راف (Ruf) شرکتی آلمانی است که به تقویت محصولات پورشه میپردازد؛ اما این شرکت در سال 2007 تصمیم گرفت کاری بیشتر از تقویت روی محصولات پورشه انجام دهد. بدین ترتیب در آوریل این سال محصول جدید خود بنام CTR3 را بهعنوان جایگزین CTR2 در پیست بینالمللی بحرین رونمایی کرد. البته این خودرو نیز طبق سنت پورشه همچنان از پیشرانه و پانلهای بدنهٔ پورشه استفاده میکرد اما CTR3 برای اولین بار روی پلتفرمی ساخته شده بود که بهطور اختصاصی توسط شرکت Multimatic برای آن توسعه پیدا کرده بود.
اما تغییر بزرگتر CTR3 نسبت به اسلافش یعنی CTR2 و پیش از آن CTR، این بود که راف بجای طرح سنتی موتور عقب پورشه 911، در CTR3 از طرح موتور وسط پورشه کیمن استفاده کرده و پیشرانه را در میانهٔ شاسی نصب نمود. پلتفرمی که بهطور اختصاصی برای این ماشین ساخته شده بود طول آنرا نزدیک به 28 سانتیمتر نسبت به 911 استاندارد افزایش داده بود که این امکان را فراهم میکرد تا پیشرانه در جلوی محور عقب نصب گردد. بدین ترتیب میتوان گفت راف با ساخت CTR3 اولین پورشه 911 موتور وسط تاریخ را خلق کرد.
بااینحال همانطور که گفته شده در بسیاری از قسمتهای بدنهٔ CTR3 از همان پانلهای بدنهٔ 911 استفاده شده بود و به همین دلیل در ظاهر همچنان نمای خودروهای اسپرت پورشه را منعکس میکرد. علاوه بر این، پیشرانهٔ این سوپراسپرت موتور وسط که از نوع 3.8 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو بود هم از پورشه گرفته شده بود. این موتور 700 اسب بخار قدرت و 890 نیوتن متر گشتاور تولید میکرد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب انتقال مییافت. راف برای ساخت CTR3 از فولاد، آلومینیوم و کِولار-کربن استفاده کرده بود که موجب شده بود وزن آن به 1375 کیلوگرم برسد.
این سوپراسپرت آلمانی به لطف وزن پایین در کنار قدرت بالا میتوانست ظرف 3.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 380 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. در سال 2012 نیز راف نسخهٔ قدرتمندتری از CTR3 را با نام کلاباسپرت معرفی نمود که خروجی پیشرانهٔ آن به 767 اسب بخار قدرت و 980 نیوتن متر گشتاور رسیده بود. در این مدل علاوه بر گیربکس دستی سابق، امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم وجود داشت.
طراحی ظاهری CTR3 بهویژه در قسمت دماغه شباهت زیادی به پورشه 911 نسل 997 (نسل قبلی) دارد تا جایی که بیشتر قطعات آن در این قسمت با 911 یکسان است اما با حرکت به سمت عقب خودرو تفاوتهای آن با 911 آشکار میشود. در روی سقف ماشین دریچهٔ برجستهای تعبیه شده که هوا را به پیشرانه هدایت میکند. علاوه بر این، روی درب پیشرانه هم شیارهایی وجود دارد که به خروج گرما کمک میکند. افزایش طول CTR3 نسبت به 911 نیز در بخش عقبی دیده میشود که به همراه نمای عضلانی این قسمت، آنرا از 911 متمایز کرده است. علاوه بر این، در اینجا یک بال بزرگ هم به چشم میخورد که بر هویت اسپرت خودرو تأکید دارد.
گفته شده که راف کمتر از 30 دستگاه از CTR3 ساخته است که تنها هفت دستگاه از آنها از نوع کلاباسپرت هستند. حال قرار است که یک دستگاه CTR3 Clubsport در آیندهای نزدیک در حراجی RM Sotheby به حراج گذاشته شود. این خودرو به رنگ سبز تیره بوده و طبق برآوردها با قیمتی بین 965 هزار دلار تا 1.1 میلیون دلار به فروش برسد. این حراجی در تاریخ 12 می در موناکو برگزار خواهد شد.