جادوی پورشه؛ بررسی 718 کیمن S جدید

یک‌شنبه 10 مرداد 1395 - 12:30
مطالعه 7 دقیقه
Porsche 718 Cayman 2016
نسل قبلی کیمن همیشه در پیچ‌ها دیده می‌شد. آن خودرو بالانس زیبایی را به همراه شاسی پیشرانه در وسط و فرمان تیز دوست‌داشتنی داشت.

اما 718 کیمن کاملاً جدید از نظر پیشرانه بسیار جذاب‌تر است اگرچه که ضرورتاً دلایل درستی وجود نداشته باشد. چرا؟ زیرا همانند 718 باکستر، کیمن هم‌اکنون با پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربو عرضه می‌شود و باید به پیشرانه 6 سیلندر تخت اتمسفریک بدرود گفت.

و اینجا یک سؤال کاملاً ساده پیش می‌آید: آیا به لطف افزایش قدرت، گشتاور و به طبع آن پرفورمنس، این خودرو بهتر از همیشه بوده یا به خاطر توربو بودن روح خود را از دست داده است؟ نسخه‌ای که ما آزمایش کردیم مدل سطح بالای S است که 48834 پوند قیمت داشته و قدرت 345 اسبی را به همراه گشتاور 420 نیوتون متری به شما ارزانی می‌دارد.

با گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد، شتاب این خودرو در 4.6 ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 285 کیلومتر در ساعت است. با سفارش گیربکس PDK و پکیج اسپورت کرونو شتاب خودرو به 4.2 ثانیه می‌رسد و همچنین 9.2 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از سکون به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست یابد. اعدادی که از نظر گذراندید شتاب‌هایی ترسناک برای این خودرو هستند.

با وجود این عملکرد عالی، مصرف سوخت و آلایندگی خودرو نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته و مدل استاندارد دارای مصرف سوخت ادعایی 6.9 لیتری و مدل S دارای مصرف 8.1 لیتری با گیربکس دستی است.

نمای ظاهری خودرو در چندین نقطه‌ی کلیدی به منظور فراهم ساختن نمایی پایین‌تر، عریض‌تر و بدجنس‌تر بهینه شده و چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوا نیز بازطراحی شده‌اند.

شاسی خودرو نیز در مقایسه با باکستر ارتقا یافته است. فنرها و دامپرهای سفت‌تر به همراه میله‌های ضد لغزش بزرگ‌تر به کار رفته و سیستم فرمان نیز 10 درصد سریع‌تر گشته است. با سفارش دادن شاسی اسپورت 1133 پوندی، ارتفاع خودرو به میزان 20 میلی‌متر کاهش یافته و سیستم ترمز 911 کررا جدید نیز به خودرو اضافه می‌شود.

این خودرو در همه‌ی جنبه‌ها به جز یک مورد خودرویی فوق العاده است.

سواری، فرمان پذیری، هندلینگ، چسبندگی، ترمزها و تعویض دنده‌ها همه و همه خوب هستند. کیمن قبلی یکی از بهترین خودروهای اسپورتی بود که در این سطح می‌توانستید بخرید و 718 جدید به‌طور چشمگیری تیزتر و بهتر از آن است. شاسی خودرو نابغه‌ای کمیاب بوده و چسبندگی زیاد را با کیفیت سواری استثنایی ترکیب می‌کند.

یک عنصر آزاردهنده در خودرو وجود دارد که با روح دیگر قسمت‌ها همخوانی نداشته و آن پیشرانه است. در خط مستقیم مشکلی با این پیشرانه نیست. زیر دورهای 2000 تأخیر وجود دارد اما فراتر از آن خودرو بسیار سریع و سنگین دور می‌گیرد. به عنوان نتیجه، این خودرو بسیار سریع‌تر از خودروی قبلی با پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت احساس می‌شود مخصوصاً در دورهای میانی که گشتاور اضافی توربو تفاوتی بزرگ را رقم می‌زند.

مشکل فقدان شور و هیجان شنیداری و نبود پاسخ آنی در هنگام فشار دادن پدال گاز است، چیزی که در پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت شاهد آن بوده‌ایم. صدای تولیدی پیشرانه‌ی 718 چیزی بیش از اوکی گفتن نیست اما جدای از صدای گیرای نسل قبلی، این صدا کمتر تسکین‌دهنده است.

این مورد باعث خجالت است زیرا کیمن S جدید در همه‌ی موارد به جز یکی که این بار قابل چشم‌پوشی نبود از نسل پیشین خود بهتر است.

این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود سریع‌تر، کم‌مصرف‌تر و دارای هندلینگی برتر است اما یک نقطه‌ی کلیدی وجود دارد که شما را مأیوس می‌کند و آن صدای تولیدی و تحویل قدرت پیشرانه است. بسته به اینکه چقدر به این موارد ارزش می‌دهید، این دو می‌توانند نقطه‌ای ناامیدکننده یا قدمی رو به جلو باشند.

کپی لینک

مشخصات پورشه 718 کیمن S

قیمت: 48834 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو

قدرت: 345 اسب بخار

گیربکس: 6 سرعته ی دستی، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.