پورشه از 911 اسپرت کلاسیک رونمایی کرد، یک 911 توربو اما بهتر از آن!

شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 07:31
مطالعه 5 دقیقه
_F1A0757_le_03a_tvfzyy-1024
این شما و این پورشه 911 اسپرت کلاسیک، یک مدل تولیدمحدود که برای گرامیداشت مدل‌های افسانه‌ای پورشه در دهه 60 میلادی تولید شده است. این مدل...
تبلیغات

این شما و این پورشه 911 اسپرت کلاسیک، یک مدل تولیدمحدود که برای گرامیداشت مدل‌های افسانه‌ای پورشه در دهه 60 میلادی تولید شده است. این مدل دنباله‌روی 911 تارگا 4S هریتیج ادیشن است که سال گذشته رونمایی شد و احتمالا ویدئوی آن در کانال مانی خوشبین دیده باشد. خوشبختانه 911 اسپرت کلاسیک برخلاف نسخه تارگا 4S هریتیج، یک 911 عادی با برچسب‌ها و رنگ‌های زیبا نیست. پورشه این‌بار پا را فراتر از حد معمول گذاشته و موتور، سیستم محرکه، و فضای درونی و بیرونی خودرو را تغییر داده است.

زیر رنگ خاکستری، بدنه یک 911 توربو قرار دارد که در آن خبری از ورودی‌های جانبی هوا نیست و پرداخت رنگ منحصر‌ به خود را دارد. طاق چرخ‌های این مدل نیز کمی پهن‌تر از 911 توربو شده اما خروجی موتورش با موتور توربو برابر است. 911 اسپرت کلاسیک از یک واحد 3.7 لیتری تویین توربو 6 سیلندر تخت استفاده می‌کند که 542 اسب بخار انگلیسی قدرت خود را برخلاف مدل‌های توربو و توربو S، تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند و دیگر خبری از سیستم چهارچرخ محرک نیست. پورشه برای جعبه‌دنده این مدل نیز واحد 8 سرعتی خودکار PDK را فراموش کرده و به سراغ یک گیربکس 7 سرعتی دستی رفته است. درنتیجه این تغییرات، گشتاور 911 اسپرت کلاسیک نسبت‌به توربو 148 نیوتن متر کاهش به 592 نیوتن متر رسیده است.

(خوشبختانه یا متاسفانه) با وجود اینکه پورشه گشتاور این مدل را کاهش داده اما این کاستی با تزئینات باکیفیت جبران شده است؛ خطوط مسابقه‌ای روی بدنه با دست رنگ شده‌اند. شیوه جایگذاری و هماهنگی آن‌ها با فواصل بدنه، سقف و کاپوت نیز اتفاقی نبوده و طراحان برای پیاده‌سازی دقیق آن زمان صرف کرده‌اند. «Porsche Exclusives» سقف و کاپوت را کاملا از جنس فیبرکربن بازطراحی کرده است. رینگ‌های 20 و 21 اینچی اسپرت کلاسیک در جلو و عقب آشنا به‌نظر می‌رسند اما به همراه اسپیولر سنتی پورشه 911 کمی تغییر را تجربه کرده‌اند. باقی اجزا مانند سپرهای جلو و عقب، چراغ‌ها و سیستم اگزوز دوگانه همگی با 911 توربو یکسان هستند.

اجزای شاسی مانند میراگرهای تطبیقی (دمپرها) PASM نیز با نمونه‌های موجود در توربو S یکسان هستند؛ درحالی‌که سیستم پایداری شاسی پورشه موسوم‌به «PDCC» و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به‌طور کامل و مخصوصا برای مدل اسپرت کلاسیک بازتنظیم شده است تا تمرکز این مدل را بر سواری جاده‌ای بیشتر کند. 911 اسپرت کلاسیک به‌خاطر سیستم دیفرانسیل عقب خود، 70 کیلوگرم وزن کمتری از 911 توربو S دارد تا به عدد 1570 کیلوگرم برسد. حال با این تغییرات، آیا شما حاضرید تا 911 توربو S را فراموش کرده و به‌خاطر طرحی خاص، جعبه‌دنده دستی و سیستم دیفرانسیل عقب 911 اسپرت کلاسیک را تهیه کنید؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.