پورشه 718 کیمن GT4 ePerformance با محرک تمام برقی و فناوری میشن R
دوست داشته باشیم یا نه باید با این واقعیت کنار بیاییم که آینده خودروهای اسپرت و کوچک پورشه از نوع الکتریکی خواهد بود. در سال 2025 خانواده 718 فاقد پیشرانه درونسوز خواهد بود و این خودرو دیگر صدایی نخواهد داشت. ژرمنها این خبر را چند ماه پیش اعلام کردند اما از سپتامبر سال پیش و معرفی میشن R در نمایشگاه مونیخ خبر چندانی از این محصولات منتشر نشده بود. این کانسپت هماکنون به یک پروتوتایپ واقعی با نام 718 کیمن GT4 ePerformance تبدیل شده است.
درست همانند میشن R مدل 2021، این خودروی تست از شاسی مدل پیست محور 718 کیمن GT4 کلاب اسپرت استفاده میکند. پیشرانه الکتریکی و مجموعه باتری خودروی جدید پورشه نیز از کانسپت میشن R گرفته شدهاند و بنابراین این بچه پورشه حداکثر قدرت 986 اسب بخاری در حالت qualification تولید میکند. 718 کیمن GT4 ePerformance در مسابقه کررا کاپ توانسته است قدرت مداوم 603 اسبی را به مدت 30 دقیقه ارائه کند.
شه تحلیلی عملکردی انجام داده است تا نشان دهد زمان طی یک دور پیست و حداکثر سرعت این خودرو تقریباً مشابه 911 GT3 کاپ است. دو پیشرانه 718 کیمن GT4 ePerformance از تکنولوژی 900 ولتی استفاده میکنند و بنابراین برای رسیدن از شارژ 5 تا 80 درصدی باتری فقط به 15 دقیقه زمان نیاز است. با اینکه خودروی جدید پورشه بر اساس میشن R شکل گرفته است اما 6 هزار قطعه جدید در آن دیده میشود. پهنای این خودرو نیز 14 سانتیمتر بیشتر است.
لاستیکهای میشلین این خودروی مسابقهای اکثراً از مواد تجدید پذیر تولید میشوند و بدنه آن نیز دارای کامپوزیتهای فیبر طبیعی برای کاهش آلایندگی تولید پانلهای بدنه عادی است. پورشه حتی از فیبر کربن بازیافتی برای نشان دادن مهندسی یک خودروی مسابقهای با در نظر گرفتن تأثیرات زیستمحیطی استفاده میکند. نسخه تولیدی بعدی نیز تقریباً سه سال بعد پدیدار خواهد شد و در همین اثنا 718 کیمن GT4 ePerformance در برخی رویدادها حضور خواهد یافت. این محصول الکتریکی و اسپرت قرار است روانه فستیوال سرعت گوودوود شود.
دو نمونه از 718 کیمن GT4 ePerformance پیش از رسیدن به آمریکای شمالی در سال 2023 راهی برخی کشورهای اروپایی خواهند شد. تور جهانی این خودرو نیز اواسط سال 2024 و پس از بازدید از برخی کشورهای آسیا-اقیانوسیه به پایان میرسد. شایان ذکر است نسخه جادهای پورشه کیمن GT4 RS به معنی پایان خانواده درونسوز 718 نیست زیرا پورشه تولید نسخه معادل باکستر اسپایدر RS را نیز در نظر خواهد داشت.