نبرد 2 لیتریهای توربو، درگ شورلت کامارو و پورشه کیمن پایه
نه شورلت کامارو چهار سیلندر و نه پورشه کیمن 2 لیتری نسخههای بالا رده در خانوادهٔ خود نیستند اما بااینحال هردوی آنها هنوز هم پرفورمنس قابلقبولی را ارائه میکنند. حال در این ویدئو این دو اسپرت آلمانی و آمریکایی بهطور کامل باهم مقایسه شدهاند. کاماروی حاضر در این ویدئو از نوع چهار سیلندر 1LE با پیشرانهٔ 2 لیتری توربو است که 275 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. پکیج 1LE هم در این ماشین شامل تنظیم سفتتر کمکفنرها و اضافه شدن حالتهای پیست و رقابت به تنظیمات رانندگی میشود.
در سینهٔ 718 کیمن هم یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تخت توربو قرار گرفته که 300 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. کیمن با وجودی که تنها 15 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به کامارو دارد اما به لطف وزن کمتر، با سرعت بسیار بیشتری شتاب میگیرد و در مسابقهٔ درگ کامارو برای رسیدن به آن هیچ کاری نمیتواند انجام دهد. در مرحلهٔ بعدی، رقابتی برگزار میشود تا مشخص گردد کدام خودرو میتواند سریعتر از حالت سکون به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و دوباره به ایست کامل برسد. در این رقابت نیز بار دیگر کیمن پیروز بلامنازع میدان است و نهتنها سریعتر است بلکه در مسافت کمتری هم متوقف میشود.
و سرانجام رقابت آخر هم آزمون اسلالوم است و این جای است که کامارو در آن میدرخشد. البته در این آزمون هم کامارو با ثبت زمان 8.72 ثانیه از کیمن کُندتر است ولی کوپهٔ موتور وسط پورشه در آزمایش اسلالوم تنها نیم دهم ثانیه سریعتر از رقیب آمریکایی بوده و زمان 7.67 ثانیه را به ثبت میرساند. این آزمایش تأثیر چشمگیر پکیج 1LE را در سفتتر کردن تعلیق کامارو نشان میدهد و این ویژگی باعث میشود خودرو سریعتر بتواند تغییر جهت دهد.
مشخصات فنی
شورلت کامارو | پورشه کیمن | |
پیشرانه | 2 لیتری I4 توربو | 2 لیتری H4 توربو |
قدرت | 275 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 400 نیوتن متر | 380 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | 1520 کیلوگرم | 1375 کیلوگرم |
قیمت پایه | 25,995 دلار | 58,850 دلار |