بسیاری از خودروسازان، پورشه نیز در مسیر پرچالش انتقال به خودروهای الکتریکی قرار دارد. این شرکت ابتدا تصور میکرد که هرچه سریعتر مدلهای خود را به پیشرانههای تمام الکتریکی مجهز کند، جایگاه بهتری خواهد داشت. به همین دلیل، تایکان و تایکان کراس توریسمو معرفی شدند و سپس ماکان الکتریکی عرضه شد که جایگزین کامل نسخه بنزینی ماکان شد. حالا نوبت به کاین الکتریکی رسیده اما برخلاف ماکان، نسخه بنزینی کاین حداقل تا سال ۲۰۳۰ به تولید خود ادامه خواهد داد. شایعاتی نیز درباره احتمال بازگشت نسخه بنزینی ماکان در آینده وجود دارد، اما هنوز چیزی تأیید نشده است؛ بنابراین، در پنج سال آینده، سبد محصولات پورشه شامل ماکان الکتریکی، تایکان، کاین الکتریکی و کاین بنزینی خواهد بود. این ترکیب ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد اما نتیجه شتابزدگی برای رقابت با تسلا است.
پورشه در طراحی مدلهای الکتریکی خود عملکرد بسیار خوبی داشته است و فلسفه طراحی ثابت این برند باعث شده تا تایکان و ماکان الکتریکی خودروهایی جذاب و زیبا باشند. کاین الکتریکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. رندرهای جدید نشاندهنده الهامگیری از عناصر طراحی تایکان و ماکان الکتریکی هستند. بااینحال، طراحی بخش عقب خودرو بهاندازه نمای جلویی جذاب به نظر نمیرسد. نوار سراسری عقب کمی ساده و معمولی طراحی شده، درحالیکه پورشه معمولاً در طراحی چراغها عملکرد درخشانی دارد.
کاین الکتریکی بر پایه پلتفرم PPE ساخته شده که با ماکان الکتریکی، آئودی A6 e-tron و Q6 e-tron مشترک است. این پلتفرم از معماری ۸۰۰ ولتی بهره میبرد که شارژ سریعتر را امکانپذیر میکند. باتری این خودرو احتمالاً ظرفیتی بیش از ۱۰۰ کیلووات ساعت خواهد داشت. در بخش فنی، انتظار میرود کاین الکتریکی از قوای محرکهٔ دوموتوره مشابه ماکان الکتریکی استفاده کند اما با قدرت بسیار بیشتری. ماکان الکتریکی در نسخه توربو ۶۳۰ اسب بخار تولید میکند، اما کاین الکتریکی با ابعاد بزرگتر و وزن بالاتر، ممکن است در نسخه پرچمدار خود تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ارائه دهد. کاین الکتریکی باید با رقبای قدرتمندی مانند تسلا مدل X، مرسدس EQE شاسیبلند، بامو iX، آئودی Q8 e-tron و کادیلاک وستیک رقابت کند.