پورشه

فراخوان پورشه تایکان به خاطر مشکل نرم افزاری

یک مشکل نرم‌افزاری باعث ورود پورشه تایکان به حالت اضطراری شده و این امر می‌تواند منجر به فراخوان جهانی این خودرو شود.

بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داده پورشه در حال آماده شدن برای فراخوان موردبحث بوده و احتمالاً آن را تا چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

بررسی‌های NHTSA نشان داده شاید تایکان قدرت خود را در زمان حرکت و در هر سرعتی و بدون هشدار به راننده از دست بدهد. این موسسه اظهار داشته ۱۲,۱۴۶ دستگاه از خودروها شامل این بررسی‌ها بوده هرچند پورشه گفته در آن زمان چنین آمار فروشی از تایکان را نداشته است.

سخنگوی پورشه در واکنش به این اخبار گفته است:

ما پیش از این در حال بررسی راه‌های رفع مشکل و پاسخ دادن به سؤالات NHTSA بوده‌ایم. تمامی تایکان‌ها را می‌توان به‌صورت ایمن راند و هیچ گزارشی از تصادف یا جراحت مرتبط با این مشکل به دست ما نرسیده است.

پورشه تایکان اولین خودروی الکتریکی عصر مدرن نیست که با چنین مشکلاتی دست به گریبان می‌شود. پولستار نیز با مشکل نرم‌افزاری خودروی پولستار ۲ مواجه و مجبور به فراخوان آن شد. تسلا نیز اخیراً ۲۸۵ هزار دستگاه مدل ۳ در چین را به خاطر مشکل کروز کنترل فراخوان کرده است.

به‌روزرسانی: پورشه با انتشار بیانیه‌ای اخبار مربوط به فراخوان سدان الکتریکی تایکان را تائید کرد. بخش آمریکای شمالی این برند گفته است:

احتمال ایجاد مشکلی نرم‌افزاری در برخی نمونه‌های تایکان وجود داشته و این امر می‌تواند منجر به از دست رفتن قوای محرکه این خودرو شود.

پورشه به منظور حل مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌های الکترونیکی و واحد کنترل پیشرانه را انجام خواهد داد. ژرمن‌ها گفته‌اند فراخوان یاد شده شامل مدل‌های سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تایکان می‌باشد.

این برند گفته است:

این به‌روزرسانی هم‌اکنون در دسترس است و در خط تولید بکار رفته و تعدادی از خودروهای مشتریان نیز قبلاً آن را دریافت کرده‌اند. نمایندگی به‌روزرسانی خودروهای جدید موجود در انبارها را پیش از تحویل به مشتریان انجام خواهند داد. سایر مشتریان نیز این ماه از چند و چون کار مطلع شده و خودروهای آنها بدون هزینه و با مراجعه کوتاه به نمایندگی به‌روز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Audi e_tron gt

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خیلی دوستش دارم اما بنظر من رقیبش آئودی e_tron gt بهتر است
    قبلا مسابقه اش را دیدم آئودی از تایکان برنده شد
    بخاطر این مشکلات نرم افزاری و مشکلات خاموش شدن تایکان هم بین این رقبا قطعا آئودی انتخاب من است❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HamiD

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2443 ديدگاه)

      گزینه هیچکدام نداریم؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد امین

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    محصولات جدید پورشه مشکل فراخوان زیاد دارن ، نباید پورشه بزاره این اتفاق بیفته ، چون پورشه به کیفیت معروف هست و این فراخوان های زیاد ممکنه لطمه وارد کنه به این باور

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. ARAZ

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اون اوایل فروش هم مشکل شارژ نشدن باتری داشت
    این اواخر هم به دلیل مشکلات فنی نمایندگی ها نمیتونستن بفروشم تعدادی از تایکان هارو و باید منتظر میشدن تا پورشه اجازه فروش بده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    تایکان تابحال سه باره که فراخوان میخوره، بنظرم یه جای کارشون توی تولید تایکان ایراد داره….

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا