پورشه

پورشه 911 کاررا RS 2.7 مدل 1972؛ جواهر یک میلیون دلاری!

به تازگی نسخه نزدیک به صفر کیلومتر پورشه ۹۱۱ کلاسیک با تجهیزات سفارشی ساخت ۱۹۷۲  برای حراج معرفی شده است. کاررا RS 2.7 یکی از خواستنی‌ترین نسخه‌های تاریخ ۹۱۱ محسوب می‌شود.

کاررا RS 2.7 به خاطر قوانین مسابقات (هومولوگیشن) ساخته و به سریع‌ترین خودروی جاده‌ای آلمان تبدیل شد. این مدل حالا ارزش بسیار بالایی پیدا کرده و نمونه‌ای که در اینجا می‌بینید با قیمت یک میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است.

این کاررا RS 2.7 به رنگ زیتونی، تنها ۹,۷۰۰ کیلومتر کار کرده است که رقم بسیار کمی برای خودرویی با این سن به‌حساب می‌آید و ازآنجایی‌که گفته می‌شود این مدل از ۹۱۱ رانندگی بسیار لذت‌بخشی دارد، نمی‌دانیم مالکان قبلی چطور در برابر وسوسهٔ رانندگی با آن مقاومت کرده‌اند. البته جزئیاتی در مورد مالکان قبلی این خودرو اعلام نشده و صرفاً می‌دانیم به باک سوخت سفارشی ۸۵ لیتری و رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ ۱۵ اینچی با لاستیک‌های ۱۸۵ مجهز است. علاوه بر این، سابقهٔ کامل سرویس‌های خودرو هم ارائه می‌شود.

کاررا RS 2.7 به یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری شش سیلندر تخت مجهز است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند این اعداد در قیاس با نمونه‌های کنونی ۹۱۱ بسیار کم به نظر می‌رسند اما هنوز هم برای خودرویی با تنها ۹۶۰ کیلوگرم وزن کافی هستند و امکان رسیدن از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت را در تنها ۵.۸ ثانیه فراهم می‌کنند. حداکثر سرعت این خودرو هم به ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

یکی از عناصر نمادین کاررا RS 2.7 اسپویلر عقب دُم اردکی آن است که در این نمونهٔ زیتونی‌رنگ هم به‌خوبی حفظ شده است. همچنین کابین خودرو هم بی‌نقص به نظر می‌رسد که البته با توجه به کارکرد بسیار پایین آن تعجبی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. N2O

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش خیلی گرونه تهش ۳۰۰ هزار تا

    موافقم 6
    مخالفم 11
  2. amir-mr

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    یک جواهر ناب آلمانی💯
    یک میلیون دلار فداش

    موافقم 12
    مخالفم 3
  3. خورشیدخان

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    همچنین سرعتی توی همچنین سال تولیدی ،واقعا بهت آوره…این خودرو جزء خودروهایی باشه که کلکسیونی بشه،خیلی عالیه ،چون واقعا آسیب دیدنش جالب نیست
    همیشه پاینده مانی و جاودان ….پورش آلمان

    موافقم 11
    مخالفم 0
  4. Mamad

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    به خدا بیشتر می ارزه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. A.S.G

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در هر حالت جذابی

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (148 ديدگاه)

    خیلی جیگری

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. محمدهادی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2178 ديدگاه)

    واااای
    لنتیه دلربا
    جووون میده سرویساشو انجام بدی،نفس شو تازه کنی با آرامش بندازیش جاده پر پیچ و خم
    آقا این پورشه کجا زیتونیه؟
    زیتونی مگه از شاخه ی سبز نیست؟
    اینکه زرد رنگه!
    بیشتر نیزنه زرد زردچوبه یی باشه اسم رنگش
    هرچیکه هست لازرورق واقعیه
    بشینی توش سیستم کاست فلزی شو روشن کنی باخودت خلوت کنی بری توی فکر…

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. JaMsHiD

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      اینجا ایرانه تهش یا پیکان به عنوان کلاسیک گیرت بیاد یا خودرو مردمی هیتلر

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. froG-driVer

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (328 ديدگاه)

      فقط رینگ و لاستیکشو برم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. BMW

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1330 ديدگاه)

    رنگ سیاهش فقط اوف داره قلبت درد میگیره🥲👍

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. علی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (475 ديدگاه)

    اسب آلمانی تاریخ مصرف نداره یه جواهر همیشه یه جواهر میمونه هرچه قدیمی تر ارزشمندتر

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. s

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    هوا خنک؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا