درگ دوج چلنجر دیمن و پورشه 911 توربو S، جدال سنت و مدرنیته
دوج بهطور رسمی در بریتانیا محصولات خود را عرضه نمیکند زیرا این شرکت در سال 2010 به دلیل فروش پایین مجبور شد از این کشور خارج شود اما این بدان معنا نیست که علاقهمندان در آن سوی اقیانوس اطلس نمیتوانند ساختههای جذاب دوج را خریداری کنند چراکه به لطف واردکنندگان، حتی اگر در آن قسمت از جهان باشید بازهم میتوانید این خودروهای عضلانی آمریکایی را تحویل بگیرید. بااینحال ما تاکنون ندیدهایم که کارواو یک دوج چلنجر را در مسابقات درگ خود شرکت دهد اما حالا سرانجام آن روز فرارسیده و برای اولین بار یک چلنجر در رقابتهای کارواو بریتانیا حاضر شده است.
اما این فقط یک چلنجر معمولی نیست بلکه نسخهٔ تولید محدود دیمن است که با قدرت سرسامآور خود زیر پای مت واتسون قرار گرفته است. در این مسابقه اما در برابر دیمن یکی از بهترینهای اروپا یعنی پورشه 911 توربو S قرار گرفته است. این سوپراسپرت آلمانی هرچند قدرت کمتری از ماسل کار آمریکایی دارد اما از ویژگیهای خاصی برخوردار است که بسیار به نفع آن خواهند بود. مهمتر از همه این است که پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد درحالیکه کل نیروی عظیم دوج فقط به چرخهای عقب منتقل میشود علاوه بر این، وزن پورشه نیز سبکتر است که این میتواند برتری قدرتی حریف آمریکایی را جبران کند.
به همین دلایل، دیمن علیرغم برخورداری از نیروی فراوان V8 سوپرشارژ، در مسابقهٔ درگ با مشکلات شدید کشش درگیر بود و بنابراین احتمالاً میتوانید حدس بزنید که نتیجهٔ درگ چه خواهد شد. پس از برگزاری سه درگ نیز مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز انجام شده که میتوانید آنها را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
پورشه 911 توربو S | دوج چلنجر دیمن | |
پیشرانه | 3.8 لیتری H6 توئین توربو | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | 650 اسب بخار | 808 اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتن متر | 972 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | 1650 کیلوگرم | 1941 کیلوگرم |
قیمت | 156 هزار پوند | 137 هزار پوند |