به جرئت میتوان گفت پورشه پانامرا یکی از محبوبترین مدلهای پورشه چه در آنسوی مرزها و چه در کشور ماست. خودرویی که در برههای زمان با تمام قوا وارد کشورمان شد و اتفاقاً طرفداران پروپاقرصی را پیدا کرد. شاید ظاهر خودرو تا حدی قطبی عمل کرده و مخالفان و موافقان زیادی داشته باشد اما بیشک ترکیب بینقص مهندسی پورشه به همراه سطح بالایی اشرافیت و کارایی در پانامرا نمود بیشتری دارد. به تازگی نیز نسل دوم این خودرو با قدرت بالاتر، ظاهر بهتر و مصرف کمتر معرفی شده و میرود که بازارها را فتح کند.
اصولاً در اکثر بازارهای بزرگ دنیا خودرو به عنوان کالای مصرفی مطرح است و به همین خاطر است که پس از کمی کارکرد شاهد افت فاحش بهای خودروهای مطرح هستیم؛ اما بازار خودروی ما کاملاً استثنا بوده و میبینیم که خودرویی پس از چندین سال کارکرد با بهای بسیار بالاتری نسبت به زمان ابتدایی خود به فروش میرود! و این از عجایب روزگار است!
اما غرض از این نوشته مقایسهی بهای پانامرای کارکرده در آنطرف آب و کشور خودمان است. مدلهای ۴ و ۵ سالهی نسل اول پانامرا با قیمتهای چند صدمیلیونی در کشورمان فروخته میشوند درحالیکه یکی از همین موارد که به مراتب کم کارکردتر و تمیزتر از نمونههای داخلی است بهای بسیار نازلتری دارد.
خودروی موردبحث ما یک دستگاه پورشه پانامرا S بوده که به کیت بدنهی ۹۷۱ منصوری مجهز است. این کیت پهن باعث بهبود نمای ظاهری پانامرا شده است. همچنین شاهد رینگهای ۲۲ اینچی در زیر خودرو هستیم. هزینهی این کیت بدنه ۲۵ هزار دلار و هزینهی رینگ و لاستیکها نیز ۵ هزار دلار بوده است.
کیلومتر شمار خودرو عدد ۸۸۵۰۰ کیلومتر را نشان میدهد و با وارد شدن به داخل کابین اولین نکتهای که متوجه میشوید نورپردازی ویژهی لوگوی پورشه است که هرگونه شکی را دربارهی پورشه بودن خودرو از بین میبرد. چرم و چوب بکار رفته در خودرو در وضعیت مناسبی است.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری ۴۰۰ اسب بخاری آرمیده است. گیربکس ۷ سرعته PDK پورشه نیز نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند.
اما میرسیم به بحث اصلی یعنی قیمت! پانامرا S صفرکیلومتر در آن زمان بدون کیت منصوری بهای ۱۰۰ هزار دلاری داشته است اما این یکی با کیت منصوری نصف آن قیمت دارد! بهای خودرو ۴۹۹۹۰ دلار اعلام شده که با احتساب دلار ۳۶۰۰ تومانی به پول ما حدود ۱۸۰ میلیون تومان قیمت دارد!
خب به نظر میرسد که با دیدن اینگونه خودروها و بهای آنها آه از نهاد هر دوستدار خودرویی بلند میشود. همهی شما عزیزان بهتر از ما به مباحث خودرو آشنا هستید و ادامهی سخن تکرار مکررات خواهد بود. امیدواریم که در آینده شاهد بهبود صنعت خودرو باشیم.
منبع: jalopnik
سینا
۲ آذر ۱۳۹۵تکرار مکررات
Nima
۲ آذر ۱۳۹۵یکى از کارایى که میخوام انجام بدم اینه:
یه مازراتى کواتروپورته 2006 گذر بیارم
قیمتش 70-80 تومن میشه که خیلى خوبه. البته یکم داستان داره ولى خوب مازراتیه دیگه
به اسکالید و بیوک لاکراس هم فکر کردم.
la Ferrari
۲ آذر ۱۳۹۵اینجا پورشه پانامرا حدوده نهصد میلیون تومان قیمت داره………
اینجا ایرانه
YAS
۲ آذر ۱۳۹۵بازار خودرو ایران با یک چیز غریبه هست.اونم افت قیمت هست.حتی وقتی یه فیس لیفت از یه ماشینی رو میارن قیمت قبلی رو ثابت و جدید رو گرون میکنن.حالا خدا نکنه کیت و رینگ و…اصل هم داشته باشه.یا رنگش متفاوت باشه.به اسم خاص بودن چنان قیمتی میزارن که ادم میخواد خودشو بکوبه به دیوار
محمد
۲ آذر ۱۳۹۵????????تازه با حقوق اونا میشه تو چند ماه خریدش من تو سایت car for sell به دفعات مدل های کاین باکستر و ٩١١ ٢٠٠٠تا ٢٠٠۶ زیر ده هزار دلارم دیدم اما چون مثل ایران طرف به ماشین به چشم وسیله شان اجتماعی نگاه نمیکنه همه هجوم نمیبرن طرفش
Amin
۲ آذر ۱۳۹۵باور کنید افسرده شدم……….
tv
۲ آذر ۱۳۹۵اقا شاهین دستت درد نکنه …
MPH
۲ آذر ۱۳۹۵جواب:پانامرای ما………..
قبل از اینکه متنو بخونم فکر کردم ایران پانامرا زده!!!!!!!!!!
ماسل
۲ آذر ۱۳۹۵آه
آه
آه
این یه آه جگر سوزه که باعث و بانی این وضعیت رو باید بسوزونه
ناصر
۲ آذر ۱۳۹۵عاشقای خودرو چه زجری میکشن.
آرش
۲ آذر ۱۳۹۵جگرسوز
یاس ی
۳ آذر ۱۳۹۵آدم میسوزه از بیخ وبن، اینجا 180 به آدم سانتافه دست دوم میدن، زانتیا تولیدش متوقف شد قیمتش 3برابر شد.
pooriya
۳ آذر ۱۳۹۵چیزی که ارزش ی کالا یا هر چیز دیگه مشخص میکنه بازار و شرایط خاص ی کشور یا شهر هست مثلا پول ریال ایران فقط تو خود کشور ارزش داره ولی تو کشور دیگه هیچ ارزشی نداره ولی دلار آمریکا یا یورو تو کل دنیا ارزش داره این ماشین هم همینه شاید اونجا ارزشش همین قدر باشه یعنی یک نفر حاضر میشه فلان مبلغ براش هزینه کنه تو ایران هم همینه فرهنگ و شرایط جامعه باعث میشه ی همچین شرایط بوجود بیاد وقتی تو ایران یکی حاضر میشه ۹۰۰ میلیون پول بده یعنی اون ماشین یا کالا ارزش داره
محمد
۳ آذر ۱۳۹۵https://www.carsforsale.com/vehicle/details/25064499
من دیگه حرفی ندارم
Farid
۴ آذر ۱۳۹۵هزینه بالای تعمیرات و خدمات پس از فروش همچنین مالیات خودروهای سن بالا از دلایل ارزانی بیش از حد این ماشینهاست
امیر
۴ آذر ۱۳۹۵البته این ماشین اپشن هاش خیلی کمه اکثر موارد وارد شده به ایران فول هستن