پورشه

معرفی پورشه 911 کلاب کوپه، نسخه‌ای ویژه برای جشن 70 سالگی باشگاه پورشه

پورشه ۹۱۱ کلاب کوپه نسخه‌ای ویژه و تولید محدود بر پایهٔ کاررا T است که به مناسبت ۷۰ سالگی باشگاه پورشه آمریکا ساخته شده است.

باشگاه پورشه آمریکا (PCA) برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد خود در سال ۲۰۰۶ با پورشه همکاری کرد و مدل ویژه‌ای به نام پورشه ۹۱۱ کاررا S کلاب کوپه را معرفی نمود. ۱۰ سال بعد، در شصتمین سالگرد این باشگاه در سال ۲۰۱۶، مدل ۹۱۱ کاررا GTS کلاب کوپه رونمایی شد. حالا که PCA هفتادمین سالگرد خود را این آخر هفته جشن می‌گیرد، زمان آن رسیده بود که یک مدل ویژه جدید معرفی شود که پورشه ۹۱۱ کاررا T کلاب کوپه نام دارد. پورشه و PCA این خودرو را یکشنبه‌شب در مراسم سالانه این باشگاه رونمایی کردند.

همان‌طور که از نامش پیداست، این خودرو بر پایه مدل کاررا T ساخته شده است؛ سبک‌ترین و خالص‌ترین نسخه از نسل کنونی ۹۱۱ و تنها مدل کاررا که با گیربکس دستی عرضه می‌شود. پورشه تنها ۷۰ دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد که دستگاه اول به موزه پورشه اختصاص می‌یابد، دستگاه دوم توسط PCA قرعه‌کشی می‌شود و اعضای این باشگاه می‌توانند باقی نمونه‌ها را خریداری کنند. مدل‌های قبلی کلاب کوپه با رنگی منحصربه‌فرد عرضه شده‌اند که شامل رنگ متالیک آزورو کالیفرنیا برای مدل ۲۰۰۶ و کلاب بلائو برای مدل ۲۰۱۶ بود و مدل جدید هم در رنگ تازه‌ای به نام آبی شولار ارائه می‌شود.

تغییرات ظاهری متعددی نیز در این خودرو اعمال شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به نمای جلوی اسپرت دیزاین با تزئینات قرمز، طراحی خاص برای رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب، برچسب کلاب کوپه روی درها و نوارهای قرمز به همراه نشان یادبود روی درپوش موتور اشاره کرد. در داخل کابین، این خودرو حتی چشمگیرتر است. صندلی‌ها و فضای داخلی محفظه داشبورد با ترکیب رنگ‌های قرمز، سفید و آبی تزئین شده‌اند. دوخت‌های قرمز و آبی، نشان یادبود حک‌شده روی کنسول مرکزی و لوگوی PCA پشت دسته دنده، جلوه‌ای خاص به کابین بخشیده‌اند. نام باشگاه پورشه آمریکا روی رکاب‌های در حک شده و لامپ‌های کوچک LED در پایین درها لوگوی ویژه ۷۰ سالگی PCA را نمایش می‌دهند.

از نظر فنی، این خودرو کاملاً مشابه کاررا T استاندارد است و از همان پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو شش سیلندر تخت با قدرت ۳۹۵ اسب بخار، گیربکس شش سرعته دستی، سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی، اگزوز اسپرت و سیستم فرمان‌پذیری محور عقب بهره می‌برد. مالکان همچنین می‌توانند یک کرنوگراف ویژه پورشه دیزاین متناسب با خودروی خود خریداری کنند. پورشه هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود که حداقل کمی گران‌تر از قیمت ۱۴۰,۹۵۰ دلار مدل استاندارد ۹۱۱ کاررا T باشد. البته، هزینه عضویت سالانه ۵۶ دلاری PCA نیز باید در نظر گرفته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. .Lyting

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (269 ديدگاه)

    پورشه غیر پورشه ۹۱۱ نیست؟ پنجمین مقاله پدال در مورد پورشه ۹۱۱ بود در این هفته
    در مورد خودروهای آمریکایی و چینی هم اینقدر مطلب بنویسید

    موافقم 2
    مخالفم 17
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (3532 ديدگاه)

      چینی می‌نویسیم صدای اعتراض بلند می‌شه
      برای کوروت و کادیلاک می‌نویسیم دعوا می‌شه
      اگر هم مطلب راجع به تیبا و شاهین و تارا باشه یعنی ما حقوق بگیر وزارت صنعت شدیم
      ——–
      خیالتون راحت باشه ما قانون خاصی نداریم
      خبر ماشینی از هر جای دنیا باشه فرقی برامون نداره

      موافقم 39
      1. سید

        ۱۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        🤣🤣🤣🤣

    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      یعنی واقعا از نظر شما درباره چینی کم مینویسن؟!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. Siyavash

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    خیلی خشگله😍

  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    از دیزاین داخلیش خیلی خوشم میاد خصوصا اون سر دنده اش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا