پورشه 911ST برقی با قدرت 440 اسب بخار و برد 320 کیلومتر معرفی شد

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
porsche-911-g-series-by-everrati (1)
شرکت نام‌آشنای اِوِراتی Everrati از جدیدترین پروژه خود که یک دستگاه پورشه 911ST مجهز به قوای محرکه برقی است رونمایی کرد. این خودروی کلاسیک 440 اسب...
تبلیغات

شرکت نام‌آشنای اِوِراتی Everrati از جدیدترین پروژه خود که یک دستگاه پورشه 911ST مجهز به قوای محرکه برقی است رونمایی کرد. این خودروی کلاسیک 440 اسب بخار قدرت و حدود 320 کیلومتر شعاع حرکتی دارد.

سری G پورشه 911 با فروش حدود 200 هزار دستگاهی بین سال‌های 1973 تا 1989 بیشترین میزان فروش این خودرو را به خود اختصاص داده است. این کوپه آلمانی اخیراً راهی گاراژ اِوِراتی شده تا بجای قوای محرکه درون‌سوز خود از پیشرانه‌ای برقی استفاده نماید. نسخه ST پورشه 911 در سال‌های 1970 و 1971 عرضه شد و به تعداد محدودی در دسترس بود. البته باید اذعان کرد پروژه اِوِراتی روی ST واقعی شکل نگرفته است.

پورشه 911ST واقعی قدرتی در حدود 270 اسب بخار داشته است اما اِوِراتی خروجی این محصول کلاسیک را به 440 اسب بخار رسانده است. قدرت یاد شده نیز به اکسل عقب فرستاده می شود و باعث ثبت صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 4 ثانیه خواهد شد. باتری 60 کیلووات ساعتی نصب شده نیز شعاع حرکتی فراتر از 322 کیلومتر را به ارمغان می‌آورد. این شرکت برای جدیدترین پروژه خود با شرکت آمریکایی RS Werks همکاری کرده تا فرایند بازتولید و سفارشی‌سازی آن بهتر پیش برود. یکی از اولویت‌های اصلی دو شرکت حفظ وزن اولیه خودرو تا حد امکان بوده است. اگرچه رقم دقیق وزن خودروی اِوِراتی اعلام نشده اما نسخه اصلی 911ST وزن 960 کیلوگرمی داشته است. دو شرکت یاد شده همچنین روی حفظ توزیع وزن بهینه خودرو نیز تمرکز داشته‌اند.

شایان ذکر است پورشه به دنبال احیای 911ST در اواخر سال جاری میلادی به عنوان بخشی از برنامه‌های گرامی داشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس برند خود است. چنین خودرویی بارها در نوربرگ رینگ رؤیت شده و شاید تا چند ماه آینده معرفی شود. انتظار می‌رود خودروی موردبحث بر پایه جدیدترین نسخه از 911 بنا شود و پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی مدل GT3 در بطن آن قرار گیرد. اما شرکت اِوِراتی متخصص ارتقای خودروهای گوناگون بوده و قبلاً روی رنجروور و دیفندر نیز کار کرده است. فورد GT40 و مرسدس بنز W113 SL پاگودا بازتولیدی نیز جزو پروژه‌های شاخص این شرکت بوده‌اند. تبدیل خودروهای کلاسیک به نمونه‌های برقی یکی از جدیدترین روش‌ها برای حفظ خودروهای خاص در عصر جدید صنعت خودروست. البته شاید استفاده از سوخت‌های مصنوعی در آینده بتواند باعث حفظ چنین محصولاتی شود. نظر شما چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.