باید اذعان داشت تغییرات صورت گرفته در نسل جدید پورشه 911 خیلی چشمگیر نیستند و تنها افراد تیزبین خواهند توانست تفاوتهای بین این نسل و نسل پیشین را تشخیص دهند؛ اما چه انتظاری دارید؟ هرچه باشد این یک 911 است و پورشه مطمئن شده که همچنان فرمول سنتی پرچمدار خودش را حفظ کرده است.
اما یک تغییر در نسل جدید 911 صورت گرفته و آن حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت است که تنها چند کیلومتر با رسیدن به حداکثر سرعت مدل افسانهای 911 GT2 RS فاصله دارد.
بله حداکثر سرعت مدل کررا S خیلی با مدل قبلی خود فاصله ندارد اما حداکثر سرعت مدل کررا 4S بالاتر از نسل پیشین همین خودرو میباشد. در کل میتوان گفت حداکثر سرعت مدلهای گوناگون 911 جدید در مقایسه با نسلهای پیشین اندکی بهبود داشته است.
اما خب مورد جدید اشاره شده چیست؟ پاسخ به گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک برگرفته از پانامرایی مربوط میشود که طراحی آن تغییر یافته است.
بنا به گفتهی مدیران پورشه، نسل 992 پورشه 911 میتواند در دنده ششم خود به حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت برسد. بله درست است. حداکثر سرعت در دنده هفت یا هشت نه بلکه در دنده شش.
تاپ گیر فهمیده که گیربکس 8 سرعته PDK اساساً به عنوان یک نسخهی 6 سرعته پیکربندی شده اما دو نسبت اضافی اوور درایو هم دارد. به این ترتیب حداکثر سرعت خودرو در دنده ششم قابلدستیابی است اما اگر بخواهید همچنان با این سرعت سرسامآور حرکت کنید باید دنده شش را سبک کنید تا مصرف سوخت بهتری داشته باشید.
بهروزرسانی: بنا به گفتهی پورشه، رسیدن به حداکثر سرعت در دنده ششم مختص نسل جدید 911 نیست. مدلهای کررا و توربوی مجهز به گیربکس 7 سرعته نیز صرفنظر از اینکه دارای گیربکس PDK باشند یا گیربکس دستی، قادر هستند به حداکثر سرعت خود در دنده ششم دست یابند.
همین نکته به دستاندرکاران تاپ گیر نیز اعلام شده است. به زودی با انتشار اولین بررسیهای فنی و تخصصی از این خودرو خبرهای دیگری را تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد.