روزهایی که پرفروشترین خودروی پورشه مدل 911 بوده گذشته است چراکه در حال حاضر ماکان پرطرفدارترین مدل این شرکت است. در سال 2015 که اولین سال حضور کامل این خودرو در بازار بود بیش از 80 هزار دستگاه از این خودرو در سرتاسر جهان به فروش رفته است. 911 حتی در ردهی دوم نیز قرار نداشته و این کاین بوده که با فروش 73119 دستگاهی مقام دوم را به خود اختصاص داده است. هر دو کراس اوور پورشه در سال 2015 رشد دو رقمی را تجربه کردهاند و این امر به پورشه کمک کرده تا برای اولین بار در تاریخ کمپانی بیش از 200 هزار دستگاه خودرو را به فروش برساند. پورشه در سراسر جهان فروش 225121 دستگاهی داشته و ماکان و کاین محبوبترین مدلهای این شرکت به حساب میآیند.
به همین خاطر حسی عالی به وجود میآید که پورشه در حال تجزیهوتحلیل جنبههای مختلف ساخت کراس اووری دیگر باشد، کراس اووری که میتواند کوچکتر و ارزانتر از مدل پایهی ماکان 47500 دلاری باشد. طبق گفتههای اتوبیلد، انتظار میرود این مدل نام "ماجن-Majun" را به خود بگیرد. طبق اخبار دیگر گفته میشود این مدل اشتراکات زیادی با کراس اوور الکتریکی فولکسواگن یا آئودی Q4 داشته باشد.
حتی اگر این خودرو به خط تولید راه یابد، کراس اوور کوچکتر از ماکان در آیندهی نزدیک عرضه نخواهد شد زیرا شرکت هماکنون برنامههای در حال کار زیادی دارد. نهتنها پورشه در حال تدارک نسل جدید کاین است بلکه در حال کار بر روی نسخهی تولیدی کانسپت Mission E نیز هست. به علاوه سال 2017 زمانی است که پانامرا برای اولین بار صاحب نسخهی واگن خواهد شد.
همچنین پورشه در تدارک نسخهی فیس لیفت GT3 و معرفی مدل سطح بالای GT2 خواهد بود. در همان زمان شرکت روی نسل بعدی این خودرو نیز کار خواهد کرد.
منبع: motor1