رخنمایی پورشه 911 GT3 کاپ 2021، درندهی بیرحم!
پس از مدل جادهای پورشه 911 GT3 نسل 992، نسل بعدی مدل کاپ نیز رخنمایی کرده است. به عنوان پرفروشترین خودروی مسابقهای دنیا، ژرمنها قطعاً با دست پر وارد میدان شدهاند...
این خودروی مسابقهای نه تنها در دسترس تیمهای حاضر در سری مسابقات پورشه Mobil 1 سوپرکاپ قرار خواهد گرفت بلکه مصرفکنندگان آلمانی، فرانسوی، آمریکایی و... در سری مسابقات کررا کاپ نیز خواهند توانست پشت فرمان آن بنشینند. با توجه به عملکرد قابلتوجه 911 GT3 کاپ در سالهای قبل بیصبرانه منتظر شنیدن حرفهای پورشه درباره بهبودهای صورت گرفته در نمونه جدید هستیم.
واضح است که بهبودهای زیادی در این خودرو صورت گرفته اما یکی از اصلیترین آنها بخش پیشرانه است. 911 GT3 کاپ هنوز هم از پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری استفاده میکند اما هماکنون قدرت 510 اسب بخاری دارد که نسبت به خروجی 485 اسبی نسل پیشین بهبود محسوسی را نشان میدهد. نکته مهم اینکه خودروی موردبحث میتواند این قدرت را با استفاده از سوختهای مصنوعی تولید کرده و بنابراین آلایندگی دیاکسید کربن بسیار کمتری داشته باشد. همچنین پورشه 911 GT3 کاپ یکی از بهترین صداها را در موتور اسپورت تولید میکند.
علاوه بر افزایش قدرت بهبودهای زیادی در بخشهای آئرودینامیکی و چسبندگی مکانیکی نیز دیده میشود. برای اولین بار این خودرو از بدنه پهنتر 911 توربو استفاده کرده است. با پهنای 1902 میلیمتری بخش عقب، پهنای این خودرو 28 میلیمتر بیشتر از نسل پیشین میباشد. همین موضوع درباره بخش جلو با پهنای 1920 میلیمتری نیز صادق است. این امر باعث شده از رینگهای پهن 12 اینچی در جلو و 13 اینچی در عقب استفاده شود که پیکربندی بسیار خاصی برای مسابقات GT است و باعث تضمین هندلینگ و مانور بهینه میشود.
دیگر ارتقای قابلتوجه 911 GT3 جدید به بخش کابین مربوط میشود که کاملاً از 911 GT3 R الهام گرفته است. علاوه بر ارگونومی بهتر، کاکپیت جدید این خودرو دارای صفحهنمایش رنگی بزرگ، کنترلهای نورانی و فرمان جدید ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن میباشد. واضح است که تیم طراحی پورشه به دنبال تولید یک خودروی مسابقهای با حسی خاص برای رانندگان بودهاند.
ژرمنها علاوه بر بهبود پرفورمنس به کاهش هزینههای 911 GT3 برای تیمها نیز متعهد بودهاند. به این ترتیب تیمهای کوچک نیز میتوانند شانس موفقیت بالایی در برابر تیمهای بزرگ داشته باشند.
جان فلدمن مدیر پروژه گفته است:
ما به لطف ظاهر برجسته، سیستم تعلیق بهبود یافته و راهحلهای هوشمندانه برای بخشهای برقی به موفقیت ویژهای دست یافتهایم. با این پرفورمنس بهتر و کاکپیت بهینه، این بهترین خودروی کاپی است که پورشه تولید کرده است.
تحویل اولین نمونههای پورشه 911 GT3 جدید به تیمها از فوریه سال آینده شروع خواهد شد. این خودرو برچسب قیمتی 225 هزار یورویی دارد.