دوئل مک‌لارن 600LT و پورشه 911 GT3

شنبه 14 خرداد 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
McLaren-Porsche
سرانجام مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به‌طور کامل به پایان رسید و حالا سراغ برگزاری دوئل‌های باقیمانده از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین، دوئل اول

سرانجام مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به‌طور کامل به پایان رسید و حالا سراغ برگزاری دوئل‌های باقیمانده از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی رفته‌ایم. سوپراسپرت‌های سطح پایین، شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس و کوپه‌های کامپکت تنها گروه‌های باقیمانده در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی هستند و پس از برگزاری دوئل‌های این سه گروه، به مرحلهٔ نیمه‌نهایی خواهیم رفت. ادامهٔ برگزاری دوئل‌های این مرحله را با گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین آغاز می‌کنیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی 10 سوپراسپرت باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها پنج خودرو مستقیماً راهی مرحلهٔ بعد شدند اما چون تعداد این برندگان فرد است، از بین بازندگان مرحلهٔ مقدماتی، خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده هم به آن‌ها اضافه شده است. این خودرو مک‌لارن 600LT است که با کسب 41 درصد از کل آراء، مغلوب آئودی R8 شد. آخرین دوئل گروه سوپراسپرت‌های سطح پایین در مرحلهٔ مقدماتی هم بین مک‌لارن آرتورا و آکورا NSX برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتایج دوئل قبلی بین مک‌لارن آرتورا و آکورا NSX

مجموع آراء: 1078

آراء مک‌لارن: 644

آراء آکورا: 434

پیروز دوئل: مک‌لارن آرتورا با کسب 60 درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی

پورشه 911 کاررا/GT3

مک‌لارن 600LT

؟

شورلت کوروت

آئودی R8

؟

لامبورگینی اوراکان

مک‌لارن آرتورا

؟

کپی لینک

مک‌لارن 600LT

تاریخ معرفی: ژوئن 2018

پلت‌فرم: کربن مونوسل II مک‌لارن

امتیاز از کارانددرایور: 9 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0

گارانتی: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

گارانتی قوای محرکه: 3 سال بدون محدودیت پیمایش

تایم پیست Figure-8 موتورترند: 22.2 ثانیه

تایم پیست هوکنهایم: 1:48.9

نقاط مثبت: سرعت آتشین، هندلینگ فوق‌العاده، ظاهری که نگاه‌ها را به‌سوی خود می‌کشد، ترمزهای عالی

نقاط منفی: صندلی‌های نه‌چندان راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ناخوشایند

چکیده: مک‌لارن 600LT سوپراسپرتی وحشی‌تر و نفس‌گیرتر از 570S است که به‌خودی‌خود بسیار توانمند بود

کپی لینک

پورشه 911 GT3

تاریخ معرفی: فوریهٔ 2021

پلت‌فرم: MMB پورشه

امتیاز از کارانددرایور: از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 5.0 از 5.0

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

تایم پیست Figure-8 موتورترند: 22.1 ثانیه

تایم پیست هوکنهایم: 1:45.8

نقاط مثبت: پیشرانهٔ تنفس طبیعی باشکوه، فرمان پذیری بی‌رقیب، رانندگی عالی هم در پیست و هم در جاده

نقاط منفی: سفت‌ترین تنظیمات تعلیق سواری را برای خیابان خیلی خشک می‌کند

چکیده: پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالص‌ترین و باارزش‌ترین 911 تبدیل کرده است

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مک‌لارن 600LT

پورشه 911 GT3

پیشرانه

3.8 لیتری V8

4.0 لیتری H6

تنفس

توئین توربو

طبیعی

قدرت

600 اسب بخار

510 اسب بخار

گشتاور

620 نیوتن متر

470 نیوتن متر

ردلاین

8,700 rpm

9,000 rpm

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

شتاب صفر تا 96

2.8 ثانیه

2.7 ثانیه

مسافت 400 متر

10.5 ثانیه

10.8 ثانیه

حداکثر سرعت

325 کیلومتر/ساعت

320 کیلومتر/ساعت

توقف از 96

29.8 متر

28.3 متر

شتاب جانبی

1.11 جی

1.11 جی

دایرهٔ چرخش

12.1 متر

10.4 متر

مصرف سوخت

13.0 لیتر ترکیبی

13.8 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

72 لیتر

90 لیتر

تولید آلایندگی

266 گرم/کیلومتر

283 گرم/کیلومتر

وزن

1400 کیلوگرم

1460 کیلوگرم

توزیع وزن

42 به 58 جلو/عقب

40 به 60 جلو/عقب

طول

4,605 میلی‌متر

4,572 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,670 میلی‌متر

2,456 میلی‌متر

ظرفیت سرنشین

2 نفر

2 نفر

حجم صندوق بار

150 لیتر

140 لیتر

قیمت

242,500 دلار

162,450 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11131799

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.