پورشه

پورشه 911 S/T مدل 2024 با 518 اسب بخار قدرت معرفی شد

پورشه از سبک‌ترین عضو خانواده ۹۱۱ با پسوند S/T رونمایی کرد. این خودرو با ۵۱۸ اسب بخار قدرت و قیمت حدود ۲۹۲ هزار دلار در دسترس خریداران خواهد بود.

پورشه ۹۱۱ S/T مدل ۲۰۲۴ ویژگی‌های مدل GT3 تورینگ و GTS RS را با همدیگر ارائه می‌کند تا خودرویی سبک‌وزن و متمرکز روی جاده باشد. ژرمن‌ها تنها ۱۹۶۳ دستگاه از خودروی یاد شده را تولید خواهند کرد و قیمت آن با احتساب هزینه‌های تحویل ۱۶۵۰ دلاری از حدود ۲۹۲ هزار دلار شروع می‌شود. قرار است معرفی رسمی این خودرو در اواخر ماه سپتامبر انجام شود و اولین نمونه‌ها نیز از بهار سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید. وزن پورشه ۹۱۱ S/T جدید به ۱۳۸۶ کیلوگرم می‌رسد و به این ترتیب کمترین وزن را بین اعضای خانواده ۹۱۱ نسل ۹۹۲ دارد. برای مقایسه باید گفت وزن این خودروی جدید ۳۲ کیلوگرم کمتر از مدل اسپرت ۹۱۱ GT3 تورینگ مجهز به گیربکس دستی است. پورشه در بخش‌هایی همچون کاپوت، گلگیرهای جلو، درب‌ها، سقف، اکسل عقب و برخی پانل‌ها از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن سود می‌برد تا وزن خودرو کاهش یابد.

رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب دیده می‌شوند و از جنس منیزیم هستند. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد با ترمزهای سرامیک کامپوزیت عرضه می‌شود هرچند خبری از سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب در آن نیست. به لیست مواد سبک‌وزن ۹۱۱ S/T باید شیشه‌های سبک‌وزن و متریال سرکوب‌کننده صدای کمتر نسبت به دیگر نسخه‌های ۹۱۱ را اضافه کرد. نیروبخش این مدل پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت است که از GT3 RS گرفته شده و ۵۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تنها گیربکس در دسترس نیز از نوع ۶ سرعته دستی خواهد بود.

پورشه از کلاچ سبک‌وزن منحصربه‌فرد و فلایویل تک جرمی که باعث کاهش جرم چرخشی می‌شود استفاده کرده است. این خودروساز ادعا می‌کند ۹۱۱ S/T در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای یادآوری باید دانست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت GT3 RS برابر با ۳.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت ۹۱۱ S/T نیز به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. در بدنه خودرو نیز شاهد ورودی‌هایی روی دماغه هستیم که مشابه نمونه‌های بکار رفته در ۹۱۱ GT3 با پکیج تورینگ است.

کابین پورشه ۹۱۱ S/T مدل ۲۰۲۴ پذیرای صندلی‌های اسپرت از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن یا نمونه‌های اسپرت پلاس با تنظیم در ۴ جهت خواهد بود. از جمله پوشش‌های در دسترس نیز می‌توان به پوشش پارچه‌ای با نوارهای مشکی یا چرم دو رنگ اشاره کرد. پشت آمپرها و ساعت پکیج کرونو با تریم سبز نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. خودروی یاد شده با پکیج سفارشی هریتیج دیزاین نیز ارائه می‌شود که دارای آپشن هایی همچون بدنه آبی متالیک و رینگ‌های سفید رنگ است. خریداران می‌توانند برای هر درب نیز عدد ۰ تا ۹۹ را سفارش دهند. نشان‌های پورشه دیزاین کلاسیک هم روی دماغه، کاپ رینگ‌ها، فرمان و پشت‌سری‌ها وجود دارد.

خریداران این خودرو می‌توانند ساعت ویژه کرنوگراف ۱ را نیز انتخاب کنند که از سه عقربه برای عملکردهای گوناگون سود می‌برد. تصویر گیربکس ۶ سرعته نیز بین موقعیت‌های ساعت ۱ و ۲ وجود دارد. به این موارد باید نمایشگرهای روز و تاریخ را نیز اضافه کرد. قاب تیتانیومی به همراه روتور دارای طراحی مشترک با رینگ‌های ۹۱۱ S/T جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. ساعت یاد شده از تریم سبز مشابه پشت آمپرهای پورشه سود می‌برد و ۱۹۶۳ عدد از آن با قیمت ۱۳۵۰۰ دلار ساخته خواهد شد. البته افرادی که علاقه‌ای به این ساعت ندارند می‌توانند ساعت دیگر سالگرد ۷۵ سالگی پورشه دیزاین را با سقف تولید ۴۷۵ عدد و قیمت ۱۱ هزار دلار انتخاب کنند. به عنوان سخن پایانی باید گفت پورشه در اقدامی گیج کننده از نام ۹۱۱ ST در سال ۱۹۶۹ استفاده کرد اما خودروی خود را با عنوان ۹۱۱ S به بازار عرضه نمود. آن خودرو به لطف بهبودهای رخ داده در پیشرانه، شاسی و چرخ‌ها پرفورمنس بهتری نسبت به نسخه‌های استاندارد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    😘😘😘😘

    موافقم 27
    مخالفم 0
  2. BMW

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    قیافه اش یه تم خاص و جذابی داره با بقیه فرق داره خیلی خوبه 😁🥳

    موافقم 26
    مخالفم 0
  3. Arshia m3csl

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    ۹۱۱ حرف نداره واقعا عالی و با کیفیته و هندلینگش هم تو این سال ها عالی بوده

    موافقم 22
    مخالفم 0
  4. HFball

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    رنگ و طرح بدنه و کابین جذاب شده ولی طراحی پشتش یه جوری تو ذوق میزنه

    موافقم 3
    مخالفم 11
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    پورشه جذاب

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. AAA

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ای جوون دنده دستیم هست 😍😍😍

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. رامتین

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3052 ديدگاه)

    بسیار عالی. چی میسازه پورشه که بعد پنجاه سال همچنان میدرخشه این خودرو با تغییرات کم. حالا هیوندا را ببین!

    موافقم 21
    مخالفم 1
  8. محسن

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (190 ديدگاه)

    معیار زیبایی.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. عارف رضاییان

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    تنها ایراد پورش به نظرم طرح خسته کنندشه درسته که برای حفظ اصالت این طرح موجه جلوه می‌کنه ولی حرف زیادی برابر رقابت با رقیبان ایتالیایی بخصوص لامبورگینی از لحاظ ظاهر و زیبایی بصری برای گفتن نداره وخیلی طرحش کلاسیک و ساده و بی هیجان هست به نظرم

    موافقم 1
    مخالفم 24
    1. I n f i n i t e

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      طراحی پورش مینیمالیستی هست!

      مث آیفون و ۲۰۶‌ … ساده و شیک.

      توی این طراحی، زیبایی در نهایت ِ
      سادگیه.
      بنظر من نسخه پایه ۹۱۱ ، یعنی کررا
      ساده تر و زیباتره..

      فولکس بیتل هم زیباس!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. Siyavash

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    من خیلی پورشه رو دوس دارم و خیلی مهندسی دقیقی داره..و با یه موتور ۶ سیلندر اتمسفریگ تقریبا یقه تمام ۸..۱۰..۱۲ سیلندر هایه اتمسفرینگ و توربو رو میگیره و همین خودش خیلی هست..ولی جدا از هر چیزی پورشه از همین نسخه از دوسال پیش یادم به هر بهانه ای داره به اسم تولید محدود و یاد بود تعدادی رو به قیمت دوبرابر میفروشه که این اصلا جالب نیس….

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. خاص

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    بچه‌های پدال یه مقاله‌ای درمورد دو محصول جدید پاگانی ایجاد کنید👇
    (Huayra R Evoluzione) 2023
    (Huayra R Evoluzione Barchetta) 2023

    و درش یه اشاره‌ای هم به این مدل‌ها بکنید👇برای یادآوری:
    (Zonda R) 2007
    (Zonda R) 2008
    (Zonda R Evolution) 2013
    (Zonda R Evo Barchetta) 2020
    (Huayra Imola) 2021
    (Huayra R) 2021

    مورد ۲۰۲۰ رو قبلاً کار کرده بودید:
    https://www.pedal.ir/european/pagani-zonda-revo-barchetta/

    سه تا نکته:
    ۱. برخلاف باورِ مشهور ، پاگانی برای محصول ۲۰۱۳ خودش
    از عنوانِ (Zonda Revolution) استفاده نکرد
    بلکه از عنوانِ (Zonda R Evolution) استفاده کرد.
    هرچند Revolution و Evolution هردو در انگلیسی معنا دارند.

    ۲. در مدل 2020 یعنی (Zonda R Evo Barchetta) هم عده‌ای به اشتباه خیال میکنند از عنوانِ (Zonda Revo Barchetta) استفاده شده.

    ۳. پاگانی برای دو محصول جدید خودش که اسمشون رو در ابتدای پیامم نوشتم ، از کلمه‌ی Evoluzione [که ایتالیایی‌شده‌ی کلمه‌ی انگلیسیِ Evolution هست] استفاده کرده بخلاف محصول ۲۰۱۳ که از کلمه‌ی انگلیسیِ Evolution استفاده کرده بود.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. LAMBORGHINI

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    63 مقدس ایتالیاس نه آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. JDM

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    طراحی پورشه همیشه ساده و شیک بوده بنظرمن یکم قیمت بالاس ولی درهر صورت اثر هنریه ارزشش بالاتر از اونیه که فکر میکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Amir

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    هر چه خوبان دارند 911 یکجا دارد 🤌🤌🤌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا