نسل بعدی پورشه 911 GT2 RS، سوپرکاری هیبریدی با بیش از 700 اسب بخار قدرت

سه‌شنبه 16 اسفند 1401 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
Porsche-1
نسل جدید پورشه 911 GT2 RS با سیستم هیبریدی که از خودروی مسابقه‌ای استقامتی 963 LMDh گرفته می‌شود در سال 2026 معرفی خواهد شد.

نسخهٔ GT2 RS که پرچم‌دار خانوادهٔ 911 به‌حساب می‌آید همیشه در سال‌های پایانی عمر هر نسل این خودرو معرفی می‌شود و به گزارش اتوکار، ظاهراً قرار است GT2 RS نسل 992 در سال 2026 راهی بازار شود اما این بار پرچم‌دار خانوادهٔ 911 تفاوت‌هایی با پیشینیان خود خواهد داشت. مردان پورشه مدت‌ها است که ساخت نسخهٔ هیبریدی 911 را تأیید کرده‌اند و به گفتهٔ اتوکار، اولین مدل هیبریدی در تاریخ درخشان این ماشین، نسل جدید GT2 RS خواهد بود.

این خودرو از همان پیشرانهٔ 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی 911 توربو S به همراه تکنولوژی هیبریدی خفیف برگرفته از خودروی مسابقه‌ای استقامتی 963 LMDh استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه شامل یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ بنزینی خواهد بود که گفته می‌شود باهم بیش از 700 اسب بخار قدرت خواهند داشت و افزایش قابل‌توجهی در گشتاور را نسبت به نسل قبلی به همراه دارند. برای یادآوری، توربو S کنونی 800 نیوتن متر گشتاور دارد. برای GT2 RS ارائهٔ گیربکس دستی رد نشده است اما با توجه به گشتاور بالای موتور بعید است که شاهد سه پدال در این خودرو باشیم.

طرفداران پورشه اما به دلیل وجود سیستم هیبریدی ممکن است نگران افزایش وزن GT2 RS باشند اما به گفتهٔ اتوکار، پورشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن این خودرو با همان روشی است که پکیج وایساخ برای نسل قبلی انجام داد. ازاین‌رو، گفته می‌شود افزایش وزن نسل جدید بیش از 100 کیلوگرم نخواهد بود. همچنین طبق گزارش‌ها، قدرت تولیدی قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو به میزان قابل‌توجهی از 700 اسب بخار نسل قبلی بیشتر خواهد بود درحالی‌که به لطف سیستم هیبریدی، GT2 RS جدید حالت تمام الکتریکی هم خواهد داشت اما تمرکز آن بیشتر روی پرفورمنس است تا مصرف سوخت.

طبق همین گزارش، مهندسان پورشه قصد دارند باطری را پشت صندلی‌های عقب نصب کنند درحالی‌که موتور الکتریکی در گیربکس نصب می‌شود. این ترکیب توزیع وزن 39 به 61 جلو/عقب را برای GT2 RS جدید فراهم می‌کند و تنظیمات سیستم هیبریدی آن حتی از خودروی مسابقه‌ای LMDh هم پیشرفته‌تر خواهد بود. در همین حال، پورشه به دنبال افزایش تنوع خانوادهٔ 911 با افزودن مدلی بنام 911 ST است. این نسخه درواقع مدل کاررا T با پیشرانهٔ GT3 خواهد بود. علاوه بر این، یک نسخهٔ اسپیداستر هم در راه است که پیش از معرفی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای نسل 992 در سال 2024 رونمایی خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.