درگ خانوادگی پورشه 911 کاررا پایه با GT3

یک‌شنبه 18 مهر 1400 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Porsche-911-1
احتمالاً وقتی تیتر این مطلب را دیدید با خود گفته‌اید که این درگی ناعادلانه است زیرا در آن نسخهٔ پایهٔ پورشه 911 در برابر یکی از قوی‌ترین و...
تبلیغات

احتمالاً وقتی تیتر این مطلب را دیدید با خود گفته‌اید که این درگی ناعادلانه است زیرا در آن نسخهٔ پایهٔ پورشه 911 در برابر یکی از قوی‌ترین و جدیدترین اعضای این خانواده یعنی GT3 قرار گرفته است. این مدل که از مسابقه الهام گرفته است، 510 اسب بخار قدرت دارد که توسط یک پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی تولید می‌شود درحالی‌که از سوی دیگر، موتور 3 لیتری توئین توربوی کاررا تنها 385 اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین بله قطعاً این درگ ناعادلانه خواهد بود.

بااین‌حال، این ویدئوی کارواو نمی‌خواهد نشان دهد که GT3 چقدر از کاررا سریع‌تر است بلکه قصد یادآوری این نکته را دارد که 911 پایه چقدر خوب است. کاررا با شتاب صفرتاصد زیر 4 ثانیه، خودروی کُندی نیست و حتی در اولین مسابقهٔ درگ، در ابتدا پابه‌پای GT3 پیش می‌رود. مدیریت 510 اسب بخار قدرت در چرخ‌های عقب می‌تواند کمی مشکل باشد و به همین دلیل، حداقل برای مدتی کوتاه کاررا پیشتاز است. حتی زمانی که GT3 بالاخره از برادر ضعیف‌تر خود پیشی گرفت، در افق محو نشد و فاصلهٔ چندان زیادی باز نکرد.

در دومین درگ اما GT3 لانچ بهتری داشت و به همین دلیل بدون اینکه اجازهٔ پیشتازی به کاررا بدهد به‌راحتی پیروز شد. برتری GT3 در دو مسابقهٔ رولینگ که هردو خودرو در حالت رانندگی راحت قرار می‌گیرند حتی از این هم بیشتر است زیرا به خاطر طبیعت مسابقه‌ای GT3، سرعت معکوس دادن گیربکس آن بسیار سریع‌تر است و در مسابقهٔ رولینگ از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت با اختلاف کاررا را مغلوب می‌کند.

بااین‌حال، وقتی گیربکس دو خودرو در حالت تعویض دندهٔ دستی قرار می‌گیرد، داستان کاملاً متفاوت می‌شود. در این رولینگ، کاررا شجاعانه مبارزه می‌کند تا جایی که برای لحظه‌ای کوتاه متعجب می‌شویم که آیا GT3 اصلاً می‌تواند بازهم برتری داشته باشد؟ البته در ادامه همین‌طور می‌شود ولی اختلاف آن‌قدری که انتظار می‌رود نیست. در آزمایش ترمز هم کاررا تقریباً فاصلهٔ توقف یکسانی با GT3 دارد آن‌هم با وجود آن همه قطعات مسابقه‌ای و وزن کمتر. بله کاررا در همهٔ مسابقات این رقابت بازنده بود اما با توجه به اختلاف قیمت 60 هزار دلاری بین این دو نسخه، 911 پایه بار دیگر ثابت می‌کند خودروی پرفورمنس بسیار توانمند و لذت‌بخشی است.

کپی لینک

مشخصات فنی

911 GT3

911 کاررا پایه

پیشرانه

4 لیتری H6

3 لیتری H6 توئین توربو

قدرت

510 اسب بخار

385 اسب بخار

گشتاور

470 نیوتن متر

450 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

وزن

1435 کیلوگرم

1505 کیلوگرم

قیمت

162,450 دلار

102,550 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.