجهش کنه وحمله ور بشه به سمت طعمه اش
آrمaن
۸ آذر ۱۳۹۷چقدر خوبه لامصب
Mohammadreza
۸ آذر ۱۳۹۷ترکیب پیروز رو تغییر نمیدن
911 یه طراحی ساده کلاسیک و زیبا داره
شخصا با ماشین هایی که ظاهر فضایی دارن مثل لافراری و والکری خیلی حال نمیکنم این طور ماشین ها با طراحی کلاسیک رو بیشتر دوس دارم
فقط سوالی که پیش میاد چطور قیمتش تو امریکا 112 هزار دلاره از اون ور قیمتش تو اروپا 120 هزار یورو؟!؟
محمد مهدی
۸ آذر ۱۳۹۷واقعاً فوق العاده است
مخصوصاً فیلم معرفی اش
محمد مهدی
۸ آذر ۱۳۹۷طراحی بدنش هم ادم رو دیوانه می کنه
Knight
۹ آذر ۱۳۹۷طراحی جالبی داره زیباییشو بیشتر کردن
رگه هایی از کانسپتهای دهه ۹۰ هم توش دیده میشه
به خصوص از نمای بالا
“حداکثر سرعت کاررا S نیز هماکنون به 308 کیلومتر بر ساعت رسیده”
جالبه پرفورمنس کارراهای الان از ۹۱۱ توربوهای ۲۰ سال بیشتره
doubt
۹ آذر ۱۳۹۷دق میده 911 آخر بخدا دق میده این لعنتی
emad1990
۹ آذر ۱۳۹۷من ظاهر نسل قبلو بیشتر میپسندم
اما مطمعنم پورشه ماشین بهتری نسبت به قبلی ساخته