پورشه 944 با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

پنج‌شنبه 11 فروردین 1401 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
Porsche-944-Tesla-Motor
علیرغم اینکه 944 جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد و این مدل مجهز شده به پیشرانه تسلا به یک حلقه مفقوده...

علیرغم اینکه 944 جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد و این مدل مجهز شده به پیشرانه تسلا به یک حلقه مفقوده درباره 944 اشاره کرده است: قدرت بیشتر! اشتباه نکنید، پورشه 944 توربو که در واقع نسخه اصلی بوده است پرفورمنس سطح پایینی نداشته است اما خب هرگز نمی‌توانست گشتاور آنی این مدل دارای پیشرانه الکتریکی را ارائه کند.

944 اولیه اما فاقد پیشرانه توربو بوده است. نیروگاه 4 سیلندر 2.5 لیتری این خودرو از قطعات مشترک زیادی با پیشرانه 8 سیلندر بکار رفته در پورشه 928 استفاده می‌کرد. پورشه در همان اوایل تولید 944 متوجه شد که این خودرو نیازمند قدرت بیشتری است و بنابراین 944 توربو را معرفی کرد که در خود کارخانه با نام 951 شناخته می‌شد. این خودرو قدرت 217 اسب بخاری داشت و بعدها قدرتش به 247 اسب بخار رسید و با توجه به توزیع وزن عالی 50/50، پورشه 944 توربو جزو محصولات اسپرت بسیار خوب دوران خود بود.

البته هنوز هم مالکان 944 توربو به دنبال قدرت بیشتر هستند و در این مدل ویژه که مشاهده می‌کنید پیشرانه اسمال درایو تسلا به همراه مجموعه باتری 48 کیلووات ساعتی روی خودرو نصب شده است. این مجموعه قدرت 300 اسب بخاری را فورا به چرخ های عقب می‌فرستد و نیازی به صبر کردن برای دور گرفتن توربو نیست. نکته شوکه کننده این است که تیم الکتریک کلاسیک کارز وزن کلی خودرو را تقریباً مشابه نمونه اصلی نگه داشته‌اند. وزن دقیق 944 الکتریکی اعلام نشده است اما تیم سازنده چندین بار به این نکته یعنی پایین نگه داشتن وزن خودرو تأکید کرده‌اند.

آن‌ها حتی باتری کوچکی را برای بخش عقب تدارک دیده‌اند تا توزیع وزن خودرو متوازن باشد. علیرغم تمامی تغییرات شما هرگز نخواهید دانست که این پورشه چه تغییراتی داشته است. حتی فضای بار نیز دست‌نخورده باقی مانده است.

نتیجه نهایی نشان می‌دهد که خودروهای بازسازی شده با قوای محرکه الکتریکی حتماً نباید وزن بالایی داشته باشند. اگرچه ما شعاع حرکتی 944 توربوی موردبحث را نمی‌دانیم که اما تیم سازنده به برد حدود 225 کیلومتری اشاره داشته است که برای سواری آخر هفته کفایت می‌کند.

همچنین نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت می‌تواند راحت‌تر باشد. احتمالاً با وجود مزیت‌هایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیک‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.