پورشه

معرفی پورشه 911 GT3 مدل 2025 با بهبودهای فنی و افزایش قیمت

نسخهٔ جدید ۹۱۱ GT3 با بهبودهای فنی برگرفته از GT3 RS و ۵۳ هزار دلار افزایش قیمت به بازار عرضه خواهد شد.

پورشه هم‌زمان با ۲۵ سالگی ۹۱۱ GT3، نسخهٔ جدید این خودرو را با مدل ۲۰۲۵ معرفی کرده است. این محصول که حالا نسل ۹۹۲.۲ محسوب می‌شود، هنوز هم مهم‌ترین عنصر خود یعنی پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ردلاین ۹ هزار rpm را حفظ کرده است. این یعنی هرچند در سری ۹۹۲.۲ شاهد معرفی 911 هیبریدی بودیم ولی نیروبخش GT3 هنوز هم فقط بنزین خالص است.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که قوانین آلایندگی بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند، این پیشرانه حالا به دو فیلتر ذرات و چهار کاتالیزور مجهز شده است. پورشه اما برای اینکه با این تجهیزات آلایندگی جدید همچنان قدرت پیشرانهٔ تنفس طبیعی خود را حفظ کند، آن را به میل بادامک‌های ارتقاءیافتهٔ GT3 RS، بدنهٔ دریچه گاز جدید، خنک‌کنندهٔ روغن جدید و سرسیلندرهای اصلاح‌شده مجهز کرده است. مثل قبل، انتقال نیرو توسط گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد ولی گیربکس دستی حالا ضریب درایو نهایی کوتاه‌تری دارد.

برای سیستم تعلیق جلوی خودرو هم پورشه از ترفندهایی استفاده کرده که از GT3 RS آموخته بود. این یعنی حالا برخی از اتصالات تعلیق شکل ایروفویل پیدا کرده‌اند که هم داون‌فورس جلو را افزایش می‌دهند و هم خنک‌کنندگی ترمزها را بهبود می‌بخشند. نقطهٔ اتصال جناقی پایینی هم پایین‌تر آمده که شیرجه زدن خودرو در هنگام ترمز گیری را کاهش می‌دهد درحالی‌که چراغ‌های جدید جلو هم از لحاظ آیرودینامیکی بهتر عمل می‌کنند. پورشه همچنین برای متعادل کردن افزایش داون‌فورس جلو، کاور پیشرانه و دیفیوزر عقب را اصلاح کرده است.

برای GT3 مدل ۲۰۲۵ لاستیک‌های جدیدی با اندازهٔ ۲۵۵ در جلو و ۳۱۵ در عقب در نظر گرفته شده است که به گفتهٔ پورشه، باعث بهبود عملکرد خودرو روی مسیرهای خیس می‌شود. علاوه بر این، لاستیک‌های چسبنده‌تر متمرکز بر پیست هم قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که رینگ‌های جدید ۱.۵ کیلوگرم از وزن غیر فنر سوار خودرو کم کرده‌اند. پکیج وایساخ که چند سالی است در مدل‌های RS پورشه ارائه می‌شود، حالا برای GT3 هم در نظر گرفته شده است و سقف، آنتی‌رول بارها و قاب آینه‌های جانبی فیبر کربنی را به همراه دارد. با سفارش این پکیج همچنین امکان سفارش رینگ‌های منیزیومی هم فراهم خواهد شد.

در همین حال، پورشه مثل قبل نسخهٔ تورینگ را هم برای GT3 ارائه می‌کند که بال عقب را حذف خواهد کرد. برای GT3 تورینگ پکیجی بنام سبک‌وزن هم قابل سفارش خواهد بود که قطعات تعلیق فیبر کربنی پکیج وایساخ، سقف فیبر کربنی همرنگ بدنه و رینگ‌های منیزیومی را شامل می‌‍شود. در داخل GT3 مدل ۲۰۲۵ شاهد همان تغییراتی هستیم که در ۹۱۱ کاررا دیدیم و برای اولین بار در تاریخ GT3، صندلی‌های عقب هم در نسخهٔ تورینگ قابل سفارش خواهد بود. به گفتهٔ پورشه، GT3 جدید در سبک‌ترین حالت خود ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. قیمت پایهٔ ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ از ۲۲۴,۴۹۵ دلار آغاز می‌شود که افزایش چشمگیری را نسبت به قیمت ۱۷۱,۵۰۰ دلاری نسخهٔ قبلی نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    به اندازه ی ۵۳ هزار دلار قیمت تغییر داشته آیا؟
    فکر نمیکنم
    ولی خیلی خوشگله و اون ترکیب جعبه دنده ی دستی و ۶ سیلندر تنفس طبیعی که gt3 داره اصله لذته.

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      همین که بنزینیه کلی ارزش داره
      و طراحی پورشه همیشه دلنشینه
      و از همه مهم تر 911 الان همون طراحی اولین 911 را حفظ کرده این یعنی اصالت

      موافقم 22
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4507 ديدگاه)

        طراحی همون اولی رو حفظ کرده چون کار دیگه ایش نمیشه کرد.

        موافقم 7
        مخالفم 19
        1. End

          ۲۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (25 ديدگاه)

          کاریش نکردن چون نیازی نبوده کاریش کنن
          چندین دهه ست که پورشه ۹۱۱ در حد نهایی پرفرومنس و مهندسی و موتوراسپرت بوده

          تغییرات اساسی برای اونی نیازه که همیشه تو آینه عقب رقبا جا میمونه و باید موتوروسط بشه که یکم جایگاه پیدا کنه

          موافقم 14
          مخالفم 1
        2. Taha Ayoobi

          ۲۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4507 ديدگاه)

          کاریش نکردن چون نمیتونن نمیشه نه اینکه نمیخواد!

          چراغ های دایره ای رو هیچ کاریش نمیشه کرد چون از فرم دایره در میاد،
          خود پورشه تو نسل 996 اومد در بیاره از این فرم، دید دست نمیتونه بزنه، برا همینه که نسل اول و آخر 911 رو میذاری کنار هم جلوشون شبیه همه.
          اینقدر که میگید نیازی نداره نیازی نداره خیلی دوست دارم بدونم چی شد عقبش نیاز داشت و پورشه پیوسته کرد؟

          اگه میدونستی زورا یعنی چی، کوروت یعنی چی خودتم به کامنتت میخندیدی.

          موافقم 3
          مخالفم 11
        3. SMS

          ۳۰ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (610 ديدگاه)

          دلم میخواد توربو و یکم هیبرید باشه تا قدرت خوفناک رو داشته باشه ولی اونوقت دیگه GT3rs نیست

    2. جرمی کلارکسون

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1010 ديدگاه)

      منتظرم تک آرت یه تیون خوشگل بزنه روش🤤😈🔥

    3. mmd@

      ۲۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      علی این خود زیبایی و قدرت هست🥇🥇🇫🇷🇫🇷🇫🇷☠️☠️☠️😈😈😈🎖️🎖️🎖️🏆🏆🏆☣️☣️☣️

  2. علی جردن

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    هنوز هم با موتور تنفس طبیعی تولید شده در نسل جدید
    این یعنی نداشتن حساسیت به بنزین بی کیفیت
    حتی تو ایرانم می تونی بدون نیاز به مکمل با خیال آسوده رانندگی کنی

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. hosen

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (827 ديدگاه)

      رفیق درسته تنفس طبیعیه ولی کلی تکنولوژی داره و نسبت تراکمش بالاست! مگه فقط ماشین های توربو به بنزین بی کیفیت حساسن؟
      مگه تویوتا کرولا عه که میگی با خیال آسوده رانندگی کنی

      موافقم 29
      1. علی جردن

        ۲۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        علت کیفیت بالای تویوتا کرولا مونتاژ چین بودنه بزرگوار

        موافقم 1
        مخالفم 32
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1219 ديدگاه)

          😂خیلی خوبی که فکر میکنی که چین از لحاظ کیفیت از ژاپن بالاتره

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2964 ديدگاه)

      ماشین تولید شده برای بازار اروپا و امریکا، حساسیت به بنزین در ایران؟

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. علی جردن

        ۲۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        سال ۲۰۱۳ که واردات آزاد بود معین موتور امتیاز نمایندگی رسمی پورشه در ایران داشت حتی اسم معین موتور در سایت پورشه نوشته شده بود پس پورشه بازار ایرانم رصد میکرد
        مدل جدید احتمال داره پلاک گذرموقت وارد شه

        مهم اینه هنوزم ۹۱۱ موتور ۶ سیلندر داره و هنوزم مدل تنفس طبیعیش در حال تولیده و با مشخصات نسل جدیدش منو دوباره به وجد آورد

        موافقم 4
        مخالفم 7
        1. علی جردن

          ۲۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          بخاطر داشتن نمایندگی پورشه در ایران احتمال دادم پورشه بازار ایرانو رصد کرده

          موافقم 2
          مخالفم 9
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2964 ديدگاه)

          کجا هست نمایندگی پورشه در ایران؟

        3. علی جردن

          ۲۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          چندسال پیش من خودم با چشمای خودم تو سایت porsche.com اسم معین موتور دیده بودم

          موافقم 5
          مخالفم 3
        4. Galant.VR4(JDM)

          ۲۸ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (1219 ديدگاه)

          مشتی ما هیچ نمایندگی رسمی پورشه تو ایران نداریم این معین‌موتور هم که میگی امتیاز وارد کردنش رو داشت

      2. علی جردن

        ۲۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2115 ديدگاه)

        سال ۲۰۱۳ که واردات آزاد بود معین موتور امتیاز نمایندگی پورشه بصورت رسمی در اختیار داشت حتی اسم معین موتور در سایت پورشه درج شده بود پس احتنال دادم پورشه بازار ایرانم رصد میکرد
        امیدوارم GT3 جدید با پلاک گذرموقت وارد شه

        مهم تر اینه هنوزم ۹۱۱ موتور ۶ سیلندر داره و هنوزم مدل تنفس طبیعیش در حال تولیده و با مشخصات نسل جدیدش منو دوباره شیفته خودش کرد

  3. R

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بسیار گران

    موافقم 9
    مخالفم 2
  4. mehran911

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    خب بسیار عالی
    همینطور که ۴ هفته پیش تو پست مکلارن سولوس گفتم GT3 تو همین اکتبر معرفی شد
    ی فیس‌لیفت خیلی ملو که طبیعتا در تمام این ۲۵ سال جز این هم از تیم GT3 با رهبری پرونینگر انتظار نمی‌رفت
    دو تا چیز که انصافا آزار دهنده بود احتمال لغو گیربکس دستی بود که قرار بود بعد از ۲۰۲۵ عرضه نشه که خوشبختانه این اتفاق نیوفتاد نکته دیگه حذف سوئیچ استارت سمت چپ بود که تو این فیس‌لیفت دوباره برگشت
    طبق همون چیزی که انتظار داشتم تغییرات عمدتا به اصلاحات آیرودینامیکی محدود شد و پیشرانه و باقی جزئیات خوب تقریبا دست‌نخورده باقی موندن پورشه بیشتر از همیشه به حرف طرفدارها گوش کرده.
    فروش GT3 تو نسل اخیر رکورد زد پورشه خیلی بیشتر از نسل قبل و خیلی بیشتر از انتظار خودش GT3 فروخت افزایش تقاضا برای این مدل پورشه رو بیش از پیش با مشکل آلایندگی درگیر میکنه طبق قوانین میانگین آلایندگی تولیدات نباید از محدوده تعیین شده بیشتر بشه این فروش بیشتر محصولات با آلایندگی بالا کار رو برای کمپانی سخت میکنه به همین دلیل زودتر از موعد مقرر فیس لیفت 992.2 رو معرفی کردن به دلیل وجود همین قوانین باید گشتاور رو کاهش میدادن با این وجود حفظ حداکثر اسب بخار با وجود دور موتور ثابت و گشتاور کاهش پیدا کرده، قطعا کار رو برای مهندسا سخت کرده اگه با این وضع پیش بره در بهترین حالت نسل بعدی احتمالا آخرین GT3 نفس‌طبیعی خالص خواهد بود. باید دید داستان سوخت مصنوعی و قوانین آلایندگی اروپا به کجا میرسه…
    در کل به عنوان طرفدار همه چیز خوب بود به جز ی سری جزئیات در روند برنامه معرفی که رضایت بخش نبود…
    .
    Ever ahead

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. NGU

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (122 ديدگاه)

      مهران جان میگم کاش این ever ahead رو نمیگفتی الان به یک سری ها فشار میاد

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. mehran911

        ۲۸ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2120 ديدگاه)

        مخلصیم
        فشار هنوز مونده اینا که چیزی نیست…
        پایین ی کوچولو نوشتم…

        موافقم 13
        مخالفم 2
    2. mehran911

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2120 ديدگاه)

      پورشه این فصل رقابت‌های استقامتی IMSA Weathertech فوق‌العاده به پایان رسوند
      در کلاس GTP شاهکار کردن در رده‌بندی رانندگان و تیمی ۲-۱ کردن و همینطور قهرمانی سازندگان رو هم کسب کردن… رسما بهتر از این نمیشد نتیجه گرفت
      کلاس GT هم همینطور پورشه با قهرمانی تو کلاس GTD pro با تیم AO racing فوق‌العاده ظاهر شد… به خصوص رقابت ایندیانا واقعا بی‌نظیر بود
      کلاس GTD هم مرسدس و BMW یک و دو کردن …
      .
      آلمانی‌ها رسما تو خاک آمریکا امسال IMSA رو درو کردن… این ششصدمین پیروزی پورشه تو ایمسا بماند به یادگار برای عده قلیلی از طرفدارهای پرمدعای آمریکایی…
      بعد از قهرمانی فرمول E اتفاق خوب بود که افتاد…
      .
      البته قهرمانی داکار آئودی و قهرمانی موتور جی پی دوکاتی رو هم به این عناوین اضافه کنیم شاهکار امسال گروه فولکس تو موتور اسپورت تکمیل میشه…
      .
      Ever ahead

      موافقم 21
      مخالفم 3
    3. Amir Machine

      ۲۸ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1281 ديدگاه)

      حالا این وسط با آمریکایی‌های بدبخت چکار داری!!!!

  5. Mosafer

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    الله اکبر از این همه جلال.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2441 ديدگاه)

      از جی تی ۲ جدید چه خبر
      همه ش شده جی تی ۳ که

  6. JDM سابق

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (758 ديدگاه)

    تغییرات که روش مانور دادن همون هشت درصد افزایش ضریب دف بود که تو ترکشن تأثیر گذاره قبلاً یه مقدار درباره این مسأله گلایه شده بود، سیبک لاستیکی ها جلو هم حذف کردن و بجاش از نوع بوشی استفاده کرده،
    و…

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. R@min

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2079 ديدگاه)

    افزایش قیمت که متاسفانه منطقی نیست و همینطور کیلویی می کشن روش کسی هم چیزی نمیگه این رم کردن برندهای اروپایی تو قیمت گذاری واقعا عجیب شده، هر چند خریدار داره و اینام تا انتها مورد عنایت قرار میدن این خاصیت بازاره.

    همینکه تنفس طبیعی مونده کافیه و بقیش مهم نیست.

    موافقم 13
    مخالفم 7
  8. رامتین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    به به. چه پکیج جذابی…

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1582 ديدگاه)

    چقدر من این ۹۱۱ رو دوست دارم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. Siyavash

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    همه چیز عالی بجز قیمت به شدت غیر منطقی…

    موافقم 1
    مخالفم 2
  11. علی منصوری

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (424 ديدگاه)

    شماره ۹۱۱ عجین شده با پورشه، فک کنم همه دنیا وقتی این شماره میبینن فقط تو ذهنشون پورشه تداعی میشه، و این بدست نیومده با سالها تداوم در مهندسی برتر و پرفورمنسی ک بهترین نحو در اختیار مخاطبین میزاره،
    هویت در کنار مهندسی و زیبایی تعریف این شاهکار اشتوتگارت

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. Nismo

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    دمشون گرم واقعا خیلی زحمت کشیدن
    یه اسب بخار یا یه نیوتن متر گشتاور موتور رو بیشتر نکردن
    هرچند این ماشین همین الانشم قدرتش بیشتر از عدد کارخونست ولی خب

    موافقم 3
    مخالفم 5
  13. Arshia m3csl

    ۲۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    عشقه ۹۱۱😍👌🏼 ولی قیمت قبل فیس لیفت نو 911gt3 بود ۳۰۰ هزار دلار تو بازار ازاد در صورتی که قیمت کمپانی ۲۰۰ هزار تایی داشت یعنی ۱۰۰ هزار دلار سود! یا gt3 rs قیمت کمپانی حدود ۲۸۰ هزار دلار داشت ول تو بازار ازاد به ۴۸۰ هزار دلار رسید! خیلی بازار گرون فروشی ۹۱۱ و لامبورگینی و رولزرویس و فراری داغه احتمالا کوروت zr1 جدید هم بازار خرید و فروش این شکلی خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا