استراتژی بازاریابی جالب پورشه در نیویورک
نسل کنونی پورشه GT3 تنها با گیربکس اتوماتیک PDK عرضه شده بنابراین برای جلب نظر طرفداران، این برند آلمانی مدل تولید محدود 911 R را تولید کرد که اساساً همان مدل GT3 است اما استایل ظاهری اندکی متفاوت داشته و از گیربکس دستی بهره میبرد.
این خودروی جدید سریعاً به فروش رفت و پورشه مجبور بود تا تولید آن را به منظور پاسخ به تقاضاها تقریباً دو برابر کند اما حتی این کار نیز کافی نبود. مدل فروخته شدهی 911 R ثابت کرد که تقاضا برای GT3 دستی بسیار بالا بوده است. خب پورشه چه اقدامی باید انجام میداد؟ آنها با GT3 مجهز به گیربکس در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 حضور یافتهاند.
اما آیا این حرکت یک کنترل خسارت بوده یا استراتژی بازاریابی فوقالعاده است؟
Andreas Preuninger رئیس دپارتمان پورشه GT در خلال برگزاری نمایشگاه نیویورک گفته است:
من تقریباً مطمئنم افرادی که مدل R را دارند اقدام به خرید GT3 دستی نیز خواهند کرد تا از آن به عنوان خودروی روزانه استفاده کنند. به خاطر اینکه مدل R بسیار هیجانانگیز است، ارزش سه برابری یافته و این موضوع بسیار شگفتانگیز و تقریباً ترسناک است.
او ادامه میدهد:
اگر شما خودرویی همانند 911 R دارید شاید از راندن روزانهی آن دوری کنید.
این خودرو با برچسب قیمتی 185950 دلاری در ایالاتمتحده معرفی شد اما برخی گزارشها نشان میداد که این خودرو حتی با بهای 1 میلیون دلاری نیز فروخته شده است. این خودرو تقریباً یکساله بوده و قبلاً به مدلی کلکسیونی تبدیل شده است. Preuninger در آخر میگوید:
خودروهای من برای رانده شدن ساخته میشوند و من نمیخواهم که آنها در گاراژهای تاریک مانده و گردوخاک جمع کنند.
خوشبختانه پورشه هنوز هم با گوش دادن به خواستههای طرفداران پول زیادی به جیب میزند بنابراین یک معاملهی برد-برد در جریان است.