اوومکس خالق پورشه 964 مدنظر شما خواهد بود
با کمپانی نسبتاً تازهکار اوومکس آشنا شوید. فلسفه کاری این شرکت مشابه سینگر است و به کار ارتقا و مدرنیزه کردن نسخههای متنوع پورشه 964 توربو میپردازد. این کمپانی آلمانی چند وقتی است که مدلهای مکس 11، مکس 11 توربو و مکس کلاسیک را تولید میکند و اخیراً نیز مدل جدید تارگا را معرفی کرده است. همه این مدلها کاملاً دگرگون شدهاند و تواناییهای نسل 964 پورشه 911 را نشان میدهند.
اولین محصولی که اوومکس تولید کرد مکس 11 بود. این خودرو پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 6 سرعته دستی 911 کاپ 997 را قرض گرفت. این پیشرانه قدرت 460 اسب بخاری تولید میکند و ردلاین آن به 8760 میرسد. اوومکس همچنین این خودرو را به فنرهای پیچشی کاملاً تنظیم شونده و ترمزهای قویتر مجهز کرده است.
سپس نوبت به بدنه میرسد. بدنه 964 اصلی جای خود را به پانلهای فیبر کربنی و کولار داده است. این متریال نه تنها باعث کاهش وزن میشوند بلکه ایمنی خودرو را نیز افزایش میدهند. یک سیستم اگزوز تیتانیومی سبکوزن نیز بکار رفته است.
مدلهای مکس 11 توربو و مکس کلاسیک نیز بعداً و با همان فلسفه تولید شدند. البته مکس 11 توربو به پیشرانه 3.6 لیتری توربوی نسل 996 مجهز شده است و قدرت 620 اسب بخاری تولید میکند. این خودرو فقط با گیربکس 6 سرعته دستی در دسترس بوده است.
مدل مکس کلاسیک نیز برای افرادی است که پرفورمنس بسیار بالایی را نمیخواهند. پیشرانه 3.8 لیتری این مدل قدرت 330 اسب بخاری تولید میکند و با گیربکس 5 سرعته دستی همکاری دارد. هر دو مدل مکس 11 توربو و مکس کلاسیک دارای بدنههای کربنی و کولار، اگزوز تیتانیوم، ترمزهای ارتقا یافته و فنرهای پیچشی قابل تنظیم هستند.
نهایتاً به مدل اوومکس تارگا میرسیم که همانند مکس 11 استاندارد از پیشرانه 997 کاپ استفاده کرده است و قدرت 460 اسب بخاری دارد. البته خریداران میتوانند پیشرانه 620 اسبی مکس 11 توربو یا 330 اسبی مکس کلاسیک را نیز سفارش دهند.
هر خودرو در بخش کابین نیز کاملاً دگرگون شده است و مشتریان میتوانند بهصورت کامل آن را شخصیسازی کنند. به نظر میرسد تنها 99 دستگاه از هر مدل تولید خواهد شد هرچند جزئیات قیمتگذاری آنها مشخص نیست.