معرفی پورشه 911 یوروپین RS با قیمت سه برابر GT3RS
چند سالی است که شرکتهای مختلف پشت سر برندهای بازسازیکننده پورشه مانند راف، سینگر و گانتر ورک به بازسازی مدلهای مختلف 911 مشغول شدهاند. با افزایش محبوبیت این مدلهای مدرن-کلاسیک شرکت «ثورنلی کلمن» هم به جمع این بهبوددهندگان اضافه شده است تا امضای خود را روی مهندسی قدیمی آلمانی پیادهسازی کند. محصول تازه این مجموعه، «یوروپین RS» نام دارد و دومین خودرو از سری محصولات یوروپین سریز این شرکت به شمار میرود.
درحالیکه بیشتر مدلهای بازسازیشده 911 روی نسل 964 تمرکز دارند، کلمن به دنبال مدلی خاصتر گشته و 911 کلاسیک را بهعنوان پایه کارش انتخاب کرده است. خودروی یادشده تا سال 1989 هم تولید میشده است. این تیونر انگلیسی دلیل انتخاب نسخه کلاسیک را کمکردن وزن نهایی خودرو عنوان کرده است تا از مرز 1,070 کیلوگرم عبور نکند. البته کموزن نگه داشتن خودرو بهلطف استفاده از پنلهای فیبرکربنی و آلیاژی ممکن شده است.
مشتریان این شرکت میتوانند از میان سه پیشرانه ارائه شده یکی را برای خودروی خود انتخاب کنند. نسخه استاندارد با پیشرانه 993 بزرگشده میتواند 385 اسب بخار قدرت را دور 8 هزار rpm ارائه کند. اگر مشتری به این گزینه راضی نباشد، امکان بهرهوری از یک واحد 3.8 لیتری 380 اسب بخاری هم وجود دارد که تا 10 هزار rpm دور بر میدارد و مطمئنا صدایی شنیدنی میدهد. پرچمدار 911 کلمن هم با تکیهبر پیشرانه 4 لیتری 394 اسب بخاری خود تا دور 10 هزار rpm دور میگیرد و گازهای خروجی را از طریق اگزوز تیتانیومی خود دفع میکند. نیروی تمام این موتورها از طریق یک جعبهدنده دستی 6 سرعتی به چرخهای عقب منتقل میشود.
یوروپین RS از سیستم تعلیق مجهز به فنرهای سفارشی موجود در 911 GT3 مدرن سود میبرد. فنرهای کویلاور برند «ایباخ» بهصورت استاندارد روی این خودرو نصب شده و درصورت تمایل خریدار به میراگرهای تطبیقی هم مجهز میشوند. ترمزهای جلو و عقب این خودرو بهترتیب شامل کالیپرهای 4 و 6 پیستونی میشود اما با سفارش خریدار به نوع کربن سرامیکی هم ارتقا مییابند. سیستم فرمان یوروپین RS هیدرولیکی است اما درصورت تمایل خریدار با سیستم کمکی برقی عرضه خواهد شد.
طراحی بدنه همچنان شخصیت پورشه 911 کلاسیک را بهخوبی حفظ میکند اما شامل چند تغییر کوچک از شرکت بازسازیکننده شده است. اسپویلر یوروپین RS با الهام از پورشه RSR دهه هفتاد میلادی طراحی شده است و بخشهایی را از کاررا 2.7 RS بهعاریه گرفته است. سازنده این خودرو، محصولش را اینگونه توصیف میکند:
خودرویی منحصربهفرد که با پویایی بیمانند که با پاسخگویی خاص 2.7 RS، هیجان 2.8 RSR و دقت، فرمانپذیری و عملکرد خیرهکننده 997 GT3RS 4.0 همراه شده است.
کابین خودرو از مواد باکیفیتی استفاده میکند که کاربری خودرو را تعالی میبخشند. صندلیها از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند تا وزن کلی کاهش پیدا کند اما پرداخت نهایی آنها با آلکانتارای کابین و چرم «کونولی» همراه شده است. دکمهها و ادوات فلزی درون کابین همگی با دقت بالا ماشینکاری شدهاند و حس یک کالای لوکس را به کاربر منتقل میکنند. شرکت کلمن برای این خودرو مبلغ 747 هزار دلار را در نظر گرفته است که با توجه به پیشینه نهچندان بلندبالای آن کمی بلندپروازانه به نظر میرسد؛ اما از آنجا که این دسته از محصولات، مشتریان خاص خود را دارند، ممکن است در روند فروش 25 دستگاه یوروپین RS خود به مشکل بر نخورد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا محصول کلمن را به انواع مشهورتری چون سینگر و گانتر ورک ترجیح میدهید؟