پورشه آقابالاسر لامبورگینی میشود؟!
احتمالاً در آیندهای نزدیک شاهد جابجایی مالکیت لامبورگینی و خارج شدن آن از دست آئودی خواهیم بود. ظاهراً گروه فولکسواگن میخواهد کارهای مدیریتی این سوپراسپورتساز ایتالیایی را به پورشه بسپارد.
مجلهی اتومبیل گزارش داده که این کمپانیها تا اول ژانویه 2019 تصمیم خود را نهایی خواهند کرد و اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود تأثیر پورشه روی لامبورگینی میتواند قابلتوجه باشد.
ظاهراً فولکسواگن میخواهد محصولات پرفورمنس بیشتری از این گروه معماری پورشه را به خدمت بگیرند و همین موضوع شاید به عنوان یک مانع برای لامبورگینی محسوب شود. شکی نیست که جایگزینهای آونتادور و اوراکان در حال توسعه هستند و از همان معماری فیبر کربنی monofuselage استفاده خواهند کرد.
جایگزین لامبورگینی آونتادور در سال 2022 از راه خواهد رسید و به خاطر اینکه کارهای توسعهای این خودرو شروع شده فولکسواگن گزینهی دیگری ندارد اما پورشه میتواند تأثیر محدودی روی این پروژه داشته باشد. متعاقب این امر، سوپر کار جدید لامبورگینی از دو پیشرانهی الکتریکی در اکسل جلو، باتریهای قرار گرفته در مرکز و پیشرانهی 12 سیلندر تنفس طبیعی با گیربکس دوکلاچه ی گترگ و پیشرانهی الکتریکی سوم در پشت صندلیها استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه در کل میتواند بیش از 1000 اسب بخار قدرت تولید کند.
البته مسئله میتواند با ظهور نسل آیندهی اوراکان جالبتر هم بشود. اگر پورشه مالکیت لامبورگینی را در اوایل سال آینده به دست گیرد، شاید زمان مناسبی برای اورهال محصول پایهی لامبورگینی داشته باشد.
ایتالیاییها همانگونه که گفته شد نسل آیندهی اوراکان را با همان معماری جانشین آونتادور روانهی میدان خواهند کرد. البته احتمال دارد پورشه، آئودی و لامبورگینی پلتفرم مدولار جدیدی را برای استفاده در محصولات اسپورت گروه فولکسواگن توسعه دهند.