خودروی فرمول E پورشه 99X جدید با قدرت بیشتر و وزن کمتر معرفی شد
خودروهای Gen3 تغییرات قوای محرکه قابلتوجهی خواهند داشت. خودروسازان میتوانند پیشرانه خود را به گونهای مهندسی کنند که حداکثر قدرت 469 اسب بخار را ارائه کند. این رقم در مقایسه با خروجی 335 اسب بخار خودروهای Gen2 افزایش محسوسی را نشان میدهد. فرمول E تخمین میزند خودروهای قویتر Gen3 میتوانند به سرعت 320 کیلومتر در ساعت برسند که بیشتر از حداکثر سرعت خودروهای نسل قبل است.
همچنین در اکسل جلو یک پیشرانه جدید قرار گرفته که البته ارتباطی با چرخ ها ندارد بلکه قدرت ترمز احیا شونده را تأمین میکند. در کل خودروی فرمول E پورشه 99X میتواند 805 اسب بخار را احیا کند که نسبت به رقم 335 اسب بخار خودروهای Gen2 افزایش زیادی خواهد بود. خودروهای Gen3 فاقد ترمزهای عقب مرسوم خواهند بود بلکه این کار را فقط فاز احیای پیشرانه الکتریکی انجام میدهد.
باتریها نیز هماکنون ظرفیت 38.5 کیلووات ساعتی دارند درحالیکه خودروهای قبلی باتری 52 کیلووات ساعتی داشتند. این تغییر به خاطر کاهش وزن و چابکی بیشتر خودروهای مسابقهای فرمول E رخ داده است. باتریها نیز از شارژ بسیار سریع پشتیبانی میکنند و زمانی که در پیت استاپ 30 ثانیهای خودرو را به برق وصل کنید باتری انرژی 4 تا 5 کیلووات ساعتی را به دست خواهد آورد.
طراحی خودروی فرمول E پورشه 99X بیشتر شبیه خودروهای مسابقهای سنتی است. دیگر خبری از محافظ روی چرخ های جلو نیست و بال روی دماغه نیز شکل پیچیدهتری پیدا کرده است. در بخش عقب هم بخشهای زاویهدار و بلند را به همراه بالی در ارتفاع پایین خواهیم دید. با توجه به قوانین جدید میتوان گفت خودروها باید فاصله بین محوری کوتاهتر و فاصله بین چرخ های روبرویی کمتری نسبت به نسل پیشین خودروهای فرمول E داشته باشند. حداقل وزن خودرو با راننده به 840 کیلوگرم رسیده درحالیکه خودروهای قبلی حداقل وزن 900 کیلوگرمی داشتند. تیم تگ هور پورشه در فصل قبل با 134 امتیاز در رده هفتم قرار گرفت و مرسدس EQ نیز با 319 امتیاز قهرمانی را به خود اختصاص داد.