پورشه

معرفی پورشه 911 اسپیریت 70، نسخه‌ای ویژه با الهام از دهه 70

پورشه ۹۱۱ اسپیریت ۷۰، نسخه ویژه‌ای بر اساس کاررا GTS کابریولت است این خودرو با رنگ زیتونی، پارچه نمادین طرح پاشا و ویژگی‌های برگرفته از دهه ۷۰، سومین مدل از سری میراث پورشه محسوب می‌شود.

پورشه با معرفی ۹۱۱ اسپیریت ۷۰، کلکسیونرها را بار دیگر مجذوب خود کرده است. این نسخه ویژه سومین مدل از سری میراث پورشه محسوب می‌شود. این مدل که بر اساس ۹۱۱ کاررا GTS کابریولت شکل گرفته، با الهام از فلسفه طراحی پورشه در دهه ۱۹۷۰، ترکیبی از نوستالژی و فناوری مدرن را ارائه می‌دهد. این خودرو با تولید محدود ۱,۵۰۰ دستگاه در سراسر جهان، از اواخر تابستان ۲۰۲۵ در آمریکا عرضه می‌شود و قیمت پایه‌ای ۲۴۲,۲۵۰ دلار دارد. در سایر بازارها مانند اروپا نیز برنامه‌ریزی شده است.

۹۱۱ اسپیریت ۷۰ با رنگ اختصاصی زیتونی نئو عرضه می‌شود که به‌طور خاص برای این مدل طراحی شده و حس و حال دهه ۷۰ را زنده می‌کند. رینگ‌های تک‌پیچ با رنگ طلایی-خاکستری که از مدل اسپرت کلاسیک به عاریت گرفته شده‌اند، در جلو ۲۰ اینچ و در عقب ۲۱ اینچ هستند. سه نوار تزئینی از روی کاپوت تا سپر امتداد دارند و در انتها با نوشته “۹۱۱” به سبک مدل‌های دهه ۱۹۷۰ تکمیل می‌شوند. نشان پورشه روی دماغه، نسخه‌ای بازطراحی‌شده از نشان سال ۱۹۶۳ است که اصالت تاریخی را به نمایش می‌گذارد. روی درها، نوشته پورشه و شماره‌ها به چشم می‌خورند، هرچند این تزئینات به‌صورت اختیاری قابل‌حذف هستند.

کابین ۹۱۱ اسپیریت ۷۰ جایی است که نوستالژی به اوج می‌رسد. بخش مرکزی صندلی‌ها و قسمت‌هایی از داخل کابین با پارچه پاشا پوشیده شده‌اند، طرحی نمادین از دهه ۷۰ که یادآور پرچم شطرنجی در حال اهتزاز است. این پارچه که از ترکیب پارچه و نخ فلاک ساخته شده، در رنگ‌های مشکی و زیتونی نئو با نمای بیرونی هماهنگ است. خریداران می‌توانند به‌صورت اختیاری پشتی صندلی‌ها و تریم داشبورد را نیز با این پارچه سفارش دهند که جلوه‌ای یکپارچه و چشم‌نواز ایجاد می‌کند. صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی، فرمان اسپرت GT، نورپردازی داخلی و تزئینات چرمی با دوخت متضاد، حس تجمل مدرنی را به کابین می‌افزایند. سقف نرم کابریولت هم تجربه رانندگی در فضای باز را فراهم می‌کند.

این ۹۱۱ ویژه از پیشرانه جدید T-Hybrid کاررا GTS بهره می‌برد که شامل یک موتور ۳.۶ لیتری توربوشارژ تخت شش سیلندر و یک موتور الکتریکی است. این ترکیب ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت از طریق گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این ماشین حدود ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۱۲ کیلومتر در ساعت است. سیستم تعلیق تطبیقی، ترمزهای کربن سرامیکی و سیستم فرمان‌پذیری محور عقب هم چابکی و پایداری را تضمین می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. PSA

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    بینظیره پورشه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  2. هیتلر»

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یک کلام : زیبا🪐

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1770 ديدگاه)

    وای، ۹۱۱ فقط با همین رنگ

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. الف.ی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1820 ديدگاه)

    انگار عکسارو از بازی NFS MW 2012 گرفتن

    موافقم 10
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا