ون فولکس ID. Buzz برای تیم مسابقهای پورشه
پورشه در اقدامی که یادآور روزهای خوش گذشته است از ون های فولکسواگن استفاده میکند. چندین نمایندگی پورشه از فولکسواگن ID. Buzz به عنوان محصولات خدماتی خود سود خواهند برد.
هشت نمایندگی پورشه در هلند بجای استفاده از فولکسواگن ترانسپورتر برای حمل خودروهای مسابقه از ون ID. Buzz استفاده خواهند کرد. این ون برقی که حس و حال رترو دارد با برند Renndienst رخنمایی میکند تا ما را به یاد مدلهای قبل از خود بیندازد. اولین ون فولکسواگن که توسط پورشه بکار گرفته شد مدل بولی بود که در مسابقه میله میگلیا 1954 حضور داشت. از آنجایی که پورشه در سبد محصولات خود ون ندارد بنابراین از محصولات گوناگون فولکسواگن استفاده میکند. از دهه 50 تا 70 میلادی وظیفه انتقال برخی از خودروهای مهم مسابقهای پورشه از جمله 904، 908، 910 و 917 بر عهده فولکسواگن بوده است. این ونها برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار گرفتهاند که از جمله آنها میتوان به حمل اعضای تیم به هتل و همچنین رساندن رانندگان به پیست اشاره کرد.
اگر به خاطر داشته باشید در سال 2020 که کانسپت ویژن Renndienst به عنوان یک ون مفهومی و آیندهنگرانه رونمایی شد. آن خودرو دارای صندلی راننده مرکزی بود و دو صندلی سرنشین نیز آن را احاطه میکردند تا طراحی شبیه مک لارن F1 به وجود آید. البته در بخش عقب نیز سه صندلی دیگر وجود داشت. پورشه تصمیم گرفته بود تا آن کانسپت را به همراه فولکسواگن T1 به نمایش بگذارد. متأسفانه کانسپت ویژن Renndienst فقط یک طرح مطالعاتی بود و هرگز به خط تولید راه نیافت.
البته از شنیدن اینکه یک ون با پیشرانه پورشه وجود داشته است تعجب خواهید کرد. ون B32 که بر اساس سومین نسل ترانسپورتر ساخته شده بود فقط به تعداد 15 دستگاه و بین سالهای 1983 تا 1985 تولید شد. در قلب این ون پیشرانه 6 سیلندر 3.2 لیتری پورشه 911 کررا S قرار داشت. نیروگاه یاد شده 231 اسب بخار قدرت تولید میکرد و باعث میشد B32 در عرض 6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 290 کیلومتر در ساعت را ثبت کند. ون یاد شده از رینگهای 16 اینچی اسپرت، ترمزهای ارتقا یافته و سیستم تعلیق اسپرت سود میبرد. اما در سال 2023 گروه فولکسواگن آماده عرضه ون پرفورمنس جدیدی با پسوند GTX میشود. انتظار میرود ون مورد اشاره از سیستم چهار چرخ محرک، دو پیشرانه و قدرت حدود 300 اسب بخار برخوردار باشد.