ویژگیهای مهم نسل جدید پورشه 911 GT3 RS
تنها چند ماه از معرفی نسل جدید پورشه 911 نسل 992 میگذرد و جزئیات کامل آن منتشر شده است. تا به حال مدلهای کررا S و 4S کوپه و کابریولت پدیدار شدهاند اما در آینده نیز دیگر نسخههای تواناتر این خودروی نمادین معرفی خواهند شد. یکی از این خودروها GT3 RS نام دارد که به تازگی برخی جزئیات جالب از آن منتشر شده است.
نشریهی استرالیایی ویلز با مدیر خط تولید 911 در زمان معرفی کررا S گفتوگویی ترتیب داده تا جزئیات بیشتری از نسل جدید GT3 RS را به دست آورد. این مقام رسمی پورشه که زودی بازنشست خواهد شد تأیید کرده نسل بعدی این خودرو از پیشرانهی 4 لیتری تکامل یافته استفاده خواهد کرد و مهندسان شرکت از توربو استفاده نخواهند کرد؛ به عبارت دیگر این پیشرانهی 6 سیلندر تخت همچنان بهصورت طبیعی نفس خواهد کشید اما از نظر حجم کمی رشد خواهد کرد. مهندس پورشه خاطرنشان ساخته افزایش حجم پیشرانه نسل جدید در مقایسه با حجم 4 لیتری پیشرانهی مدل قبلی به اندازهای کوچک خواهد بود که شاید به چشم هم نیاید. انتظار میرود این خودرو چند اسب بخار بیشتر داشته باشد.
یک راه مشخص میتواند استفاده از پیشرانهی بکار رفته در مدل مسابقهای GT3 R باشد که البته مدیر پورشه نیز اعلام کرده ارتباطی بین توسعهی پیشرانهی GT3 RS جدید و قوای محرکهی مدل مسابقهای وجود دارد. اگرچه مدل کررا S یاد شده از گیربکس 8 سرعته پانامرا استفاده میکند اما مدل متمرکز روی پیست GT3 RS دارای گیربکس 7 سرعته PDK خواهد بود.
از نظر وزن خودرو به احتمال زیاد تغییر چندانی رخ نخواهد داد و وزن نسل جدید حولوحوش وزن 1430 کیلوگرمی مدل قبلی خواهد بود اما در خبرها آمده که شاید کاهش وزن هم رخ دهد. آئرودینامیک بهتر هم باعث افزایش سرعت خودرو در عبور از پیچها خواهد شد و پایداری خودرو در سرعتهای بالا نیز بهبود خواهد یافت. این خودرو همچنین در کابین از پشت آمپرهای دیجیتالی برخوردار خواهد شد.
به نظر نمیرسد به این زودیها شاهد رخنمایی پورشه 911 GT3 RS جدید باشیم زیرا فعلاً تحویل مدلهای کررا S و 4S به مشتریان آغاز نشده است.