اولین جزئیات رسمی پورشه 911 GT2 RS

چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
2018-porsche-911-gt2-spy-photo
اولین موضوع نام این خودروست! هم‌اکنون به‌صورت رسمی GT2 RS نامیده می‌شود. درحالی‌که نسل قبلی 997 در دو مدل GT2 و GT2 RS عرضه می‌شود اما به نظر...
تبلیغات

اولین موضوع نام این خودروست! هم‌اکنون به‌صورت رسمی GT2 RS نامیده می‌شود. درحالی‌که نسل قبلی 997 در دو مدل GT2 و GT2 RS عرضه می‌شود اما به نظر می‌رسد پورشه تصمیم گرفته تنها نمونه‌ی GT2 RS را برای نسل 991 ارائه کند. در ماه‌های گذشته تصاویر جاسوسی متعددی از این خودرو منتشر شده و احتمالاً در سال 2019 آن را در خیابان‌ها خواهیم دید.

قلب و روح این خودرو پیشرانه‌ی 3.8 لیتری بای توربو برگرفته از مدل توربو S خواهد بود اما در این نسخه شاهد توربوهای بزرگ‌تر، خروجی بیشتر و سیستم اگزوز جدیدی خواهیم بود که از ساختار سبک‌وزنی سود می‌برد. رئیس بخش GT پورشه Andreas Preuninger گفته GT2 RS جدید تنها یک مدل بهبود یافته از توربو S نخواهد بود بلکه یک خودروی کاملاً بازمهندسی شده خواهد بود.

پورشه می‌گوید پیشرانه‌ی ارتقا یافته قدرت بیشتر از 641 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون متری داشته و بنابراین به نظر می‌رسد این اعداد در نسخه‌ی تولیدی افزایش خواهند یافت. این خروجی از طریق گیربکس 7 سرعته PDK و یک دیفرانسیل با قفل الکترونیکی به اکسل عقب منتقل خواهد شد.

انتظار می‌رود پورشه 911 GT2 RS جدید زیر 1500 کیلوگرم وزن داشته باشد زیرا از شیشه‌های نازک‌تر مشابه با تکنولوژی اسمارت فون های امروزی بهره می‌برد. هنوز هم مقداری از مواد جاذب صدا بکار رفته اما پورشه به خریداران این امکان را می‌دهد در صورت درخواست سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم تهویه را به خاطر کاهش وزن حذف کنند. همان پکیج سفارشی Weissach که هایپرکار 918 اسپایدر وجود داشت برای این خودرو نیز در نظر گرفته شده و با استفاده از رینگ‌های منیزیمی (کاهش وزن 12 کیلویی)، رول کیج تیتانیومی (کاهش وزن 7 کیلویی)، سقف فیبر کربنی و... شاهد کاهش وزن 30 کیلوگرمی خواهیم بود.

پورشه می‌گوید GT2 RS جدید برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به کمتر از 3 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و زیر 9 ثانیه از شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت را کامل خواهد کرد. حداکثر سرعت آن نیز بیشتر از 340 کیلومتر در ساعت خواهد بود. با توجه به اینکه مدل GT3 در 7 دقیقه و 12.7 ثانیه یک دور نوربرگ رینگ را طی کرده، این مدل جدید شاید بتواند در کمتر از 7 دقیقه جهنم سبز را دور بزند. پس از طی کردن دورها در پیست، باک 5 لیتری جدید که برای خنک کردن سیستم اینترکولر در نظر گرفته شده باید دوباره پر شود.

این خودرو احتمالاً پیش از پایان سال رونمایی خواهد شد و شاید آن را در فرانکفورت ببینیم. هنوز جزئیات مربوط به قیمت خودرو اعلام نشده‌اند اما احتمالاً با گران‌ترین نسخه‌ی 911 روبرو خواهیم بود و البته 911 GT2 RS در تعداد بسیار محدودی تولید خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.