پورشه 356 الکتریکی با گیربکس دستی، نزدیک شدن به قلب ماشین بازها!
مهم نیست که شما درباره تبدیل خودروهای کلاسیک به نمونههای الکتریکی مدرن چه فکری میکنید چراکه بخش اعظم الکترومودهای کلاسیک فاقد گیربکس دستی هستند و خب این به معنی از دست رفتن هیجان رانندگی و درگیر شدن راننده در امر تعویض دندهها است.
در دنیایی که گیربکسهای دستی حتی در خودروهای درونسوز نیز به تعداد بسیار محدودی دیده میشوند، یکی از لذتهای محصولات کلاسیک تعویض دنده توسط راننده است.
اما کمپانی الکتروژنیک که به خاطر تبدیل خودروهای قدیمی به نمونههای الکتریکی شناخته میشود شاید مشکل حذف گیربکسهای دستی در اینگونه خودروها را حل کرده باشد. پورشه 356 این شرکت دارای گیربکس 4 سرعته دستی بوده و این گیربکس از انواع شبیه سازی شده نیست بلکه از همان گیربکس کلاسیک موجود در 356 اصلی استفاده کرده است.
این خودرو از پیشرانه الکتریکی هایپر 9 الکتروژنیک استفاده کرده و قدرت 120 اسب بخاری و گشتاور 235 نیوتون متری دارد. باتری 36 کیلووات ساعتی خودرو نیز شعاع حرکتی 225 کیلومتری ایجاد میکند.
اما چگونگی نصب این گیربکس کلاسیک در خودروی الکتریکی 356 به استفاده از پیشرانهای با دور پایینتر مربوط میشود، پیشرانهای که تا 8 هزار دور در دقیقه دوران میکند. پشت آمپرها تغییر کردهاند تا دور پیشرانه را نشان دهند و خود این نیروگاه هم بازخورد صدایی زیادی دارد تا راننده بتواند زمان تعویض دندهها را مشابه خودروهای سنتی تشخیص دهد. شما حتی میتوانید پیشرانه را در حالت خلاص قرار دهید زیرا 356 از پدال کلاچ مرسوم سود میبرد.
همهچیز این خودرو به جز قوای محرکه دستنخورده باقی مانده است. خبری از فرمان هیدرولیک و شیشهبرقی و پخش مدرن نیست.
اما قیمت این پورشه 356 چقدر است؟ خب انتظار قیمتی بین 40 تا 70 هزار دلار را برای تبدیل قوای محرکه به نوع الکتریکی داریم و البته خود مشتری هم باید خودرو را در اختیار الکتروژنیک قرار دهد که خب در کل این فرایند را کاملاً هزینهبر جلوه میدهد. ولی خب حقیقت این است که هماکنون راه جالبی برای راندن خودرویی الکتریکی با گیربکس دستی به وجود آمده است.