دوراهی: پانامرا اسپورت توریسمو با تیونینگ منصوری یا تک آرت؟!
اگرچه اکثر مشتریان انتظار دارید خودروهای اجرایی تولیدی توجه زیادی را به خود جلب نکنند اما برخی تیونرها همچون منصوری یا تک آرت خودروهایی ارائه میکنند که کاملاً در چشم هستند.
جدای از تفاوتهای موجود بین فلسفهی طراحی و طیف محصولاتی تیون شده توسط این دو شرکت، منصوری و تک آرت از کیتهای بدنه پهن، پانلهای جدید و کابینهای سفارشی برای محصولات خود سود میبرند.
خب بیایید ابتدا به تک آرت بپردازیم. درحالیکه پانامرا اسپورت توریسمو منصوری چند هفته پیش معرفی شده اما محصول خاص تک آرت از آغاز سال جاری در دسترس میباشد.
کیت گرند GT تک آرت در بین طرفداران بسیار محبوب بوده و برای نسخههای استاندارد محصول لوکس پورشه نیز در دسترس هستند. این کیت شامل قطعات پهنی هستند که باعث بسط یافتن قوسهای چرخ، رکابهای جانبی و نصب اسپویلرها و ورودیهای هوای جدید روی بدنه میشوند. همچنین رینگهای 22 اینچی فرمولا IV، خروجیهای اگزوز فیبر کربنی، نشانهای سفارشی و ارتفاع کاهش یافته از دیگر ویژگیهای این کیت هستند.
در کل میتوان گفت این کیت سفارشی تأثیر قابلتوجهی روی ظاهر خودرو داشته و قطعاً پانامرا را خاص نشان میدهد.
البته میتوان بخش پرفورمنس را نیز ارتقا داد به گونهای که ECU بهبود یافته به همراه سیستم اگزوز اسپورت تیتانیومی باعث بهبود قدرت و گشتاور پانامرا میشوند. با تیونینگ پیشرانه، قدرت خودرو از 550 به 640 اسب بخار و گشتاور نیز 768 به 900 نیوتون متر میرسد. این قدرت و گشتاور بیشتر از خروجی پانامرای تیون شده توسط منصوری میباشد. پانامرای منصوری تنها 35 اسب بخار و 40 نیوتون متر بیشتر از مدل استاندارد دارد.
اما زمانی که بحث محصولات لوکس و گران به میان آید احترام بیشتری به کار منصوری خواهید گذاشت. تنها کافی است به قطعات فیبر کربنی سفارشی در مدل منصوری نگاه کنید. آپرون جلو، کاپوت، ورودیهای هوا، پوشش آینهها، رکابهای جانبی، دیفیوزر، آپرون عقب، اسپویلر سقفی دوتکه...
حتی اگر آنها را دوست نداشته باشید هم اذعان خواهید کرد که قطعات یاد شده باعث تولید یک پانامرای بسیار منحصربهفرد میشوند مخصوصاً اینکه خودروی حاضر در تصاویر از کیت بدنهی پهن و رینگهای طلایی خاص استفاده میکند.
همین فلسفه طراحی در کابین هم دیده میشود جایی که منصوری پانامرا اسپورت توریسمو از صندلیهای چرمی و عناصر فیبر کربنی در اهرم تعویض دنده و فرمان برخوردار است.
پانامرای تک آرت کابین سرراستتری داشته و بیشتر حس و حالی اسپورت را ایجاد کرده است. این خودرو از چرم و آلکانترای فراوان و الگوی دوخت برجسته بهرهمند است.
در نهایت و به منظور آسانتر کردن انتخاب ما سؤال را اینگونه مطرح میکنیم: اگر شما مالک یک پورشه پانامرا اسپورت توریسمو باشید و بخواهید یکی از این دو نسخه را انتخاب کنید کدامیک را برمیگزینید؟ چرا؟
[polldaddy poll=10161420]