جدیدترین خودروی مخصوص مسابقات پورشه، نسخهای ارتقایافته از 911GT3 است. طراحی و پیشتولید این خودرو از سال 2019 آغاز براساس نسل 992 آغاز شد تا بهترین پورشه 911 از نظر فرمانپذیری و تواناییهای رانندگی در پیست ساخته شود.
شرکت سازنده علاوهبر بهبود فنی 911GT3، توجه ویژهای به هزینهی تعمیر و نگهداری خودرو داشته است تا استفاده از آن برای تیمها و مالکان شخصی، مقرون به صرفهتر شود. برای رسیدن به این هدف، تغییرات گسترده در سیستم تعلیق و فنربندی نیز اعمال شده است.
کمکفنرهای ساخت KW پنج حالت تنظیم مختلف دارند. تعلیق دبل ویشبون در جلو و مولتی لینک در عقب، انتهای بدنه را کمی بالاتر برده است تا هدایت هوا از زیر خودرو به سمن دیفیوزرهای پشت خودرو بهبود یابد. این شرایط، نقش مهم در افزایش آیرودینامیک و کاهش ضریب درگ 911GT3 R دارد.
دیگر تفاوت جالب 911GT3 R با نسخهی استاندارد 911GT3، افزایش فاصله محورها به میزان 48 میلیمتر است. مدل مخصوص پیست با فاصله محوری 2507 میلیمتر تولید خواهد شد تا نیروی عمود بر سطح افزایش یابد. همچنین، موتور تنفس طبیعی 6 سیلندر تخت با حجم 4/2 لیتر جایگزین پیشرانهی 4 لیتر خواهد شد. زاویه نصب موتور جدید نیز 5/5 درجه بیشتر شده است تا فضای لازم برای نصب دیفیوزرهای زیر بدنه فراهم شود.
هنوز اطلاعات دقیق از قدرت و گشتاور تولیدی در 911GT3 R منتشر نشده اما استفاده از گیربکس 6 سرعته سکوئنشال مشابه 911 GT3 Cup با پدال تعویض پشت فرمان، تایید شده است. در کابین 911GT3 R صندلیها نسبت به مدل استاندارد 911GT3 به مرکز ثقل خودرو نزدیکتر خواهند بود. این شرایط، به طراحان پورشه کمک کرده است تا قوانین ایمنی جدید فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) برای نصب حفاظ و تجهیزات ایمنی داخل اتاق را رعایت کنند.
پورشه 911GT3 R از سال آینده در مسابقات GT3 مثل لمان 24 ساعته شرکت میکند و مشابه فراری 296GT3، اولین حضور خود را از رقابت 24 ساعته در دیتونا امریکا آغاز خواهد کرد. آستانه قیمت فروش 911GT3 R در امریکا 567 هزار دلار تعیین شده است. این مدل صرفا از طریق دپارتمان موتوراسپرت پورشه در امریکای شمالی تولید و فروخته خواهد شد.