پورشه ۹۱۱ GT3 با گیربکس دستی، رکورد جدیدی در پیست نوربرگرینگ ثبت کرد و با زمان ۶ دقیقه و ۵۶.۲ ثانیه، رکورد دوج وایپر ACR را با اختلاف ۱۰ ثانیه شکست.
پورشه بار دیگر تواناییهای خود را در پیست افسانهای نوربرگرینگ به نمایش گذاشت. این بار، ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ با گیربکس شش سرعته دستی و رانندگی راننده حرفهای کارخانه، «یورگ برگمایستر»، رکورد جدیدی برای خودروهای مجهز به گیربکس دستی ثبت کرد. زمان ثبتشده، ۶ دقیقه و ۵۶.۲۹۴ ثانیه برای مسیر کامل ۲۰.۸۳ کیلومتری بود که نهتنها رکورد قبلی ۷ دقیقه و ۱.۳ ثانیه متعلق به دوج وایپر ACR را با اختلاف قابلتوجهی شکسته بلکه از زمان مدل قبلی ۹۱۱ GT3 با گیربکس دوکلاچه نیز ۳.۷ ثانیه بهتر بوده است.
رکورد قبلی که توسط دوج وایپر ACR در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، برای مسیر کوتاهتر ۲۰.۶ کیلومتری بود. در این مسیر کوتاهتر، ۹۱۱ GT3 جدید زمان خیرهکننده ۶ دقیقه و ۵۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرده که بیش از ۱۰ ثانیه سریعتر از وایپر است آنهم با وجود حدود ۱۴۰ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به سوپرکار آمریکایی. این عملکرد، گواهی بر پیشرفتهای مهندسی پورشه در شاسی، آیرودینامیک و انتقال قدرت است.
یورگ برگمایستر درباره تجربه رانندگی با این خودرو گفت:
۹۱۱ GT3 جدید در مقایسه با مدل قبلی، اعتمادبهنفس بیشتری در رانندگی روی حد نهایی محدودیتهای خودرو ارائه میکند. تقریباً در هر پیچ سریعتر بودم. ما درسهای زیادی از مدل ۹۱۱ GT3 RS در توسعه شاسی آموختیم. خودرو در دستاندازها و روی حاشیههای پیست پایدارتر است. همچنین، به لطف ۸ درصد ضریب دنده کوتاهتر، بدون افزایش قدرت موتور، قدرت بیشتری به محور عقب منتقل میشود.
خودروی آزمایشی پورشه مجهز به پکیج وایساخ بود که شامل اقداماتی برای کاهش وزن و قطعات فیبر کربنی میشود. همچنین، این خودرو از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ R2 استفاده میکرد که سریعترین لاستیکهای موجود برای GT3 جدید هستند. این لاستیکها نقش مهمی در دستیابی به چنین رکورد بینظیر ایفا کردهاند. این رکورد به دلیل استفاده از گیربکس دستی در دنیایی که گیربکسهای اتوماتیک و دوکلاچه سلطه دارند، قابلتوجه است. بعید به نظر میرسد که به این زودیها کسی بتواند رکورد پورشه را بشکند مگر اینکه گوردون موری T.50 بخواهد شانس خود را امتحان کند!
Mr wrong
۲۹ فروردین ۱۴۰۴من اسم نوربرگ رینگ میاد یاد پورشه میفتم و بر عکس
BMW is GOD
۲۹ فروردین ۱۴۰۴تایم این ماشین با گیربکس دستی و ۵۰۰ اسب قدرت، از تایم GTD با اون کیت آیرو و تعلیق و انجین قدرمند بهتر بوده!
Cadillac-V
۲۹ فروردین ۱۴۰۴اگه وایپر هنوز تولید میشد اجازه نمیداد پورشه حتی نزدیکش بشه
بعد ۱۰ سال با کلی کارا کامپیوتری و تکنولوژی های مختلف تونستن خودرو ۲۰۲۵ رو بیارن درحد یه خودرو ۲۰۱۷
این شاهکار نیست شاهکار اون وایپره
Sina_carshow
۲۹ فروردین ۱۴۰۴رویا پردازی خیلی خوبه ولی بهونه آوردن برای موفقیت انکار ناپذیر پورشه و توجیه ناتوانی دوج در ساخت ماشین در خور رقابت اونم با وضعیت الانش خیلی چیز جالبی نیس همش کلمه وایپر رو اسپم میکنید
اینکه الان دوج نمیتونه مشکل خودشه و باید خدارو شکر کنیم با این وضعیت الانش هنوز وجود داره کمپانیش
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۴چرا از ناتوانی پورشه در ساخت خودرویی در حد دیمون ۱۷۰ نمیگی؟
نه به تصادف
۳۰ فروردین ۱۴۰۴منو بگیرین که این سوشیانتو میکشم اومده زیر مقاله پورشه میگه چرا نتوانه برای ساخت ماشینی در حد دیمون 170 خوب چی بهت بگم چرا نمی فهمی اوروپا جدا امریکا جدا من باید اینو خفه کنم هرفش هرس در حد سگ داره اگه اینجوری چرا دوج ناتوانه در برابر پورشه در پیست تا کی میخوای چرتوپرت بگی
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴فعلا که این اروپایی فن ها هستن که به شرکت های آمریکایی میگن ناتوان جالبه بحث بوجود میارین طلبکار هم هستین!
نه به تصادف
۳۱ فروردین ۱۴۰۴خب تو هم به اروپامیگی ناتوان برای ساخت اجر پاره ای که اهمیتش بی اهمیته😂
Taha Ayoobi
۳۱ فروردین ۱۴۰۴نه به تصادف خدا کمکت کنه
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴برو ببین کی شروع کرد همیشه بحث و تعصب رو شما ها شروع میکنید
نه به تصادف
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴“برو ببین کی شروع کرد همیشه بحث و تعصب رو شما ها شروع میکنید” من یه روز بعد این مقال رو دیدم و بعد خودمو انداختم وست جمع تو هم زیر پام له شدی D;
سوشیانت
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بابا خفن بابا بروسلی له نکنی ما رو قشنگ از نوع صحبتت معلومه که بچه ای و تازه گوشی گرفتی دستت😂 در ضمن اگر بینایی خوبی داری سینا شروع کرد بحث ناتوانی فلان شرکت رو
mehran911
۲۹ فروردین ۱۴۰۴قبول دارم به اصطلاح این اتفاق شیبه ضربالمثل مسابقه دادن با بچهاست… اگه ببری میگن کار خاصی نکردی بچه رو بردی اگه ببازی که دیگه هیچی میگن حریف ی بچه نشدی !!! خلاصه چوب دو سر…
.
بله طبیعتا تکنولوژی الان با اون موقع یکسان نیست اما مگه پورشه و وایپر با قدرت یکسانی تایم زدن؟!؟! چرا اختلاف قدرت رو در نظر نمیگیری؟!
بارها و بارها این بحثا شده فقط و فقط همینو بگم که هر وقت با نسبت قدرت به وزن مشابه تایم مشابه زدید با هم حرف میزنیم… نداریم خودرویی تو این کلاس که با نسبت قدرت به وزن مشابه تایم بهتری از GT3 و GT3rs بزنه …
.
بعد این پست هم احتمالا برم تا ی چند ماهی دوباره برگردم …
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴معذرت…
https://www.pedal.ir/chevrolet/911-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%8C-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/
https://www.pedal.ir/vision/10-best-handling-cars-we-tested-2022/
حالا هندلینگ رو هم ربط میده به این چیزا، اونم که میگی قدرت و وزن یکسان اگه پورشه عرضشو داشت مث وایپر میزد
مجید کلانی
۲۹ فروردین ۱۴۰۴آمریکای بازا فقط ادعا
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۴اروپایی بازا چین اون وقت؟!
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۴سوزن بادکنک ادعا
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۴بیشتر به عینک تعصب شباهت دارن که باعث میشه واقعیت رو نبینن
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴بازم فک میکنی ادعاست؟
https://www.pedal.ir/chevrolet/911-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%8C-%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/
R@min
۲۹ فروردین ۱۴۰۴این تایم ها جز تبلیغات پشیزی ارزش نداره که اصلا براش خوشحال شین یا ناراحت ! حالا چه کوچکی که خود بزرگ پنداری کنه چه برعکس.
محصولاتی مثل پورشه و ماستنگ که کوهی از محدودیت رو سر تیم فنی خراب می کنن تنها راه برای نشون دادن تغییرات در هر به اصطلاح نسل همین حرکته. قبلا هم گفتم تمام برندها دیگه محصولات پرفورمنسشون شکست خورده و تنها یک یا دو محصول پرفرومنس دارن چون بازار به همون ساختار خاص علاقه نشون داده و برندها هم برای فروش مجبورن رو همون محصول خاص مانور بدن تا فروششون حفظ شه. محصولاتی مثل ماستنگ GTD و واریانت های بی شمار 911 یا چلنجر حاصل این محدودیت ها هستن که سازنده همیشه در محدودیت دست و پا میزنه. در مورد وایپر هم از جهات مختلف در حد رقابت نیست و نبود، چه در اون سال ها چه الان رکوردها هم بخش اعظمش بخاطر کیت دانفورس بالا بود که روی هر محصولی بزاری عملکردی تم همین لول یا بسیار بهتر بدست میاد. اینکه پورشه همچین تایمی زد بخاطر لاستیک پیشرفته تر، موتور دوربالا که نیاز به شیفت های پی در پی کمتر می کنه و قدرت تو زمان بیشتری بسیار بیشتری نگه میداره و با پایین اوردن ضرایب گیربکس عملا دنده مرده حذف شد و شبیه به گیربکس های اتومات شده بود و اگر توجه کرده باشین تو تمام مسیر تمام قدرت بین دنده سه تا پنج کار می کرد و راننده جز کفی اصلی به هیچ وجه از دنده ۵ بالاتر نرفت چون تایم از دست میداد، به این قضیه تنظیم شاسی، وزن پایین و آیرودینامیک کارآمد که مختص این پیست توسعه داده شده و تعلیق و راننده ای که حتی یکبار اور استیر یا حتی ساییدگی به کنار پیست نداشت اضافه کرد. برندهایی که محصولات پرفورمنس میسازن به دنبال ساخت محصولی چند وجهی هستن نه یه خودرو رادیکال مخصوص پیست که جز راننده های بسیار حرفه ای کسی توانایی کنترلشو نداره. این محصولات خریداری نداره اینکه برندهای بزرگ هم خودشونو درگیر این قضیه نمی کنن هم بخاطر صرف یه هزینه مفت و بی دلیل هست که اتفاقا همون زمان هم رسانه ها پرسیدن چرا وایپر تایم رسمی نمیزنه جواب دادن هزینه تایم زنی و وقتی که حروم میشه تو نوربرگرینگ بالاس دلیلی برای حضور نمی بینیم. هر برندی هم تو پیست کشور خودش محصولشو توسعه میده، برندهای آلمانی هم تو نوربرگرینگ و هوکنهایم محصولاتشونو توسعه میدن.
در کل درگیر این مسائل بچگانه نباشین صنعت خودرو خیلی بزرگتر از این تایم های تبلیغاتی هست.
mehran911
۳۰ فروردین ۱۴۰۴((( برندهایی که محصولات پرفورمنس میسازن به دنبال ساخت محصولی چند وجهی هستن نه یه خودرو رادیکال مخصوص پیست که جز راننده های بسیار حرفه ای کسی توانایی کنترلشو نداره. این محصولات خریداری نداره اینکه برندهای بزرگ هم خودشونو درگیر این قضیه نمی کنن ))
پس خریدار نداره ….قبل فیسلیفت طبق آمار غیر رسمی پورشه بیش ۱۵ هزار تا GT3 فروخته !!! این عدد رو به فروش تقریبی ۴ تا۵ هزارتایی نسخه rs اضافه کن ببین چی میشه این عدد برای سوت کشیدن مغز کسی که اندکی از خودرو سر دربیاره کافیه…ما نداریم خودرویی که به اندازه GT3 بین تیمهای آماتوری موتوراسپورت فروش داشته باشه بقیه حتی نزدیک هم نیستن … بقیه به قول خودت برندهای بزرگ نمیسازن چون به راحتی نمیتونن انقدر بفروشن
مکلارن یا لامبوگینی امسال چقدر ماشین فروختن ؟ GT3 به تنهایی قبل فیسلیفت ۱۵ هزارتا فروخت !
.
برای به قول خودت چند وجهی، GTS هست نسخههای توربو و توربواس هستن که برای هر نوع رانندگی کاملا پاسخگو هستن…و حتی نسخه تورینگ GT3
.
راه دیگه پیدا کنید برای زدن اینا جواب نمیده …
R@min
۳۰ فروردین ۱۴۰۴با کلمات بازی نکن من این بچه هایی نیستم داستان ببافی پورشه فلانه بهمان خودم از حفظم پورشه کجاس مثل آدم بالغ بحث کن دوبار دست و پا زدی کافی بود.
تو بحث فروش این عدد ۱۵ هزار که اصلا میگیم رسمیه تو فروش کلی همین ۹۱۱ جایگاهی نداره ! مثل این می مونه بگیم چه می دونم بیمر سالی ۱۰۰ هزارتا ماشین M میفروشه یا فورد پنجاه هزارتا شلبی یا سالی ۳۰ هزارتا رپتور میده بیرون پس اینام موفقیته ! فروش کلی با این سهم کوچک مقایسه کنی کافیه نیازی ب فرافکنی هم نداره.
راجب موتوراسپرت هم که صحبتی جداس و نشده بحث مارکت جاده هست.
محصول چند وجهی کشیدی وسط !! الان همون توربو s یا GTS تو همون نوربرگرینگ می تونن زیر ۷ بزنن ؟! می تونن تو قیمت رقابت کنن ؟ می تونن با مک لارن ۷۵۰ یا ۲۹۶ و… رقابت کنن ؟؟ جواب اینا همش نه هست، دلیلش محدودیت ساختاری هست، سری GT ساخته شد برای پر کردن این خلا، هر کدوم از واریانت های پورشه یه خلا ساختاری پوشش میدن. داستان مشابهی برای فورد و ماستنگ، ماستنگ می تونه تو پیست با سوپراسپرت ها رقابت کنه ؟؟ جیم فارلی دو سال پیش گفت برنامه ما تو موتوراسپرت ادامه با ماستنگ هست اگر قوانین اجازه میداد تو WRC و داکار هم با ماستنگ میرفتن اصلا نیازی به مبحث فنی هم نیست این قضیه. حالا فکر می کنی این هیت یا کوچک کردن پورشه هست اهمیتی نداره. پایین ترم که خودت گفتی مردم این ساختار دوست دارن با همین فرمون میرن، که حرف خودم بود آمپر چسبونده بودی قبلا !
واقعا کوچک ترین تفاوتی با عده ای که مسخره می کنی نداری یک تعصب بچگانه.
R@min
۳۰ فروردین ۱۴۰۴از چیزی می ترسی نمی زاری منتشر بشه، مشکل چیه ؟؟! اگر نمیخوای بحث شکل بگیره ریپلای زیر کامنت بردار.
اگر فضا آزاده برای همس نه اینکه برای یکی
mehran911
۳۰ فروردین ۱۴۰۴دوستان قضاوت میکنن
((( تو بحث فروش این عدد ۱۵ هزار که اصلا میگیم رسمیه تو فروش کلی همین ۹۱۱ جایگاهی نداره !)))
فایده نداره ….کدوم خودروساز از یک مدل پیست محور تو این سطح به این اندازه میفروشه؟؟؟؟ یا فروخته؟؟؟ مگه قراره GT3 اندازه GTS یا نسخه پایه ماشین بفروشه ؟؟؟ مگه بازار اسپورت پیستمحور در این سطح یا موتوراسپورت آماتوری چقدره که باید بیشتر بفروشه ؟؟ مگه قیمت این با مدل پایه یکسانه که انتظار فروش یکسان داری ؟؟؟ من منتظر مدلم کدوم مدل پیست محور تو این سطح انقدر فروخته اسمش رو بگو ؟؟ خود پورشه از این حجم فروش GT3 شگفتزده است!!!!
.
چشم بسته غیب گفتی ؟!؟! این کاملا طبیعیه هر مدل ۹۱۱ برای هدف خاصی توسعه داده شده باشه قرار نیست با GT3rs زیر ۶:۵۰ تایم بزنی بعد انتظار داشته باشی لباست مهمونیت چروک هم نشه !!!!!! از ۹۱۱ نمیشه انتظار هایپراسپورت داشت همه چیز رو باهم نمیشه داشت… مدلهایی مثل توربو و توربواس یا GT3 تورینگ در حد بیشاز معمول مورد نیاز توقعات یک راننده معمولی رو از عمده جهات فراهم میکنن.
R@min
۳۰ فروردین ۱۴۰۴خب دوباره فرافکنی شروع شد !
((فایده نداره ….کدوم خودروساز از یک مدل پیست محور تو این سطح به این اندازه میفروشه؟؟؟؟ یا فروخته؟؟؟ مگه قراره GT3 اندازه GTS یا نسخه پایه ماشین بفروشه ؟؟؟ مگه بازار اسپورت پیستمحور در این سطح یا موتوراسپورت آماتوری چقدره که باید بیشتر بفروشه ؟؟ مگه قیمت این با مدل پایه یکسانه که انتظار فروش یکسان داری ؟؟؟ من منتظر مدلم کدوم مدل پیست محور تو این سطح انقدر فروخته اسمش رو بگو ؟؟ خود پورشه از این حجم فروش GT3 شگفتزده است!!!! ))
الان من چیزی غیر این گفتم ؟؟ این بازار کوچکه خریدارش هم اندکه، مجموع فروش پورشه ۹۹۲ از ۲۰۲۱ تا الان با همون رقم ۵۰ هزارتا ۲۰۰ هزار با یه درصدی بالا پایینه این فروش gt3 کجای سهمشو داره از ده درصد بالاتره ؟؟ کدوم مدل مثل پورشه هست همین C8 Z06 (بحث آمریکایی آلمانی نیست).
راجب بقیه حرفتم که باز حرف خودمه همین کافیه خودش دستاورده بزرگیه.
POUYAN
۲۹ فروردین ۱۴۰۴عجب ماشین عجیب غریبی بوده این “وایپر ACR”
Mohammad
۲۹ فروردین ۱۴۰۴چقدر خوشگلهههههههه 😍😍😍😍
میخوامتش 🙂🙂🙂🙂
عاشق این اصالتشم که نگه داشته 😎😎😎
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴مجبوره اصالتو نگه داره
Mohammad
۲۹ فروردین ۱۴۰۴کلا شما آمریکایی فن ها خسته نمیشید نه ؟
از نظر شما آمریکا خدای جهانه
تا کم میارید هم به طرف مقابل ۱۰۰۱ تا انگ میزنید
Cadillac-V
۲۹ فروردین ۱۴۰۴شما آلمانی فنا چی میگین که نصفتون پدال رو پر کردین و هرکی چیزی میگه زرت دیسلایک میدین؟؟
فقط کافیه کسی انتقادی کنه به مرسدس و بی ام و، حتی باوجود منطقی بودن هزاران هزار دیسلایک داره، همین پیامت درحال حاضر ۶ تا لایک داره و طاها ۱۵ تا دیسلایک، این یعنی آلمانی فن جماعت بی منطق اینجا پره
این کامنت منم قول میدم بالای ۱۰ تا دیس داره
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴بارها ثابت شده تو این سایت اروپایی فنها ده ها برابر متعصب تر و بی منطق تر از آمریکایی فن هان ولی چون تعدادشون بیشتره به بقیه عیب میگیرن.
پورشه مجبوره چراغ های دایره ای رو نگه داره چون هیچ کار دیگه ایش نمیتونه بکنه.
بهترین کار براش اینه که بدون هیچ هزینه ای بذاره همینجوری باشه، هم کار خودشو راحت کرده هم طرفداراش از اونور میگن اصالت اصالت.
اصالتی که تو نسل های قبلی میخواست ازش در بیاد، شد تخم مرغ نیمرو بعد دوباره برگشت سر جای اول.
mehran911
۳۰ فروردین ۱۴۰۴(( پورشه مجبوره چراغ های دایره ای رو نگه داره چون هیچ کار دیگه ایش نمیتونه بکنه.
بهترین کار براش اینه که بدون هیچ هزینه ای بذاره همینجوری باشه، هم کار خودشو راحت کرده هم طرفداراش از اونور میگن اصالت اصالت.)))
جواب نمیدادم اما چون نوشتی خودشو راحت کرده میگم شما و هر شخص دیگه محبت کنید فقط سرچ کن HD Matrix LED headlights ببین داستانش چیه کل اسپورت سازی آمریکا رو بگرد دقیقا کلشرو مشابهاش رو پیدا کردی بیا حرف میزنیم رسما سیستم روشنایی بهتر از چیزی که ۹۱۱ استفاده میکنه در هیچ اسپورت دیگه ای نه فقط آمریکا هیچ جای دیگهای نداریم و تا مدتها نخواهیم داشت ! حرف من رو قبول نکنید سرچ کنید
.
مردم به تنهایی مهمترین دلیل برای تولید یا عدم تولید یک خودرو هستن “مردم” 911 رو با این زبان طراحی دوست دارند و میپسندند و این باعث شد ۲۰۲۴ پورشه ۵۰ هزارتا ۹۱۱ بفروشه بخدا اگه بفهمید این عدد اونم تو این شرایط یعنی چی … برید یقهی اون ۵۰ هزار نفر رو بگیرید بگید ۹۱۱ نخرید نه یقهی کمپانی رو که چرا تولید میکنه… هیچ عقل سلیمی نمیپذیره چیزی که طرفدار داره و میفروشه رو تولید نکنه یا برخلاف سلیقه عموم تغییرش بده …
تیم طراحی پورشه اگه زحمت به خودش نمیداد تایکان جوایز طراحی رو درو نمیکرد …
بگردید دنبال چیزهای دیگه برای زدن پورشه اینا خیلی وقته جواب نمیده…
Nismo
۳۰ فروردین ۱۴۰۴مهران جان اولا این تکنولوژی که میگه مال آئودیه و پورشه بخاطر شراکتش با آئودی از این تکنولوژی بهره منده
دوما گفتی یه نمونه بیار پیشنهاد میکنم یه نگاه به تکنولوژی چراغ های آکورا nsx بندازی
و یا کادیلاک اسکالید و حتی byd u9
mehran911
۳۰ فروردین ۱۴۰۴@Nismo
چرا حرفی میزنید که نمیتونید اثابتش کنید؟! این سیستم با چیزی که آئودی استفاده میکنه زمین تا آسمون متفاوته این سیستم با همکاری سه برند دیگه در وایساخ توسعه پیدا کرده پورشه میگه در فرآینده توسعهاش که مدتها طول کشیده ۲۵ تا پتنت ثبت کرده…تیم مهندس پورشه رسما پدرش در اومده آئودی کجا بود چیزی که پورشه ساخته با باقی قابل قیاس هم نیست…( برید دقیق بخونید و خودتون مقایسه کنید )
The HD matrix headlights will be introduced successively in different model lines with identical module technology but adapted designs. In the development process, Porsche submitted over 25 patents for the innovative technology.
اسکالید و باقی در مقابل کاری که اینا کردن هیچی محسوب میشن برید اعداد و ارقامش رو با هم مقایسه کنید…
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۴آمریکا هم خیلی چیزا داره که نه تنها آلمان بلکه کل دنیا هم مثلش رو ندارن مثلا برو صندلی های لینکلن رو ببین
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۴لینک لینکلن بفرست😂😂😂
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۴میتونی بری مقایسه اسکالید و نویگیتور و x7 و جی ال اس که پدال گذاشته رو ببینی که به صندلی های لینکلن اشاره شده اون پست رو مثال زدم چون خاطره خوبی ازش دارین😉
Mohammad
۳۰ فروردین ۱۴۰۴این حرفارو ول کن ، فعلا برو به فورد بگو که یکم در ساخت خودرو دقت منه انقدر فراخوان نده
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۴اگر فراخوان ایراده پس به آلمانی ها هم بگو یه فکری به حال آتش سوزی خودروهاشون بکنن
نه به تصادف
۳۰ فروردین ۱۴۰۴مگه چراغای دایره ایش از ایرودینامیکش کم می کنه؟ یا کلا از پرفومنسش؟ نه پس از طراحیش ایراد نگیرید طراحی سلیقست این چیزا رو به بچه مهدکودکی یاد میدن
Taha Ayoobi
۳۱ فروردین ۱۴۰۴بحث شاسی بلندها که حل شده اس آلمان زیر آمریکاس.
مهران عزیزم،
من گفتم چراغ ها پورشه هالوژنه که میگی تکنولوژیش فلانه؟
کار گذاشتن تکنولوژی به تیم طراحی ربط داره؟
اونو قبلا دیده بودم، دقیق یادم نیست ولی فک کنم حدود 300 متر و اینا پوشش میده.
درسته، مردم تعیین میکنن،
ولی اگه میخواست طراحی رو به خاطر مردم دست نزنه، چرا عقبشو پیوسته کرد ولی جلوش هنوز دایره اس؟
چون دایره رو هیچ کار نمیشه کرد.
نه به تصادف
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴“گر فراخوان ایراده پس به آلمانی ها هم بگو یه فکری به حال آتش سوزی خودروهاشون بکنن” سوشی عزیز مدرک بفرست لطفا حرف روی هوا نزن
Mohammad
۳۰ فروردین ۱۴۰۴من که تا حالا نشنیدم آلمانی ها آتیش بگیرن 😂
شاید منظورتون آسفالت هست که با قدرت خودرو های آلمانی آتیش میگیره 😎
به شرکت های آمریکایی هم بگو کیفیت شاسی بلند هاشون رو نیارن پایین وگرنه ورشکست میشن ، همینجوریش هم مردم چینی رو به آمریکایی ترجیح میدن ، ولی هیچ وقت چینی رو به آلمانی ترجیح نمیدن ، چون اون موقع که فولکس واگن داشت خودرو میساخت ، فورد و کادیلاک داشتن پستونک میخورد
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴کادیلاک در سال ۱۹۰۲ متولد شد و فولکس واگن در سال ۱۹۳۶ و پورشه در سال ۱۹۴۸ و بی ام و در سال ۱۹۲۷
اون موقع که کادیلاک داشت خودرو میساخت اصلا بی ام و و فولکس واگن و پورشه وجود خارجی نداشتن!!!
یادت باشه به کادیلاکی که نصف اختراعات صنعت خودروسازی رو مال خودش ثبت کرده چیزی نگی
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴تعصب داره میباره…
اون موقع که شورولت اولین SUV دنیا رو ساخت و بعدش هم جیپ اولین شاسی بلند رو ساخت، اروپایی جماعت اصلا نمیدونستن شاسی بلند چیه همین الآنم فضای کافی ندارع شاسی بلنداشون و همیشه هم وقتی با آمرکیایی مقایسه شدن یا دوم شدن یا سوم
بعدم اومدن از رو جیپ کپی کردن جی کلاسو ساختن
با اختلاف زیاد شاسی بلندا و پیکاپای آمرکیایی بهترین هستند در دنیا و من برای حرفم مدرک دارم مث شما فقط یه چیزی نمیگم، کیفیت شاسی بلندای آمرکیایی خیلی بهتر از اروپایی هست، مقاله جی دی پاور رو هم ببینین بهترین شاسی بلند ۲۰۲۵ شورولت تاهو بوده
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴آخی😂
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3/
https://www.pedal.ir/lincoln/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-gls-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-x7/
Nismo
۳۱ فروردین ۱۴۰۴نه تنها توی شاسی بلندها در برابر کادیلاک اسکلید مغلوب شدن
بلکه توی سدان ها هم در مقابل بلک وینگ حرفی نتونستن بزنن
کادیلاک بی رقیبه
Nismo
۲۹ فروردین ۱۴۰۴شهر که خلوت شه قورباغه هفت تیر کش میشه
وایپر خطاب به پورشه
Sina_carshow
۲۹ فروردین ۱۴۰۴وایپر تایمی که زده تو سریعترین نسخه 6 ثانیه کند تره این ماشین حتی از موستانگ جی تی دی هم سریعتره با گیربکس دستی
بماند که کلی پورشه 911 اتومات هستن که با اختلاف بیشتری تند ترن
بیخیال وایپر هیچوقت نمیتونست شکست بده تنها ماشینی که امید بهش هس از آمریکا خود منم روش حساب باز کردم کوروت zr1 تستش
Nismo
۲۹ فروردین ۱۴۰۴بعد از نزدیک 10 سال و توقف تولید وایپر تازه پورشه اومده به قول تو 5 ثانیه سریعتر ازش تایم زده
به نظرت وایپر اگه الان زنده بود میذاشت کسی نفس بکشه؟
Sina_carshow
۳۰ فروردین ۱۴۰۴تصور کردن هیچ اشکالی نداره بالام گفتن
چیزی که از باقی مونده های دوج یه دهه پیش میبینم یه شاسی بلند دو در کف خواب برقی هس (دوج چارجر که پلت فرم مشترک با شاسی بلند های استلانتیس داره)
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۴استاد جان الان برند های ایتالیایی قراره بر اساس پلتفرم دوج و جیپ ساخته بشن دقیقا داری برعکس میگی یکم مطالعه کن
نه به تصادف
۳۰ فروردین ۱۴۰۴نه وایپر حیف شد و اجر پاره شد هیولای دوج و دوج تکرار نشد
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴نیسمو سنگین بود😂
SepehrV10
۲۹ فروردین ۱۴۰۴داداش درسته وایپر خیلی خوبه من خودم طرفدار V10 هستم ولی پورشم دست کمی ازش نداره تازه این GT3 RS نبوده
تازه اگه GT2 RS تو این نسل تولید شه رکورد اینو قطعا با اختلاف بالای ۳ ثانیه میزنه
مازیار
۲۹ فروردین ۱۴۰۴۳ ثانیه؟
احتمالا سوءتفاهم پیش اومده
GT2RS بعدی دستکم ۲۰ ثانیه از این سریعتر خواهد بود
نسل قبلش 6:38 داره
mehran911
۲۹ فروردین ۱۴۰۴چون پست GT3 هستش ی چیزی رو در گوشی بگم مدتها پیش دکتر والیسر گفته بود که GT2 پرفورمنس چشمگیری خواهد داشت جدیدا هم بلوم شخصا اینو گفت و توقعات رو بالاتر برد…
پیشرانهاش احتمالا با پیشرانه توربو و توربواس که زودتر معرفی خواهند شد یکی خواهد بود اما طبیعتا با تیون و قدرت بیشتر…احتمال این وجود داره پورشه از دو توربوی الکتریکی بجای یکی که در GTS استفاده کرده استفاده کنه و اینکه حتی با احتمال خیلی کم میتونه پیشرانه پرینت سه بعدی باشه با توجه به اینکه قبلا فکر کنم چهارسال پیش یا بیشتر یادم هست تحت ی پروژه مشترک با ماهله و trumpf پیشرانه GT2rs نسل قبل رو پرینت سهبعدی کردن و مدتها هم تست کردن و کاملا هم موفق بود اما پورشه ازش به دلایلی استفاده نکرد…
R@min
۲۹ فروردین ۱۴۰۴تایم فوق العاده ای هست، رانندگی چشم نواز یورگ برگمایستر واقعا بی نظیره راننده بی نظیری هست.
mehran911
۲۹ فروردین ۱۴۰۴چیزی که بهش دقت نمیشه اینه که مسئله شکستن رکورد وایپر نیست… مسئله دقیقا اینه که از رکورد نسخه قبل فیسلیفت با گیربکس دوکلاچه ۳.۷ ثانیه سریعتر بود…این واقعا عجبیه این یعنی اگه پورشه با نسخهدوکلاچه همین فیسلیفت بیاد رکورد فوقالعادهای ثبت خواهد کرد در حالی که در نسخه فیس لیفت افزایش قدرت به دلیل قوانین آلایندگی نداشتیم! و بهبودها به شاسی و موارد دیگه محدود شدن
.
Bergmeister به عنوان راننده کارخانه راننده بسیار خوبیه که مدتیاست پورشه برای تایم گیری ازش استفاده میکنه اما با تقریبا ۵۰ سال سن در پورشه پیشکسوت محسوب میشه … اگر فرادی مثل کوین استر یا لارنس ونتور یا حتی راننده تست پورشه یعنی لارسکرن پشت این ماشین بودن احتمالا تایم بهتری میزدن …
به هر حال به رکورد GT3rs manthey باید خیلی امیدوار بود
khashayar..
۲۹ فروردین ۱۴۰۴مهران یه سوال
—————————–
اگه در خودروهای پرفرمنس از یک موتور 6 سیلندر خطی ولی به صورت افقی و در راستای عرضی استفاده کنیم بهتر نیست ؟؟؟. چون اتصال گیربکس به دیفرانسیل هم میشه از چرخدنده های هلیکال به جای مخروطی استفاده کنیم. / ساختار موتور I6 هم ساده تره. و چون به صورت افقی نصب میشه مرکز جرمشم مثل همین موتور پورشه است.
mehran911
۲۹ فروردین ۱۴۰۴مخلصیم ایده خوبیه واقعا
اما الان مشکل خاصی از ۹۱۱ حل نمیکنه بله طبیعتا سبکتر هست نیاز به دوسر سیلندر مجزا نداره پیچیدگی کمتری داره الگوی فراوانی ازش هست که دست مهندسا رو برای توسعه نمیبنده اما از طرفی عرضی قرار دادنش و تو پکیج ۹۱۱ چالش خواهد بود از طرفی احتمالا مسئله ثقل بالاترش هم هست و…بحث انتخاب اتصال مخروطی و هیلکال ( با وجود اینکه از ابتدا عمدتا برای انتقال موازی استفاده میکنن) و هیپوئیدی به ترنساکسل نیست اون داستان با مهندسی حل شدهاست مسئله اصلی اینه که پورشه سالهاست رو این فرمول کار کرده و این پکیج پیشرانه تخت و انتقال قدرت PDK رو با انبوهی از محدودیتهای ذاتی این سیستم به نوعی بهینه کرده….الان که دارم این کامنت رو مینویسم تیم بسیار قدری اعم از Thomas Wasserbäch و Thomas Brandl وMarkus Baumann و دکتر Ralf Schmidt دارن رو این پیشرانه کار میکنن یعنی همیشه ی تیم ثابت صرفا تو وایساخ رو این موتو باکستر کار میکنن اونم همچین مهندسای باسابقهای باقی پیشرانههای V8 و V6 و … داستانش جداست…( البته دکتر Ralf Schmidt هد بخش ترمال کنترل کل پیشرانههای پورشه است)
میخواهم بگم دمت گرم واقعا این ایده خوبیه از خیلی جهات اما رو این ۹۱۱ عملی نیست شاید نسلهای اول چرا
khashayar..
۲۹ فروردین ۱۴۰۴ممنون مهران جان
mehran911
۲۹ فروردین ۱۴۰۴قربانت خشایار عزیز
دکتر استاپ
۲۹ فروردین ۱۴۰۴جالب این جاست که رکورد وایپر توسط خود دوج زده نشده بود تازه بعد ۸ سال شکسته شد
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴دقیقا
اگه همون تیم که با وایپر تایم زده با لاستیک های جدید دوباره ببره بعید نیست رکورد خیلی هارو بزنه
Nismo
۲۹ فروردین ۱۴۰۴لاستیک هایی که اون زمان استفاده کردن لاستیک کومهو بود که البته لاستیک خوبیه ولی اگه با لاستیک میشلن تست بگیرن
قطعا تفاوت میکنه
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴من نمیدونستم کومهو بوده، با میشلن امروزی غوغا میکنه.
MOHAMMAD.DEMON
۲۹ فروردین ۱۴۰۴هشت سال از رکورد acr میگذره
از اینکه دیگه اسپورت رده بالای موتور جلویی مثل وایپر وجود نداره ناراحتم
با اینکه کمک عظیم سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی باعث شدن ماشین های امروزی بسیار سریع بشن
ولی دیگه ماشین نیستن . بلکه اسباب بازی هستن
نه به تصادف
۳۰ فروردین ۱۴۰۴مخالفم میتونی یه نگاه به گوردون موری t50 بندازی https://www.pedal.ir/european/gordon-murray-t-50s-v12-engine-sounds/
BlackWing
۲۹ فروردین ۱۴۰۴واقعاً تاپ ترین جای موتور اسپرت برای پورشهست ! هرجور نگاه میکنی محصولات لاین ۹۱۱ پورشه بهترین هندلینگ ها رو تو بازار داشتن و دارن
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴کی گفته بهترین هندلینگ رو پورشه داره؟
من با مدرک صحبت میکنم
این سال ۲۰۲۲
https://www.pedal.ir/vision/10-best-handling-cars-we-tested-2022/
اینم سال ۲۰۲۳
https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
قبول دارم معروفه به هندلینگ ولی بهترین هندلینگ رو نداشته
علی
۲۹ فروردین ۱۴۰۴کاش ویدیوش رو هم میذاشتین
BMW is GOD
۲۹ فروردین ۱۴۰۴ظاهرا موستانگ GTD دوباره به نوربرگ برگشته. موتوروان یه همچین خبری چند وقت پیش کار کرده بود. امیدوارم تایم خوبی ازش ببینیم دفعه قبل که بدجور آب قطع بود.
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴دفعه قبلی معلوم بود یه چیزی هست.
ببینیم این چی میشه
سوشیانت
۲۹ فروردین ۱۴۰۴بله آب قطعه تو پیست همونطور که برای اروپایی ها تو خط مستقیم آب قطعه
حمیدرضا
۳۰ فروردین ۱۴۰۴اول اینکه اون امریکایی مورد نظرت که به زور تونست خودشو ثابت کنه مخصوص همون کار ساخته شده و توی اسفالت معمولی هیچ حرفی برای گفتن نداره و اگه ببریش توی پیست توی همون پیچ اول مستقیم میره توی باقالی ها.
دوم اینکه همون اروپایی ها که میگی بدون چسب رازی و دوقلو کف خیابون تایم زیر ۱۰ میزنن و توی پیست هم غوغا میکنن کاری که از دست ماشینای مورد علاقت بر نمیاد.
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۴آره چقدر به زور تونست ثابت کنه که از عدد کمپانی هم بهتر زد اروپا هم که لات کوچه خلوته درگ روی آسفالت بدرد ویدئو گرفتن چند تا یوتیوبر میخوره وگرنه اگر واقعا حرفی برای گفتن داشتن رو پیست درگ رقابت میکردن به این میگن درگ اصولی
حمیدرضا
۳۰ فروردین ۱۴۰۴اره پشت چراغ قرمز ی 296 بیاد کنارت بهش بگی من رکورددار درگم ولی وجودشو ندارم کنارت بگازم🤣🤣🤣🤣🤣
نه به تصادف
۳۰ فروردین ۱۴۰۴سوشیانت حالا که با امریکا در رقابت نیست بگو لات کوچه غلوت مگه بود و نبود امریکا برای ما فرقی داره؟ مرسدس رقیبش بیمره لامبور گینی فراری و… هیچ ربطی به امریکا نداره حالا تو هی بیا توی مقاله ها بگرد بگو دیمن 170 اجر پاره اجر پاره اگه مثل یه امرکین فن دیگه ای می گفتی کوروت قبول می کردم ولی با چه امیدی دیمن رو میاری وسط که هیچ ربطی به 911 نداره بعد میگی بهتر از تایم شرکت زد در جواب میگم که توی اسفالت معمولی؟ یا هزار تا چسب و لاستیک و سوخت مناسب و برعکس اوروپایی ها میتونن توی هر شرایطی توی جاده بهترین باشن
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴حتی اسمش روشه پیست درگ یعنی انقدر فهمیدنش سخته براتون؟ ۲۹۶ که جوکه اون شتابش در حد کوروت استینگری هست🤣
حمیدرضا
۳۱ فروردین ۱۴۰۴کمتر فشار بخور سوشی جون ۲۹۶ تایم ۹.۷ داره اونم روی اسفالت معمولی اندازه ماشین ۱۰۶۴ اسبی مورد علاقت🤣🤣
راستی تو که اینقدر حداکثر سرعت ماشینا برات مهمه یکم از تاپ اسپید پاره اجر برامون بگو🤣🤣
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴شرکت اومده ماشین ساخته با تایر مخصوص پیست بعد تو انتظار داری رو آسفالت تایم بزنه؟! در ضمن من همیشه گفتم ترکیب قدرت و سرعت و شتاب مهمه حداقل باید تو دو مورد خودرو برتر باشه تا بشه گفت پرفورمنس بهتره که نگران نباش اروپایی ها مجبورن از موتور برقی استفاده کنن چون فقط با بنزینی نمیتونن حریف دوج بشن شتاب هم که دو ساله دارین سعی میکنین مدرک پیدا کنین هیچوقت هم موفق نشدین🤣
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴از شاهکار zr1 همین کافی که فراری اصن درون سوزی نداره که بتونه با اون رقابت کنه نه شتاب نه قدرت نه سرعت عجیب تر اینکه حتی f80 هم تاپ اسپیدش کمتر از zr1 هست🤣
نه به تصادف
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نه ما اصلا یا حداقل من اصلا به دنبال مدرک نیستم که ماشینی اوروپایی هم سطح دیمن پیدا کنم چون اصلا مهم نیست توی پیست درگ چقدر تایم میزنه ماشینی خفنه که موتورش با 4 لیتر 765 hp و 800nm بده و صدای وحشتناک زیبا نه ماشینی که صداش از سوپر چارجرش باشه هر ماشین دیگه ای میتونه یه سوپر چارجر بزرگ داشته باشه
Saeedfarshchian
۲۹ فروردین ۱۴۰۴۸ سال طول کشید رکورد افعی رو بزنن
ولی تبریک
Yaghoob
۲۹ فروردین ۱۴۰۴نمیشه پورشه رو دوست نداشت و بهش احترام نذاشت
رامتین
۲۹ فروردین ۱۴۰۴خداییش رانندگی با این ابرخودرو و این توان با گیربکس دستی وحشتناک جذابه.
J
۲۹ فروردین ۱۴۰۴وقتی ویدیوش انقد جذابه، ببین واقعیتش چیه. اونم در این پیست زیبا
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۴۰۴زنده باد گیربکس دستی
Behrooz
۲۹ فروردین ۱۴۰۴هنوز ماشینی هست به قدرت وایپر برسه با ۸۵۰۰ سی سی قدرت که خوده امریکا خط تولیدشو متوقف کرده
حالا اینا به کنار تا حالا شده یه ماشین آمریکایی روخودرو بر ببینین ولی تا دلت بخواد ماشین آلمانی یا تاحالا شده ببینین ماشین آمریکایی با ۱۰۰ هزارتا کارکرد زیرش روغن ریزی داشته باشه ولی ولی آلمانی تا استارت میخوره روغن از لبو لوچش میریزه
قبول دارم آلمان قول خودرو سازی ولی از نظر قدرت استهکام وووووو خیلی چیزایه دیگه به آمریکا نمیرسه
نمونش شما برو تاریخچه امپیلا رو بخورن تو سال تولیدش بعد تو همون سال ساخت برین یه خودرو آلمانی رو هم بخونین .
Cehx
۲۹ فروردین ۱۴۰۴احتمالا آخرین کامنتمه فقط خواستم بگم واقعا خودتون از این دلایل مسخره برای دعوا خندتون نمیگیره
پورشه رکورد زده آمریکایی میان مسخره می کنند آمریکایی رکورد میزنه میان ماشالا ماشالا می کنن واقعا اکثرتون بچه اید از لحاظ ذهنی
امیدوارم در زندگی موفق باشید
البته خودم کسی ام که اگر این خودرو و وایپر acr رو بزارم جلوم صد در صد وایپر انتخابمه
🐍
البته کلا سری 911 رو دوست دارم اون تعادل قدرت کافی تکنولوژی موتور تخت ولی با کمال احترام وایپر یه حس خاص بهم میده با اون موتور غولش
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴میخوای کلا بری؟
Taha Ayoobi
۲۹ فروردین ۱۴۰۴باحال بود
یادش بخیر
https://www.pedal.ir/chevrolet/911-%d9%88%d8%a7%db%8c%d9%be%d8%b1-%da%a9%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%8c-%d8%ac%d8%af%d8%a7%d9%84-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%db%8c%db%8c/
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴مقاله به شدت زیبا و کوبنده و اروپایی پسند بود 👍🏻👍🏻👍🏻
اینم باید بهش اضافه کنیم
https://www.pedal.ir/lincoln/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-gls-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-x7/
Taha Ayoobi
۳۱ فروردین ۱۴۰۴👍
این همه دیسلایک نشون میده بقیه چه حد از فشار رو دارن تحمل میکنن در حالی که من اصلا برای فشار نفرستاده بودم، یاد وایپر افتادم، تو همین پدال سرچ کردم یه مقاله نوستالوژیک پیدا کردم تا بحثش بود فرستادم.
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴کار خوبی کردی لذت بردیم👍🏻👍🏻
Alireza
۳۰ فروردین ۱۴۰۴گیربکس دستی پرچمش بالاست
Saeed Jame
۳۰ فروردین ۱۴۰۴طاها جان بنظرت دیگه بچه بازی نیست بشینیم عین بچه ها سر تایم و اینکه کدوم بهتر از اونیکیه؟
دنیای خودرو خیلی جذابه و بنظرم بدون تعصب و سنگ به سینه زدن درباره خودرو نظر بدیم جهت پیشرفت و رقابت باشه این بحثا نه سر ثابت کردن
Taha Ayoobi
۳۱ فروردین ۱۴۰۴کاملا درست 👌
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۴تو مقاله رکوردزنی پورشه میریزین میگین چرا چراغش گرده چرا گلگیرش صافه چرا تیترسازی میکنه چرا …
بعد به بقیه میگین ترول متعصب!!
جالبه نه؟
آقای پدال پورشه اشتباه میکنه تایمزنی میکنه شما چرا اشتباه میکنی منتشر میگنی؟ نکنه از پورشه بابت تبلیغاتش پول میگیری؟؟
سوشیانت
۳۰ فروردین ۱۴۰۴به همون دلیل این حرف ها زده میشه که شما ها هم به دوج که رکورد جهانی زده میگین آجر پاره
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۴این چی میگه😄
Nismo
۳۰ فروردین ۱۴۰۴فهمیدی به ما هم بگو
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴راجب ماشین صحبت میکنه مثل بعضی ها راجب فضایی ها چارلی چاپلین حرف نمیزنه یا مثل بعضی ها نمیاد اسمش رو عوض کنه به خاطر اینکه حرف هاش باهم نمیخونن و فکر کنه بقیه هم نمیفهمن!
نه به تصادف
۳۰ فروردین ۱۴۰۴مگه اجر پاره نیست؟ بهت ثابت میکنم برو تو گوگل یه عکس از دیمن از بغل و یه عکس 720s از بغل رو ببین فرقی نمیبینی؟ یه مستطیل در برابر هیولای مهندسی
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴دیگه بدتر وقتی اروپایی ها شتاب ماشین مستطیلی رو ندارن
نه به تصادف
۳۱ فروردین ۱۴۰۴هیولای مهندسی که میگم برای درگ نیست چجوری بهت بفهمونم اون مستطیل فقط می تونه مستقیم بره
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴یه جوری میگی فقط مستقیم میره انگار ماشین فرمون نداره و خط راست رو میره
تا همین الانش قبل پورشه رکورد پیست دست وایپری بود که دوج ساخته بود، همون دوجی که چلنجر دیمن ۱۷۰ رو ساخته، انگار آمرکیا فقط بلنده مستقیم بره
https://www.pedal.ir/vision/10-best-handling-cars-we-tested-2022/
بیا شورولت کوروت هندلینگش از تموم مدلهای پورشه هم بهتره، آمریکا هم مستقیم رو داره هم پیست رو
سوشیانت
۳۱ فروردین ۱۴۰۴خود اینکه ماشینی بسازی که هم مخصوص درگ باشه هم بتونه تو شهر تردد کنه نهایت شاهکار بودنه
نه به تصادف
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نه من دارم بی دیمن بی فرمونو میگم که سر یه پیچ کوچیک حتی اگه با کروز کنترل باشی (سرعت مشخص) پشتش در میره دقیق مثل ماشینای ایرانی خودمون که باهاشون میرن توی بغل دره در حد توی شهر هندلینگش پاسخگوعه و تا حدودی توی جاده های پیچ در پیچ این ماشین هم هزار اسبه و توی اروپا خیلی قوی ترم داریم که میتونه تردد کنه مثال؟ یه نمونه شناخته شده به نام بوگاتی شیرون اگه اشتباه نکنم 500 اسبی بیشتره از دیمن قبول دارم وایپر خیلیی هندلینگش خفنه ولی چرا بحث دیمنو میاری وسط؟
سوشیانت
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بوگاتی ماشین درگه؟ ایول خیلی استفاده کردم از اطلاعاتت😆
نه به تصادف
۳ اردیبهشت ۱۴۰۴نهن نه اوروپا درگ نمیسازه
نه به تصادف
۳۰ فروردین ۱۴۰۴“بعید به نظر میرسد که به این زودیها کسی بتواند رکورد پورشه را بشکند مگر اینکه گوردون موری T.50 بخواهد شانس خود را امتحان کند!” منتظرم تا این هیولا رکورد رو بشکنه
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۴پسفردا اگه استونمارتین والکری بره نوربرگرینگ تایم 6:10 بزنه والا اگه ۴۰ تا کامنت جمع بشه
اصن یه حساسیت عجیبی ایجاد میکنه پورشه
Cadillac-V
۳۱ فروردین ۱۴۰۴نه داداش مشکل پورشه نیست مشکل آلمانیه و آمرکیایی که همیشه سرش دعواست
همیشه سر اینا بحثه کسی سر استون بحث نمیکنه، از تعداد دیسلایک ها مشخصه که متاسفانه ۹۰ درصد افراد پدال آلمانی فن متعصب هستن و کاریشونم نمیشه کرد که یکمم بخواطر اینه که مردم آمرکیایی ندیدن و فقط آلمانی و کره ای و ژاپنی دیدن تو کشور
الان یه مقاله اگه سرچ کنی هست از کادیلاک اسکالید برقی اونم همش توش بحث بوده
نه به تصادف
۱ اردیبهشت ۱۴۰۴“بخواطر اینه که مردم آمرکیایی ندیدن و فقط آلمانی و کره ای و ژاپنی دیدن تو کشور”تو کی نیسان Z یا gtr دیدی توی کشور یا همین 911 یا کی مرسدس sl63 دیدی