پشت فرمان پورشه 911 تارگا 4S هریتیج دیزاین ادیشن 2021
ما تابستان سال پیش پشت فرمان پورشه 911 تارگای جدید نشسته و کاملاً تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. هماکنون فرصت جدیدی برای تست نسخه خاصتر از این خودرو با پسوند هریتیج دیزاین ادیشن پیدا شده است.
تارگا 911 محبوب افرادی است که میخواهند در زمان حرکت کمی هوای آزاد را حس کنند و البته درعینحال علاقهای به سقفی کاملاً باز ندارند. این خودرو فقط بهصورت چهار چرخ محرک عرضه میشود و قیمت پایه نسخه 4 آن از 98170 پوند شروع شده و به 109725 پوند برای مدل 4S تست شده میرسد. حرف S به معنی قدرت بیشتر پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو است بنابراین با خودرویی که قدرت 444 اسب بخاری و گشتاور 530 نیوتون متری دارد روبرو هستیم.
به جرات میتوان گفت تارگا سبکترین عضو خانواده 911 نیست. مکانیسم پیچیده و مستحکم سقف باعث شده مهندسان دوباره روی بدنه خودرو کار کنند و همین امر وزن خودرو را به حدود 1700 کیلوگرم رسانده است؛ اما حتی با این وجود نیز پیشرانه قدرتمند، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته PDK باعث شدهاند تارگا 4S خودروی کندی نباشد. این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.6 ثانیهای و حداکثر سرعت 304 کیلومتر در ساعتی دارد.
تارگا 4S به اندازه سایر برادران خود در جاده سریع حس شده و نشان دهندهی علاقه پورشه به جلب نظر اکثر افراد در بازار است.
تارگا قطعاً میتواند خودروی اسپورتی باشد. این خودرو پر از چسبندگی بوده و در تنظیمات سیستم تعلیق استاندارد از تواناییهای سود میبرد که باعث میشود خودرویی بسیار سریع در جادههای گوناگون باشد. فرمان نیز چیزی جز بهترینهای 911 نیست و سیستم چهار چرخ محرک نیز کار بینقص خود را انجام میدهد. خودروهای زیادی نیستند که دقت و پاسخ و توازن وزنی سیستم فرمان پورشه را داشته باشند.
سواری تارگا بینقص بوده و البته کار فوقالعادهای در روبرو شدن با بدترین ناهمواری انجام میدهد.
پیچیدگی مکانیسم سقف کاملاً حس میشود زیرا وقتی بسته باشد همان محیط مدلهای استاندارد 911 تداعی میشود و اگرچه مکانیسم باز شدن آن جزو سریعترینهای بازار نیست اما زمانی که پانل مرکزی ناپدید شود شما همچنان حس مزاحمت باد زیادی در کابین نخواهید داشت.
پیشرانه هم گشتاور زیادی در دورهای پایین داشته و شما میتوانید با اندکی اشاره به پدال گاز گردوخاک به پا کنید. وقتیکه تنظیمات اگزوز نیز در حالت استاندارد قرار داشته باشد شاهد تواناییهای کروز کردن تارگا در جادهها و بزرگراهها خواهید بود. پورشه محصولی راحت برای مسافتهای طولانی ساخته و درعینحال کانورتیبلی لذتبخش هم میباشد. فضای بار این خودرو همچون سایر نسخههای 911 خیلی قابلتعریف نیست و در بخش دماغه فضای 132 لیتری وجود دارد.
شاید خریداران تارگا خیلی به فکر خودنمایی نباشند اما ما توصیه میکنیم حالت پر سر و صدای اگزوز به عنوان پیشفرض انتخاب شود که لذت بیشتری خواهد داشت.
خودروی حاضر در تست کاملاً به عنوان نسخه هریتیج دیزاین ادیشن قابلشناسایی است چراکه از برخی شاخصههای خاص خود سود برده و سقف تولید آن نیز 992 دستگاه است.
این خودرو دارای رنگ جدید چری متالیک است که در زیر تابش آفتاب بسیار زیبا به نظر میرسد. همچنین نوشتههای طلاییرنگ روی بدنه دیده میشود و مهمترین آنها نیز گرافیک بخش جلویی است. داخل کابین نیز برند هریتیج و پشت آمپرهایی با طراحی رترو دیده میشوند.
در کل حس میشود هریتیج دیزاین ادیشن هماهنگی بهتری با تارگا 4S بهمنظور سفرهای طولانی دارد. البته باید گفت که این خودرو ارزان نبوده و بیش از 25 هزار پوند گرانتر از نسخه استاندارد تارگا 4S میباشد. مجموعاً این خودرو ترکیبی لذتبخش از اشرافیت، کیفیت و هیجان است.
تارگا بیشک بیش از سایر نسخههای 911 روی خریدارانی با سبک زندگی خاص تمرکز داشته و این موضوع را با اندکی افزایش وزن نشان میدهد اما تارگا همچنان محصولی پرفورمنس و قابلاعتناست که مناسب سفرهای طولانی میباشد. اگر قیمت بالاتر نسخه هریتیج دیزاین ادیشن را کنار بگذارید، این خودرو را محصولی همه کاری با نقصهای بسیار کم خواهید یافت.
مشخصات پورشه 911 تارگا 4S هریتیج دیزاین ادیشن
- قیمت: 136643 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/530 نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
- حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر