بازسازی پورشه 911 993 با چاشنی افزایش قدرت و کاهش وزن
متخصص بازسازی خودروهای پورشه، «Paul Stephens»، به تازگی یک نمونه پورشه 911 933 را بازسازی و آن را تقویت کرده است. این خودروی جدید که «اتوآرت 993R» نام دارد، از بدنه استاندارد نسل 993 کاررا 2 پورشه 911 استفاده میکند که در میان سالهای 94 و 98 میلادی تولید میشد. سازنده برای رسیدن به خودروی مدنظر خود، این بدنه را با کیت پورشه 993RS، قطعات سبکوزن و مخصوص و آخرین قطعات فنی بخش GT پورشه ترکیب کرده است.
استیونز ادعا میکند که اتوآرت 993R با استفاده از این بهبودها همچنان وحشیگری و دلربایی یک پورشه 911 هواهنک را دارد که با فناوری جدید و مهندسی با تمرکز بر وزن کم خودرو ترکیب شدهاند. همین بهبودها دلیل اصلی بهرهمندی این خودرو از عملکرد، طراحی و تجربه رانندگی بهتر در مقایسه با نمونه اصی آن است.
این 911 جدید هماکنون در مرحله آمادگی برای تولید قرار دارد و به لطف تمرکز سازنده بر کاهش وزن، هماکنون 150 کیلوگرم سبکتر از نمونه اصلی بوده و وزنی برابر 1220 کیلوگرم دارد. استیونز برای رسیدن به این وزن مجبور شده تا بخشهایی چون سانروف اصلی 911 993 را حذف کند و اجزای دیگری مانند کاپوت فولادی این خودرو را با نمونه آلومینیومی پورشه موتوراسپرت تعویض کند. البته تغییرات اینجا ختم نشده و استیونز میراگرها (دمپرها) و شیشههای این خودرو را نیز با نمونههای خاص جابهجا کرده است.
موتور این خودرو یک واحد 360 اسب بخاری 6 سیلندر تخت است که در 993RS استفاده میشده اما اینبار شاهد افزایش حجم از 3.6 به 3.8 لیتر بوده است. ظاهرا سازنده یک نمونه ارزانقیمتتر با 330 اسب بخار قدرت را نیز توسعه میدهد. هر دو موتور استفاده شده در این خودرو از میلنگ تقویتشده پورشه 911GT3 997 و پیستونهای 911RSR و سایر اجزای خودروهای پورشه موتوراسپرت استفاده میکنند. همانگونه که انتظار میرود، قدرت به چرخهای عقب منتقل میشود. ظاهرا ترمزهای Autoart 993R نیز نمونههای موجود در یک 993RS هستند.
کابین این خودرو نیز دچار تغییرات گشته است و سازنده تصمیم گرفته تا با استفاده از صندلیهای موتوراسپرت فیبرکربنی ریکارو، رولکیج یکپارچه و حذف اجزای الکترونیکی غیرضروری حسوحالی اسپرت را به راننده منتقل کند. برای درگیری هرچه بیشتر دارندگان در تجربه رانندگی این خودرو از سیستم دیفرانسیل لغزش محدود «Wavetrac»، فنربندی با امکان تنظیم 5 حاله و سیستم اگزوز جدید استفاده شده است. پاول استیونز میگوید:
993R برای من تمام سالها تجربه کار روی 911 هواخنک را به بالاترین حد ممکن میرساند. از موتور، فنربندی و صفحات سبکوزن بدنه گرفته تا کابین منحصربهفرد و مینیمال آن. این خودرو یک خداحافظی نیست اما من میخواستم آن را بهترین خودروی مجموعه Autoart تولید کنم. پروژه 993R بیشتر از تمام دیگر خودروهای اتوآرت پاول استیونز روی سیاست «کمتر برابر بیشتر است» (به معنای کاهش وزن برای رسیدن به عملکرد بالاتر) تاکید میکند. شاید یک بیننده معمولی بسیاری از تغییرات را احساس نکند اما طرفداران اصلی این خودرو حتما دورنمای ما را درک خواهند کرد.
از آنجا که این 911 از نسخه اصلی گرانتر و لوکستر خواهد بود، احتمالا شاهد برچسب قیمتی بالاتر از 100 هزار پوند هستیم. سازنده هنوز به محدودیت تولید این خودرو اشارهای نکرده است. نظر شما درباره خودروی اتوآرت 993R چیست؟!