
قطعاً با کمپانی سینگر آشنا هستید و تابهحال حداقل یکبار خودروهای رستوماد شده توسط این کمپانی که البته تمامی آنها پورشههای کلاسیک هستند را دیدهاید. کمپانی که برخلاف دیگر کمپانیهای تیونینگ که با قدرتهای دیوانهوار و بادی کیتهای پر زرق سعی در گرفتن سهمی در بازار دارند، اساس کار خود را بر پایه سادگی و در عین حال زیبایی و همینطور حس رانندگی گذاشته است.
اوایل امسال بود که سینگر از اولین خودروی مجهز به توربوشارژر خود با نام Turbo Study رونمایی کرد. اتفاقی که در وهله اول چندان به مذاق هواداران این کمپانی خوش نیامد زیرا تا پیش از آن تمامی مدلهای معرفی شده از سوی این برند تنفس طبیعی بودند. البته واضح بود که با توجه به سوابق شرکت هرگونه شک و تردیدی بیجا بود و سینگر اطمینان داد که این خودرو نیز همانند مدلهای پیشین لذت رانندگی وصفناپذیری را ارائه خواهد کرد.
خودروی Turbo Study که بر اساس نسخه 964 پورشه 911 ساخته شده بود و مجهز به پیشرانه شش سيلندر توئین توربو به قدرت 450 اسب بخار بود، اما کار به همینجا ختم نمیشد و سینگر اعلام کرد که امکان ارائه قدرت بیشتر از این پیشرانه وجود دارد.
حال پس از گذشت چند ماه سینگر از اولین نمونه سفارش مشتری Turbo Study رونمایی کرد. و مطابق انتظار سینگر به وعده خود عمل کرد و از دل همان پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توربو شارژر هوا خنک قدرت 510 اسب بخار (380 کیلووات) بیرون کشیده است. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو بر عهده یک گیربکس شش سرعته دستی است. سینگر اعلام که خریداران بین دو نمونه محور محرک عقب و نمونه چهارچرخ محرک حق انتخاب دارند. همچنین این خودرو به سیستم تعلیق جدید و اسپرت با ارتفاع کمتر، کنترل کشش، دیسکهای ترمز کربن سرامیکی خنک شونده و مواردی ازایندست مجهز است.
این خودرو در نمای بیرونی دارای مشخصههایی نظیر اسپلیتر جلو، بال عقب عریض، چراغهای LED، گلگیرهای عریض که در تمامی مدلهای سینگر دیده میشود، درپوش سوخت نصب شده در مرکز کاپوت و رنگ زیبای سفید Turbo White به همراه خطکشی سبزرنگ که جلوه بینظیری به این خودرو داده است. همچنین گفتنی است که اکثر قطعات بدنه از جنس فیبر کربن ساخته شده تا وزن خودرو کاهش چشمگیری داشته باشد و شاهد شتاب و عملکرد بهتری در این خودرو باشیم. سینگر کابین خودرو را نیز دستخوش تغییراتی کرده و رودریها و صندلیهای از فیبر کربن ساخته شده و همچنین فضای داخلی خودرو با پارچهی Houndstooth Grun پوشیده شده است. غربیلک فرمان جدید با طراحی کلاسیک و نشانگرهای آنالوگ پنج تایی نمای داخل خودرو را تکمیل میکنند. البته گفتنی است که مانند نمای بیرونی رنگهای سفید، مشکی و سبز در داخل کابین نیز مورد استفاده قرار گرفته تا هماهنگی و هارمونی کاملی را بین بیرون و داخل خودرو شاهد باشیم. در کل باید بگوییم که این مدل با تغییرات کمی به نسبت دیگر محصولات سینگر همراه بوده و ظاهر خودرو به نمونه اصلی شباهت بسیاری دارد.
سینگر اعلام کرده است که خریداران میتوانند بر اساس علاقه و نیاز خود خودرویی با سواری نرم و آرام، و متمرکز بر رانندگیهای جادهای و با امکانات و تجهیزات لوکس و یا خودرویی اسپرت و تهاجمی به همراه قدرت بیشتر و البته تجمل کمتر و به طبق وزن پایینتر برای رانندگی در پیست سفارش دهند، و خب گفتنی است که هیچ یک از اینها ارزان نخواهد بود!
سینگر برای این مدل هیچ قیمت پایهای اعلام نکرده زیرا به گفته آنها تمامی خودروها کاملاً سفارشی خواهند بود و بر اساس سلیقهی مشتری قیمتهای مختلفی خواهند داشت اما با نگاهی به قیمت مدلهای پیشین این کمپانی متوجه قیمت سرسامآور این مدل خواهیم شد.!