پورشه 718 باکستر هم اکنون در سه شکل استاندارد، S و GTS خودنمایی میکند. ما موفق شدیم تا سوییچ یک دستگاه باکستر 718 مجهز به گیربکس شش سرعته دستی را بدست آوریم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس پا روی پدال بگذارید و با ما همراه شوید تا با هم پی به ابعاد پنهان این خودروی لوکس سطح پایین ببریم.
آیا پورشه 718 باکستر خودروی چابکی است؟
شتاب 0 تا 100 این خودرو برابر 5.1 ثانیه است که با توجه به طبیعت نسبتا پرقدرت پیشرانه و صدای بم پیشرانه میشود به پاسخ سوال مورد نظر دست یافت. به یاد داشته باشید که با توجه به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به کار رفته در این خودرو با قدرت 296 اسب بخار، شتاب 5.1 اصلا چیز بدی نیست. گشتاور متوسط تولیدی توسط پیشرانه برای به لغزش درآوردن چرخهای محرک کاملا کافی به نظر میرسد. در حالت اسپرت سیستم کنترل پایداری فعال میشود اما با برخی لغزشهای جانبی، تا حدودی اجازه خوشگذرانی به شما میدهد.
مردم باکستر را به خاطر سرعتش نمی خرند، بلکه مردم باکستر میخرند چونکه به خاندان پورشه تعلق دارد و از رفتاری شایسته برخوردار است.
بیایید راجع به هندلینگ باکستر صحبت کنیم:
718 باکستر به هنگام گشت و گذار عادی از سواری نرمی برخوردار است و در حالت اسپرت نیز اگرچه سیستم تعلیق سفت میشود اما این میزان از سفتی منجر به خرد شدن استخوانهایتان نخواهد شد. کنترل بدنه در حداقل میزان موثر و ود قرار داشته و حس مثبتی از تناسب میان دست و پاها در حین کنترل خودرو در دل راننده ایجاد میشود. تفاوتی نمیکند که در کجا، کی و چه شرایطی رانندگی میکنید، کنترل خودرو همواره تخت اختیار شما خواهد بود. میزان سفتی فرمان در حد بسیار متناسبی قرار دارد و عملکرد آن کاملا مناسب است، پاسخگویی دریچه گاز بسیار دقیق بوده و گیربکس شش سرعته دستی کاری میکند تا همواره مشتاق استفاده از آن باشید. کلاچ و اهرم تعویض دنده کمی سنگین هستند اما کارکردشان درگیرکننده ( از جنبه مثبت) است. پورشه باکستر 718 یک جانور خزنده اسپرت به تمام معناست. تنها خردهای که میتوانیم از این خودرو بگیریم آن است که کورس پدال کلاچ کمی طولانیست و البته ترمزها هم وا به میل ما نیستند.
صدای پیشرانه هم که از اگزوز به گوش میرسد، اگرچه به مانند انواع شش سیلندر خطی پر ابهت نیست و شاید به نظر شما بیشتر شبیه به صدای آواز یک قورباغه مریض باشد اما به نظر ما آوای زیباییست که پورشه باکستر را به یک خواننده با صدایی تک و خاص در میان همکلاسی های اسپرت خود بدل مینماید.
درون کابین پورشه 718 باکستر چه خبر است؟
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگوید: «اگر شما سوار یک باکستر هستید به این دلیل است که استطاعت خرید 911 را ندارید».
از روی صندلی راننده، همه چیز شبیه به کابین 911 به نظر میرسد.
به محض ورود به کابین پورشه باکستر، غربیلک فرمان کم حاشیه، صفحه سرعت سنج آنالوگ، کنسول میانی با مرکزی مرتفع و یک موقعیت رانندگی راحت، به شما خوشامدگویی خواهند کرد.
فضا داخل کابین تنگ است اما برخی فضاهای کوچک مکعبی شکل در کنسول میانی و پنل دربها برای جای دادن اشیا به طرز هوشمندانه ای تعبیه شدهاند.
سیستم اطلاعات سرگرمی کمی قدیمی جلوه میکند و صفحه نمایشگر لمسی از دید راننده تاحدی کوچک و با وضوح پایین به نظر میرسد. برای نوازش اهرم تعویض دنده به یک مچ دست سریع نیاز دارید اما به هر حال کارکردن با آن آسان و لذت بخش است.
از نظر فضای قرار گیری وسایلتان بایستی بدانید که صندوق جای کافی برای دو چمدان کوچک را داراست و محفظه داشبورد نیز از حجم مناسبی برخوردار است. یک جفت محل قرارگیری فنجان قهوه نیز در سمت شاگرد در پشت یک پنل پنهان شدهاند. البته نکتهای که مالکان خودروهای اسپرت کوچک با سقف متحرک بایستی حتما به آن عمل کنند این است که هیچ دوست صمیمی را برای خود در نظر نگیرند.
سخن پایانی
پورشه 718 باکستر اگرچه ممکن است ارزانترین و کمتوانترین عضو خانواده کانورتیبل پورشه باشد اما هرگز نباید آن را دستکم گرفت. باکستر همچنان یک خودروی ممتاز و خاص برای رانندگی است. کنترل همه چیز در دستان شماست و دوستان 911سوار شما وقتی وارد کابین آن میشوند، قادر به تشریح تمایزات آن با خودروی خود نیستند.
انتخاب ما به واسطه اندکی شتاب بیشتر، نسخه S است اما با این وجود، سادگی نسخه پایه نیز تا حدی دل را فریب میدهد.
منبع: carmagazine