درگ حساس پورشه توربو S با فراری پیستا و لامبورگینی پرفورمانته

دوشنبه 26 آبان 1399 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
Porsche-Ferrari-Lamborghini-1
مت واتسون از کارواو در جدیدترین ویدئوی خود یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها را به تصویر کشیده و پورشه 911 توربو S را در برابر لامبورگینی اوراکان...
تبلیغات

مت واتسون از کارواو در جدیدترین ویدئوی خود یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها را به تصویر کشیده و پورشه 911 توربو S را در برابر لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و فراری 488 پیستا قرار داده است. هرچند پورشه در ویدئوهای درگ قبلی کارواو شکست‌ناپذیر بوده اما این بار مطمئناً در برابر رقبای جدی‌ای قرار گرفته است. در این رقابت جذاب، توربو S با 650 اسب بخار قدرت، در میان دو رقیب خود قرار می‌گیرد درحالی‌که پیستا با 720 اسب بخار قدرت، قوی‌ترین است اما انتقال قدرت محرک عقب آن در استارت درگ به ضررش تمام می‌شود. پرفورمانتهٔ 640 اسب بخاری هم ضعیف‌ترین خودروی این جمع است اما مثل پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد.

در اولین مسابقه، مشخص می‌شود که توربو S در درگ ایستاده همچنان بدون شکست باقی خواهد ماند زیرا مثل تیری که از چلهٔ کمان رها شود به سمت جلو شلیک می‌شود و در طول مسیر هم برتری خود را به‌آسانی حفظ می‌کند. همان‌طور که واتسون می‌گوید، سیستم لانچ کنترل پورشه به همراه گیربکس PDK در یک‌چهارم مایل واقعاً خطرناک است اما بدون شک اگر درگ در مسافت نیم مایل یا 800 متر برگزار می‌شد ممکن بود نتیجه تغییر کند. علاوه بر این، هرچند لامبورگینی و فراری در درگ‌های ایستاده نتوانستند پیروز شوند اما صدای آن‌ها بسیار بهتر از رقیب آلمانی است. البته شاید بگویید توربوشارژرها صدای اگزوز 911 را خفه کرده‌اند اما فراری هم توربوشارژ است و حتی در کنار غرش رعدآسای V10 لامبورگینی هم صدای جذابی تولید می‌کند.

پس از ناکامی پیستا در درگ‌های ایستاده که صرفاً به خاطر انتقال قدرت محرک عقب بود، اسب رقصان مارانلو در مسابقهٔ رولینگ و آزمایش ترمز عملکرد خود را جبران کرد و پیروز شد. البته خودروها در آزمایش ترمز خیلی به هم نزدیک بودند ولی ترمزهای عظیم کربن سرامیکی و همین‌طور وزن سبک 1385 کیلوگرمی کمک کردند تا پیستا زودتر از پورشه و لامبورگینی متوقف شود.

کپی لینک

مشخصات فنی

پورشه 911 توربو S

فراری 488 پیستا

لامبورگینی پرفورمانته

پیشرانه

3.8 لیتری H6 توئین توربو

3.9 لیتری V8 توئین توربو

5.2 لیتری V10

قدرت

650 اسب بخار

720 اسب بخار

640 اسب بخار

گشتاور

800 نیوتن متر

770 نیوتن متر

600 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

عقب

چهارچرخ

وزن

1640 کیلوگرم

1385 کیلوگرم

1507 کیلوگرم

قیمت

154 هزار پوند

250 هزار پوند

238 هزار پوند

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.