کانسپتهای مخفی پورشه: باکستر بِرگ اسپایدر
با اینکه پورشه پروتوتایپ سفارشی برگ اسپایدر Bergspyder را در سال 2014 ساخته بود اما آن را تا ژوئن سال 2019 معرفی نکرد. در این زمان بود که برگ اسپایدر به پیست رفت تا همراه با مدل نمادین 909 برگ اسپایدر خودنمایی کند.
پورشه 909 برگ اسپایدر با در نظر گرفتن وزن پایین توسعه یافت و تنها 384 کیلوگرم وزن داشت که آن را به سبکترین خودروی مسابقهای تاریخ این برند بدل کرده است.
هماکنون ما نگاهی دوباره به باکستر برگ اسپایدر داریم که بر پایه نسل 981 باکستر شکل گرفت است. این پروتوتایپ این بار در آلپ خودنمایی میکند هرچند پورشه تصمیم گرفته بیشتر از آنکه تصاویر این خودرو را در طبیعت منتشر کند از تصاویر استودیویی استفاده نماید.
اگرچه وزن این خودرو به اندازه 909 برگ اسپایدر نیست اما هنوز هم خودرویی سبکوزن محسوب شده و تنها 1130 کیلوگرم وزن دارد. از جمله ویژگیهای خاص باکستر برگ اسپایدر میتوان به رول بار متمایز، پشت آمپرهای 918، یک صندل ویژه و کلاه ایمنی خاص اشاره کرد.
نیروبخش این کانسپت تولید نشده پیشرانه 3.8 لیتری 393 اسب بخاری کیمن GT4 است که باعث ایجاد نسبت وزن به قدرت احساسبرانگیز 2.8 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار میشود. این امر باعث شده باکستر برگ اسپایدر شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 4 ثانیه داشته باشد.
آنچه باعث تمایز بصری این کانسپت شده مواردی همچون رینگهای مشکی، کالیپرهای سبز، عناصر سبز رنگ بدنه و فرمانی پوشیده از آلکانتراست. این کانسپت همیشه مدنظر رانندگان حرفهای بوده و واقعاً جای شرمساری و تأسف است که حتی به تعداد محدود نیز تولید نشده است.
پورشه باکستر برگ اسپایدر در مسابقات تپه نوردی گایسبرگ سال 2019 معرفی شد و هماکنون نیز در موزه پورشه خودنمایی میکند.