مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل اول
سرانجام مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال بهطور کامل به پایان رسید و حالا سراغ برگزاری دوئلهای باقیمانده از مرحلهٔ یکچهارم نهایی رفتهایم. سوپراسپرتهای سطح پایین، شاسیبلندهای فول سایز لوکس و کوپههای کامپکت تنها گروههای باقیمانده در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هستند و پس از برگزاری دوئلهای این سه گروه، به مرحلهٔ نیمهنهایی خواهیم رفت. ادامهٔ برگزاری دوئلهای این مرحله را با گروه سوپراسپرتهای سطح پایین آغاز میکنیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی 10 سوپراسپرت باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها پنج خودرو مستقیماً راهی مرحلهٔ بعد شدند اما چون تعداد این برندگان فرد است، از بین بازندگان مرحلهٔ مقدماتی، خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده هم به آنها اضافه شده است. این خودرو مکلارن 600LT است که با کسب 41 درصد از کل آراء، مغلوب آئودی R8 شد. آخرین دوئل گروه سوپراسپرتهای سطح پایین در مرحلهٔ مقدماتی هم بین مکلارن آرتورا و آکورا NSX برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین مکلارن آرتورا و آکورا NSX
مجموع آراء: 1078
آراء مکلارن: 644
آراء آکورا: 434
پیروز دوئل: مکلارن آرتورا با کسب 60 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
پورشه 911 کاررا/GT3 | مکلارن 600LT |
؟ | |
شورلت کوروت | آئودی R8 |
؟ | |
لامبورگینی اوراکان | مکلارن آرتورا |
؟ |
مکلارن 600LT
تاریخ معرفی: ژوئن 2018
پلتفرم: کربن مونوسل II مکلارن
امتیاز از کارانددرایور: 9 از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0
گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش
تایم پیست Figure-8 موتورترند: 22.2 ثانیه
تایم پیست هوکنهایم: 1:48.9
نقاط مثبت: سرعت آتشین، هندلینگ فوقالعاده، ظاهری که نگاهها را بهسوی خود میکشد، ترمزهای عالی
نقاط منفی: صندلیهای نهچندان راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ناخوشایند
چکیده: مکلارن 600LT سوپراسپرتی وحشیتر و نفسگیرتر از 570S است که بهخودیخود بسیار توانمند بود
پورشه 911 GT3
تاریخ معرفی: فوریهٔ 2021
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: از 10
امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
تایم پیست Figure-8 موتورترند: 22.1 ثانیه
تایم پیست هوکنهایم: 1:45.8
نقاط مثبت: پیشرانهٔ تنفس طبیعی باشکوه، فرمان پذیری بیرقیب، رانندگی عالی هم در پیست و هم در جاده
نقاط منفی: سفتترین تنظیمات تعلیق سواری را برای خیابان خیلی خشک میکند
چکیده: پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالصترین و باارزشترین 911 تبدیل کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
| مکلارن 600LT | پورشه 911 GT3 |
پیشرانه | 3.8 لیتری V8 | 4.0 لیتری H6 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | 600 اسب بخار | 510 اسب بخار |
گشتاور | 620 نیوتن متر | 470 نیوتن متر |
ردلاین | 8,700 rpm | 9,000 rpm |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 7 سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 2.8 ثانیه | 2.7 ثانیه |
مسافت 400 متر | 10.5 ثانیه | 10.8 ثانیه |
حداکثر سرعت | 325 کیلومتر/ساعت | 320 کیلومتر/ساعت |
توقف از 96 | 29.8 متر | 28.3 متر |
شتاب جانبی | 1.11 جی | 1.11 جی |
دایرهٔ چرخش | 12.1 متر | 10.4 متر |
مصرف سوخت | 13.0 لیتر ترکیبی | 13.8 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 72 لیتر | 90 لیتر |
تولید آلایندگی | 266 گرم/کیلومتر | 283 گرم/کیلومتر |
وزن | 1400 کیلوگرم | 1460 کیلوگرم |
توزیع وزن | 42 به 58 جلو/عقب | 40 به 60 جلو/عقب |
طول | 4,605 میلیمتر | 4,572 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,670 میلیمتر | 2,456 میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | 2 نفر | 2 نفر |
حجم صندوق بار | 150 لیتر | 140 لیتر |
قیمت | 242,500 دلار | 162,450 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11131799