اذعان پورشه به تأثیر منفی دیزل گیت روی این برند
به جرات میتوان گفت دیزل گیت فولکسواگن شوکی به دنیای خودرو وارد کرد که تا پیش از آن در تاریخ نظیر نداشته است. این ماجرا نه تنها خود فولکسواگن را تحت تأثیر قرار دارد بلکه دیگر زیرمجموعههای این غول خودروسازی نیز از ترکشهای آن در امان نماندند.
اشکودا، آئودی، سئات و پورشه مجبور شدند چندین میلیون خودرو را فراخوان و تعمیر کنند و حتی برخیها از دیزل گیت به عنوان پایان عصر توسعهی پیشرانههای دیزلی برای استفاده در محصولات اسپورت این خودروساز نام بردند. اگرچه پورشه زیان عدیدهای از بابت دیزل گیت متحمل نشد اما شهرت این برند به خاطر رسوایی دیزل گیت آسیب زیادی دید.
این چیزی است که مدیر اجرایی پورشه آقای اولیور بلوم در مصاحبه با بیبیسی به آن اذعان داشته است. پورشه در بیانیهای رسمی گفته دیزلیها را نفرین نمیکند زیرا این تکنولوژی همچنان مهم خواهد بود. البته بلوم اعلام داشته با تمامی این تفاسیر، تصویر ذهنی از برند پورشه آسیب دیده است.
با خاتمه عرضهی مدل های پانامرا 4S و ماکان S دیزلی، پورشه فروش محصولات دیزلی خود را تقریباً از ماه فوریه متوقف کرده است. این برند هرگز خود اقدام به توسعه پیشرانههای دیزلیاش نکرده بلکه از پیشرانههای ساخت آئودی که از جمله بهترینهای دنیا هستند استفاده کرده است. اولین خودروی دیزلی تولید انبوه پورشه یعنی کاین دیزل حدود 10 سال پیش معرفی شده بود.
هماکنون که دیزل به مانند یک تابو برای پورشه است این خودروساز قول داده به بهینهسازی پیشرانههای بنزینی ادامه دهد. طرفداران از شنیدن اینکه خودروهای اسپورت این شرکت همچنان با پیشرانههای احتراق داخلی قوی و احساسی تولید خواهند شد خوشحال خواهند بود.
این خودروساز همچنین به سرمایهگذاری سنگین در تکنولوژیهای الکتریکی شده ادامه خواهد داد و میخواهد تا سال 2025 محصولات الکتریکی زیادی تولید نماید. پورشه به لطف سرمایهگذاری 7 میلیارد دلاری در 4 سال آینده تمرکز زیادی روی قوای محرکه هیبریدی و تمام الکتریکی خواهد داشت.