تصمیم پورشه در مورد نسل بعدی 718، الکتریکی یا بنزینی؟
ساخت نسل بعدی پورشه 718 در نظر گرفته شده اما هنوز هیچکس نمیداند که نیروی بخش آن چه چیزی خواهد بود. مدیرعامل پورشه «الیور بلوم» در مصاحبه با تاپ گیر گفته است که یک 718 جدید خواهد آمد اما چندین سال طول خواهد کشید تا به نمایندگیهای فروش برسد زیرا این شرکت هنوز حتی در مورد شیوهٔ تأمین نیروی این خودرو تصمیم نگرفتهاند. طبق گفتههای وی، قوای محرکهٔ 718 جدید میتواند از نمونهای تمام الکتریکی گرفته تا پیشرانهٔ درونسوز کارآمدتر باشد.
718 قسمت جالبی از سبد محصولات پورشه را اشغال کرده است زیرا ارزانتر از 911 است و هرچند ترکیب موتور وسط آن برتری دارد اما نمیتواند در پرفورمنس حریف 911 شود. البته مطمئناً 718 نباید به قلمرو 911 وارد شود و پورشه هم این را میداند و به همین دلیل است که هرساله پرفورمنس 718 فقط کمی به برادر بزرگ موتور عقب خود نزدیک میشود؛ بنابراین، نوع قوای محرکهٔ جانشین این ماشین میتواند بسیار مهم باشد.
بلوم دراینباره به تاپ گیر گفته است:
الکتریکی یا درونسوز به این بستگی دارد که باطریها بهاندازهٔ کافی برای ساخت یک خودروی اسپرت مناسب باشند. تا الآن که اینطور نیست.
بااینوجود، با دنیایی که بهسرعت در حال تکامل در زمینهٔ تکنولوژیهای باطری است، نمیتوان گفت تا چند سال دیگر چقدر اوضاع تغییر خواهد کرد اما بر اساس شرایط کنونی میتوان انتظار داشت که نسل بعدی 718 پیشرانههای درونسوز خود را حفظ کند.
هنگامیکه نسل کنونی 718 به بازار عرضه شد، به خاطر پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ تخت خود که جایگزین موتور شش سیلندر تخت تنفس طبیعی قبلی شده بود، دنیای پورشه را به لرزه درآورد زیرا هرچند این موتور کوچکتر روی کاغذ پرفورمنس و آلایندگی بهتری داشت اما فاقد احساس و درگیری موتور شش سیلندر قبلی بود. همین موضوع موجب شد که پورشه پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت جدیدی را برای مدلهای GTS و GT4 این خودرو ارائه کند؛ بنابراین با توجه به این تجربهٔ ناخوشایند، بعید است که پورشه برای نسل بعدی 718 به سمت قوای محرکهٔ تمام الکتریکی برود زیرا خریداران بهوضوح نشان دادهاند که برای آنها احساس خودرو و لذت رانندگی محصولات پورشه بیشتر از اعداد روی کاغذ اهمیت دارد.