کمپانی خوشنام پورشه روز گذشته نسل دوم سدان چهاردرب محبوب خود، پانامرا را با ظاهری تازه، کابین مدرن و پیشرانههای توربورشارژشده قویتر بههمراه جعبهدنده ۸ سرعته PDK در مقابل دیدگان جهانیان رونمایی کرد. جالب اینجاست که از همین حالا هم برای آن سفارش میپذیرد و زمان تحویل را پاییز سال جاری اعلام کرده است.
ظاهر پانامرای ۲۰۱۷ طراحی تازهای دارد. طراحان پورشه سعی کردهاند تیزتر از قبل بنوازندش و پارهای از المانهایش را حذف کرده یا با سبکی تازه جایگزین کنند. سپرها، آستانههای جانبی، بالهها، سقف، درب محفظه پیشرانه، بخش عقب و اسپویلر جمعشدنی آن مجموع مواردی هستند دستخوش تغییر شدهاند. همچنین یک نوار LED نیز همانند فیسلیفت آخر سری ۹۱۱ به حدفاصل بین دو چراغ عقب اضافهشده و نمای این قسمت را بیشتر شبیه برادر کوپهاش کرده است.
حاصل کار با ۵۰۵۰ میلیمتر طول، ۱۹۳۵ میلیمتر عرض و ۱۴۲۳ میلیمتر ارتفاع، ۳۵ میلیمتر طویلتر، ۵ میلیمتر عریضتر و ۵ میلیمتر قدبلندتر از نسل اول است. فاصله بین محورها نیز با ۳۰ میلیمتر افزایش به عدد مطلوب ۲۹۵۰ میلیمتر رسیده که بهنظر میرسد فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب محیا کرده باشد. البته، خط سقف عقب برای حفظ حالت کوپه مانندِ موردعلاقه پورشه ۲۰ میلیمتر پایینتر قرار دارد و شاید جملهٔ قبل را به چالش بکشد!
بالای این مجموعه یک صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی جا خوش کرده که امکان چینش شخصی آن توسط راننده و سرنشین وجود دارد. دو عدد نمایشگر ۷ اینچی پهلوبهپهلو هم پشت فرمان قرار دارند که با سرعتسنج دایرهای کلاسیکِ پورشه از هم جدا میشوند.
نمونه ۲.۹ لیتری جدید توانی برابر با ۴۳۴ اسب بخار در ۵۵۶۰ دور بر دقیقه و گشتاوری به میزان ۵۵۰.۴ نیوتونمتر در ۱۷۵۰ تا ۵۵۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند که نسبت به ۴۱۴ اسب بخار و ۵۱۹.۲ نیوتونمتر قبلی (بهترتیب در ۶۰۰۰ و ۱۷۵۰ دور بر دقیقه) افزایش یافته است. نمونه اصلاحشدهٔ توربو دوقلوی V8 اکنون ۵۴۲ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و ۷۶۳.۲ نیوتونمتر در ۱۹۶۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تحویل میدهد که بازهم نسبت به ۵۱۲ اسب بخار و ۶۹۹.۶ نیوتونمتر قبلی (بهترتیب در ۶۰۰۰ و ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه) بهبود قابلتوجهی نشان میدهد.
بدین ترتیب کارایی فنی نیز در تمامی مدلها ارتقا یافته و نسل دوم پانامرا را به سدانی سریعتر از نسل پیشین خود بدل کرده است. ۴S دیزل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۵ ثانیه ثبت میکند. ۴S با قلب ۲.۹ لیتری در ۴.۴ ثانیه به مرز ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) رسیده و توانایی دستیابی به حداکثرِ ۱۸۰ مایل بر ساعت (۲۸۹.۶ کیلومتر بر ساعت) را داراست، و درنهایت نسخه توربو با شتاب اولیه و بیشینه سرعت بهترتیب ۳.۸ ثانیه و ۱۹۰ مایل بر ساعت (۳۰۵.۷ کیلومتر بر ساعت) در صدر میایستد. [دانلود ویدئو] پورشه قصد دارد پس از ورود این مدلها به بازار، نسخههای دیفرانسیل عقب را بههمراه پیشرانه ۶ سیلندر V شکل دیزلی، نسخه پلاگ-این هایبرید، نسخه توربو S و یک GTS دوستداشتنی به صف پانامرا اضافه کند. قیمت نیز برای ۴S از ۸۸,۷۰۰ پوند آغاز شده و پایهٔ آن برای ۴S دیزل و توربو بهترتیب ۹۱,۷۸۸ و ۱۱۳,۰۷۵ پوند ناقابل خواهد بود.
اشکان
۱۰ تیر ۱۳۹۵فقط nx خودم……دوستان ولی یه عیبی داره این nx …بیشتر اوقات پیاده میشم…فکر میکنم خاموشه ماشین بعد از daylight ,روشن میفهمم ماشین روشنه….لامصب هر چی گاز میدی نعره نمیکشه…زوزه میکشه….خیلی بیصداست!
هخامنش
۱۰ تیر ۱۳۹۵کار ژاپنی بازا به جایی رسیده که وقتی نمیتونن ایرادی از یه ماشین المانی بگیرن،شروع میکنن خیال پردازی اره من فلان ماشینو دارم خوبه فلانه :))))))
منم بوگاتی دارم خیلی خوبه
فقط یه کم صندلیش خشکه :)))))
فقط یه توصیه دوستانه
وقتی میخوای سوارش شی مواظب باش از تخت نیوفتی :)))))
ali a.j.g
۱۰ تیر ۱۳۹۵آقای مهندس فرهاد جنابعالی هم مواظب باش وقتی سوار بوگاتی میشی از تخت نیوفتی ***؟؟ در ضمن از کجا می دونی آقا اشکان ژاپنی بازه؟ نکنه غیبگو تشریف دارید و علم غیب دارید ؟
ali a.j.g
۱۰ تیر ۱۳۹۵من از کسب رتبه دوم توسط نیسان جی تی آر ناراحت نیستم
اصلا حرص نمیخورم و ناراحت هم نیستم چون دوم شدن نیسان ارزش ناراحت شدن نداره در ضمن هیچوقت ژاپنی باز نبودم و در حال حاضر هم نیستم
درباره کامنت شماره ۱۸ شما هم باید بگم
کنایه بودن بوگاتی مثل روز روشن بود
در ضمن من به خودم هیچ فشاری نیاوردم نه
ali a.j.g
۱۱ تیر ۱۳۹۵آقا هخامنش در تعدادی از دیدگاههای قبلیم که گفته بودم عشق ماشینای ژاپنی هستم و ژاپنی بازم و اول دبیرستان ترک تحصیل کردم فقط نقش بازی می کردم و وانمود می کردم که طرفدار خودروهای ژاپن هستم
همونطور که در کامنت بالایی هم گفتم ژاپنی باز نیستم
البته این حرفهایی که زدم معنیش این نیست که قصد سرپوش گذاشتن روی حقیقت رو دارم بلکه واقعیت رو گفتم و حرفم عین حقیقت و درستیه
Sina
۱۰ تیر ۱۳۹۵میگن طرف اومد حرف بزنه **** اینجا به بعدشو خودم ستاره گذاشتم چون میدونم پدال سانسورش میکنه دیگه زحمتشو گردن پدال نندازم
بنظرت چرا روزگاری جوری شده که یه کسی از نظر مالی به توانایی خریدن nx رسیده ولی از نظر آگاهی و دانش ***!!!
آخه لکسوز با پورشه
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
Elemento
۱۰ تیر ۱۳۹۵اینقدرکه تو پدال بعضی ها گفتن ما nx داریم اگه یه حساب سر انگشتی بکنی از هر 15 نفر در ایران یک نفر nx داره.حداقل من خودم از 30 نفر شنیدم که در مورد nx خودشون حرف زدن. آخه جالبیش اینه میان زیر تیتر هایی حرف میزنن که هیچ ربطی نداره. اکثرا هم ایراد ها و مسائلی رو مطرح میکنن که کسایی که با این ماشینا سر و کار دارن میدونن احتمال رخ دادنش یک در میلیارده. البته خوب حق هم دارن. ماشین جوون پسندیه و خیلیا دوست دارن داشته باشن.قیمتشم خوبه به نسبت. عزیزم سمند که سمنده وقتی از ماشین پیاده میشی و چراغ ها رو روشن میذاری آلارم میده اگه روشن بذاریش در اصلا قفل نمیشه.
جواد
۱۰ تیر ۱۳۹۵پورشه همیشه فوق العاده بود ولی به نظر من نباید در مدلهای کاین و ماکان به همراه پانامرا 911 را الگو قرار میداد چون دامنه تغییرات در هر نسل محدود میشه این خودروها مثل 911 نیستن و نمیشه تا چند نسل همینطور با کمترین تغییرات تولیدشون کرد در حالی که رقبا دارن تغییرات گسترده ایجاد میکنن
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵داخل خودرو خیلی قشنگ
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵از این ماشین خییییلى خوشم اومد. تنها چیزى که یکم میخواستم بهتر باشه سبک صندلى هاش هست. این سبک صندلى مربوط به دهه ٧٠ میلادى هست و من با نگاه اول که دیدم این صندلى هارو یاد بیوک خودم افتادم که معروف به صندلى خلبانى هست.(الانم نمیگم زشته. بلکه بسیار هم طراحى خوبى دارن این صندلى ها و راحته ولى یکم قدیمى شده.)
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵نیما عزیز عشق امریکارو داری ها
Nima
۱۰ تیر ۱۳۹۵آرههه شدید
همه میدونن تو سایت
Sina
۱۰ تیر ۱۳۹۵واقعا خوشگل و بی نقصه…دمش گرم واقعا تلاششون قابل ستایشه من که زیاد از پانامرا به خاطر قوزش خوشم نمیومد اما این واقعا چشمم رو گرفت?
کابینشم واقعا نازه شیک و آرامش بخشه خدایا این طراحها چجوری اینقدر خلاقن
محسن
۱۰ تیر ۱۳۹۵طراحیش خیره کننده است… از دور کیفیتشو به رخ می کشه. از پورشه کمتر از این هم انتظار نداشتیم.
الان یه سری از دوستان میان می گن فیس لیفته!!!
آرین
۱۰ تیر ۱۳۹۵دقیقاً…
با تمام شباهتش بیرونیش به نسل قبل، کوچکترین اجزاشو تغییر دادن،تمام اندازه هاش میلیمتر به میلیمتر تغییر کرده، داخلشم با همون روح کاملا عوض شده. واقعا که طراحیش بمعنای واقعی کلمه خاص.
Saied
۱۰ تیر ۱۳۹۵من که عکسشو دیدم عاشقش شدم.
نمیدونم بعضیا چطوری ایراد میگیرن به این ماشین. واقعا شاهکار مهندسیه
خسته شده
۱۰ تیر ۱۳۹۵یعنی عشق
احمد باقری
۱۰ تیر ۱۳۹۵هر چی که باشه(که البته چیز خاصی نیست)، از 911 خیلی بهتره. saied جان، همونجوری که گفتی، شاهکار مهندسی هست، نه شاهکار طراحی، حتی طراحیش متوسط هم نیست. البته باز از 911 خیلی خیلی بهتره.
great britain
۱۰ تیر ۱۳۹۵احمد جان همین که شبیه قورباغه نیست برو کلاهت رو بنداز بالا.
king 918
۱۰ تیر ۱۳۹۵خیلی دیدگاهات بچه گانه ست ……
یو اس اس اینترپرایز
۱۰ تیر ۱۳۹۵کینگ 918 عزیز شما خودتو ناراحت نکن.بعضی ها سلیقه ها متفاوتی دارن
من خودم پورشه دوس دارم.هم طراحی بدنه هم قدرت موتوری خوبی تولید میکنه
Pooya_SK
۱۰ تیر ۱۳۹۵Porsche Panamera Turbo S
Audi RS7
Mercedes Benz CLS63 AMG
BMW M6
ماشین هایی که اگه نبودن دنیای خودرو یک سبک بزرگ رو از دست میدادن.
راستش در کل می خواستم دراماتیک در بیارم جمله ام رو ولی چیزی درستی پیدا نکردم.
مهراب
۱۰ تیر ۱۳۹۵این دیگه اخرشه
کابین لوکستر
اتاق ظریف تر
موتور بهتر
سعید
۱۰ تیر ۱۳۹۵درجواب دوست عزیزمون که در مورد nx نوشتن خیلی بی صداست
منم یه پراید دارم وقتی ازش پیاده میشم گازش که نمیدی خودش خاموش میشه حالا نمیدونم ایراد داره یا اینکه سنسور خروج راننده داره
در کل نمیدونم ربطش با این پست چی بوده ولی دوست داشتم نوشتم که بگم منم پراید دارم .
Hamed
۱۰ تیر ۱۳۹۵ما هم ی خاور داریم وقتی ازش پیاده میشم دویست سیصد متری ازش دور میشم دیگه صداشو نمیفهمم لامصب اصلا صدا نداره!!!
احسان(احسان سابق)
۱۰ تیر ۱۳۹۵اون همه دکمه کنار دنده که حالا جای اون رو یک نمایشگر تخت گرفته واقعا به زیبایی داخل کمک کرده.کلا سراسر این ماشین پر از مایشگر و پیشتاز استفاده از تکنولوژیه این خودروی زیبا
Alirankhodro
۱۰ تیر ۱۳۹۵نمیدونم چرا نسل موجود تو ایران بیشترین تصادفات رو بین خودروهای لوکس دارن. حتی تو خارج از ایران هم همینطوره.
حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۵روح آدم به پرواز درمیاد … یک اثر هنری – صنعتی تمام عیار !!!
peyman.german
۱۰ تیر ۱۳۹۵بالاخره،طراحان پانامرا ،منتقدین سرسخت را به تحسین این اسطوره واداشتند…
AHMADREZA
۱۰ تیر ۱۳۹۵در یک کلام زیبا
علي رضا
۱۰ تیر ۱۳۹۵بسیار زیبا و با ابهت..
king 918
۱۰ تیر ۱۳۹۵عجب چیزی شده بدکردار …..
سهیل
۱۰ تیر ۱۳۹۵طراحی نسل جدیدش به ادم حس خوبی میده و یه نرمی و لطافت خاصی توی آیرودینامیک و طراحیش دیده میشه.واقعا دوسش دارم.طراح های بنز هم بیان یاد بگیرن طراحی رو و ازیک نواخت طراحی کردن دست بکشن
محسن96
۱۰ تیر ۱۳۹۵الان این سه نسخه ایی که معرفی کرده دیفرانسیل جلو هستن؟!
سیاوش
۱۱ تیر ۱۳۹۵رقیب خیلی سرسخت s کلاس
من پورشه رو انتخاب می کنم
نسل دوم هیچ نقصی نداره فوق العادست
hamed
۱۴ تیر ۱۳۹۵سلام
ضمن ستایش پورشه ، درود به مهندسان فراری که در آلفارومئو جولیا QV با موتور 2/9 لیتری به شتاب و سرعت موتور V8 پورشه ، دست پیدا کردند