گروه فولکس واگن، یک درخت است که پول به بار میآورد! و پورشه شاخه ایست که بیشترین محصول را دارد. حسابرسی ها تا پایان سال 2013 نشان میدهد که هر پورشه جدید که به فروش میرسد به طور متوسط 23 هزار دلار سود عاید کمپانی میکند.
برای چشم انداز بهتر باید به سایر زیر مجموعه های فولکس هم نگاهی انداخت. جایی که بنتلی و لامبورگینی، هر کدام برای هر خودروی فروش رفته، 21 هزار و 5 هزار دلار سود عملیاتی نصیب شرکت میکنند. حاشیه سود پورشه به معنی 18 درصد منفعت نسبت به قیمت فروش هر دستگاه است. این عدد برای فولکس پاسات یا جتا حدود 2.9 درصد میباشد.
بیزینس ویک این گزارش را با این توجیه پی میگیرد که خریداران پورشه، کمتر تحت تأثیر قیمتها قرار میگیرند. بنابراین فولکس دلیلی برای کشیدن ترمز قیمت پورشه های جدید ندارد.
فروش کل فولکس واگن در سال 2013، معادل 197 میلیارد یورو بود در حالی که درآمد این شرکت با تضعیف 58 درصدی به 9.1 میلیارد یورو کاهش یافت. فولکس امیدوار است در سال 2014 بیش از 10 میلیون دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به 9730000 دستگاه سال 2013، اندکی رشد را نشان میدهد. بدین منظور بودجه عظیمی برای توسعه و تحقیق صرف شده که 6 درصد از کل درآمد این شرکت را میبلعد. بدین ترتیب هزینه های این شرکت نیز 23 درصد افزایش مییابد.