8 سیلندر و هیبریدی! پورشه پانامرا غوغا می‌کند!

سه‌شنبه 13 مهر 1395 - 07:30
مطالعه 5 دقیقه
2018-porsche-panamera-4-e-hybrid
پورشه اعلام کرده که در حال تحلیل جنبه‌های مختلف توسعه‌ی نسخه‌ی هیبریدی مدل 8 سیلندر پانامرا است.
تبلیغات

مدیرعامل پورشه اولیور بلوم هفته‌ی پیش و در خلال معرفی پانامرا 4 E-Hybrid اعلام کرد که این برند اشتوتگارتی به نسخه‌ی هیبریدی و کارا از سدان کاملاً جدید خود فکر می‌کند. انتظار می‌رود که این مدل از پیشرانه‌ی جدید 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی استفاده شده در پانامرا توربو بهره ببرد. پیشرانه‌ی مذکور توانایی تولید قدرت 542 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری را دارد.

با همراهی قدرت اضافی پیشرانه‌های الکتریکی، پانامرای هیبریدی می‌تواند پرفورمنس شگفت‌انگیزی نسبت به مدل 6 سیلندر 4 E-Hybrid داشته باشد. نسخه‌ی 6 سیلندر یاد شده که پیشرانه‌ی 2.9 لیتری توئین توربو دارد در 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و سقف سرعت آن 278 کیلومتر در ساعت است.

انتظار می‌رود که نسخه‌ی جدید پانامرا همانند برادر 6 سیلندر ذکر شده دارای سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته PDK باشد.

خبرهای مربوط به پانامرای 8 سیلندر هیبریدی تازگی ندارد و اواخر ماه ژوئن نیز شایعات مشابهی شنیده شده بود. طبق گفته‌های منابع داخلی کمپانی، مدل مورد بحث از برخی تکنولوژی‌ها و قطعات سوپرکار 918 اسپایدر سود خواهد برد و قدرت ترکیبی آن حدود 700 اسب بخار و گشتاور آن 1085 نیوتون متر در نظر گرفته خواهد شد. شاید این نسخه بالاترین مدل پانامرا باشد و بنابراین مدل توربو S را کنار بزند.

در خبری مرتبط اولیور بلوم اظهار داشت که پورشه در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ای برای هیبرید کردن 911 یا 718 باکستر/718 کیمن ندارد. در حال حاضر 10 درصد فروش مدل‌های مختلف پورشه از این تکنولوژی بهره می‌برند.

علیرغم رسوایی دیزل گیت صورت در گروه فولکس، بلوم گفته که پیشرانه‌های دیزل در سال‌های آینده و مخصوصاً در بازار اروپا موضوعی مهم برای پورشه هستند.

منبع: motor1

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.