ون کانسپت پورشه با موقعیت مرکزی راننده

پنج‌شنبه 22 آبان 1399 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
porsche 3
برنامه‌ی تیزری "پورشه‌ی دیده نشده" کاملاً به پیش می‌رود و برای دومین بار تیزری از یک محصول پورشه که به خط تولید راه نیافته منتشر شده است. پس از...
تبلیغات

برنامه‌ی تیزری "پورشه‌ی دیده نشده" کاملاً به پیش می‌رود و برای دومین بار تیزری از یک محصول پورشه که به خط تولید راه نیافته منتشر شده است. پس از دیدن تیزری که به نظر می‌رسید نسخه‌ای مدرن از 550 اسپایدر است، به محصولی کاملاً متفاوت رسیده‌ایم. پورشه این خودرو را به عنوان محصولی آینده نگرانه با حالت رانندگی خودکار تشریح کرده و خب این موضوع با هدف خودروهای پورشه کاملاً در تضاد است.

همانند تصاویر قبلی ما مجبوریم نور تصاویر را افزایش دهیم تا بتوانیم جزئیات آن‌ها را ببینیم. شکل حبابی خودرو باعث شده به فکر روبرو شدن با یک مینی ون بیفتیم و پورشه می‌گوید این خودرو دارای بدنه‌ای یک تکه و ظاهراً موقعیت راننده مرکزی است. طراحی کابین که در آن راننده توسط دو سرنشین احاطه می‌شود مشابه مک لارن F1 و اسپیدتیل می‌باشد.

قطعاً این خودرو شبیه یک سوپرکار از محصولات پورشه نیست مخصوصاً اینکه خود این برند می‌گوید کابین آن کاملاً راحت است. پورشه گفته است: "صندلی انفرادی راننده فضای زیادی داشته و سرنشینان پشت سر او نیز دارای فضای مناسب و راحتی بالا هستند." با توجه به تفاسیر یاد شده و همچنین حالت رانندگی خودکار به نظر می‌رسد این پورشه آن چیزی نیست که طرفداران می‌خواهند.

شاید مینی ون پورشه ایده‌ای دیوانه‌وار به نظر برسد اما در واقع اولین بار نیست که چنین چیزی دیده می‌شود. درباره B32 چیزی شنیده‌اید؟ تنها 15 دستگاه از این خودرو بین سال‌های 1983 تا 1985 و با استفاده از فولکس‌واگن T25 به عنوان اساس خودرو ساخته شد. این خودرو دارای پیشرانه 6 سیلندر 3.2 لیتری بود. B32 اساساً برای پشتیبانی خودروی مسابقه‌ای B 959 در رالی پاریس داکار تولید شده بود.

پیشرانه این خودرو که متعلق به کررا S بود قدرت 231 اسب بخاری تولید کرده و باعث می‌شد این ون شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت حدود 210 کیلومتر در ساعتی داشته باشد. پورشه همچنین در ون خود از رینگ‌های 16 اینچی و ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم تعلیق اسپورت استفاده کرده بود.

قدرت این خودرو در واقع دو برابر خروجی ون فولکس‌واگن بود و از فرمان و دسته‌دنده 911 در آن استفاده شده بود.

شاید این پورشه جدید که در تصویر دیدیم یک مینی ون یا یک هاچبک قدبلند باشد اما هنوز هم از دیدن اینکه چنین خودروساز مشهوری به ایده‌های جنجالی هم فکر می‌کند خوشحال می‌شویم.

به روز رسانی: سرانجام پورشه تصاویر واضح این مدل که ویژن Renndienst کانسپت نام دارد و تیزر قبلی خود را منتشر کرد تا شاهد یکی از عجیب‌ترین محصولات تاریخ پورشه باشیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.