معرفی پورشه 911 GT3 مدل 2025 با بهبودهای فنی و افزایش قیمت
پورشه همزمان با 25 سالگی 911 GT3، نسخهٔ جدید این خودرو را با مدل 2025 معرفی کرده است. این محصول که حالا نسل 992.2 محسوب میشود، هنوز هم مهمترین عنصر خود یعنی پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با 510 اسب بخار قدرت و ردلاین 9 هزار rpm را حفظ کرده است. این یعنی هرچند در سری 992.2 شاهد معرفی 911 هیبریدی بودیم ولی نیروبخش GT3 هنوز هم فقط بنزین خالص است.
بااینحال، ازآنجاییکه قوانین آلایندگی بسیار سختگیرانهتر شدهاند، این پیشرانه حالا به دو فیلتر ذرات و چهار کاتالیزور مجهز شده است. پورشه اما برای اینکه با این تجهیزات آلایندگی جدید همچنان قدرت پیشرانهٔ تنفس طبیعی خود را حفظ کند، آن را به میل بادامکهای ارتقاءیافتهٔ GT3 RS، بدنهٔ دریچه گاز جدید، خنککنندهٔ روغن جدید و سرسیلندرهای اصلاحشده مجهز کرده است. مثل قبل، انتقال نیرو توسط گیربکسهای شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک صورت میگیرد ولی گیربکس دستی حالا ضریب درایو نهایی کوتاهتری دارد.
برای سیستم تعلیق جلوی خودرو هم پورشه از ترفندهایی استفاده کرده که از GT3 RS آموخته بود. این یعنی حالا برخی از اتصالات تعلیق شکل ایروفویل پیدا کردهاند که هم داونفورس جلو را افزایش میدهند و هم خنککنندگی ترمزها را بهبود میبخشند. نقطهٔ اتصال جناقی پایینی هم پایینتر آمده که شیرجه زدن خودرو در هنگام ترمز گیری را کاهش میدهد درحالیکه چراغهای جدید جلو هم از لحاظ آیرودینامیکی بهتر عمل میکنند. پورشه همچنین برای متعادل کردن افزایش داونفورس جلو، کاور پیشرانه و دیفیوزر عقب را اصلاح کرده است.
برای GT3 مدل 2025 لاستیکهای جدیدی با اندازهٔ 255 در جلو و 315 در عقب در نظر گرفته شده است که به گفتهٔ پورشه، باعث بهبود عملکرد خودرو روی مسیرهای خیس میشود. علاوه بر این، لاستیکهای چسبندهتر متمرکز بر پیست هم قابل سفارش خواهد بود درحالیکه رینگهای جدید 1.5 کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار خودرو کم کردهاند. پکیج وایساخ که چند سالی است در مدلهای RS پورشه ارائه میشود، حالا برای GT3 هم در نظر گرفته شده است و سقف، آنتیرول بارها و قاب آینههای جانبی فیبر کربنی را به همراه دارد. با سفارش این پکیج همچنین امکان سفارش رینگهای منیزیومی هم فراهم خواهد شد.
در همین حال، پورشه مثل قبل نسخهٔ تورینگ را هم برای GT3 ارائه میکند که بال عقب را حذف خواهد کرد. برای GT3 تورینگ پکیجی بنام سبکوزن هم قابل سفارش خواهد بود که قطعات تعلیق فیبر کربنی پکیج وایساخ، سقف فیبر کربنی همرنگ بدنه و رینگهای منیزیومی را شامل میشود. در داخل GT3 مدل 2025 شاهد همان تغییراتی هستیم که در 911 کاررا دیدیم و برای اولین بار در تاریخ GT3، صندلیهای عقب هم در نسخهٔ تورینگ قابل سفارش خواهد بود. به گفتهٔ پورشه، GT3 جدید در سبکترین حالت خود 1420 کیلوگرم وزن خواهد داشت. قیمت پایهٔ 911 GT3 مدل 2025 از 224,495 دلار آغاز میشود که افزایش چشمگیری را نسبت به قیمت 171,500 دلاری نسخهٔ قبلی نشان میدهد.