پورشه تایکان GTS در تست گوزن و اسلالوم؛ پایدار و چابک!

یک‌شنبه 22 مرداد 1402 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
پورشه تایکان GTS شاید یک خودروی برقی و سنگین‌وزن باشد اما در موقعیت‌های اضطراری می‌توان روی عملکرد آن حساب ویژه‌ای باز کرد. ویدئوی تست گوزن و...
تبلیغات

پورشه تایکان GTS شاید یک خودروی برقی و سنگین‌وزن باشد اما در موقعیت‌های اضطراری می‌توان روی عملکرد آن حساب ویژه‌ای باز کرد. ویدئوی تست گوزن و اسلالوم این خودروی آلمانی مؤید توانایی‌های بالای آن خواهد بود.

تایکان GTS در جایگاهی بین مدل‌های 4S و توربو قرار می‌گیرد. دو پیشرانه برقی این خودرو 509 اسب بخار قدرت و 849 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند تا محصول پورشه بتواند در عرض 3.5 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. البته باید دانست حالت بوست کوتاه‌مدت به همراه لانچ کنترل باعث می‌شوند تایکان GTS بتواند حداکثر قدرت 590 اسب بخار هم داشته باشد. تایکان ابتدا در تست اسلالوم شرکت می‌کند و با پایداری خوب خود از بین مخروط‌ها عبور می‌کند. این خودروی برقی تست موردبحث را در زمان 21.5 ثانیه تکمیل می‌کند تا بتواند بهتر از محصولاتی همچون آلپین A110S با زمان 21.6 ثانیه، اسمارت نامبر وان برابوس با زمان 22.5 ثانیه، پولستار 2 با زمان 22.8 ثانیه و آئودی RS3 اسپرت بک عمل کند. پورشه تایکان GTS در تست گوزن نیز می‌درخشد. سرعت اولیه 76 کیلومتر در ساعت این خودرو راننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد چراکه خودرو در این سرعت با هیچ مخروطی برخورد نمی‌کند.

بهترین رکورد تایکان GTS در تست گوزن با سرعت 78 کیلومتر در ساعت ثبت می‌شود و این خودرو در سرعت‌های بالاتر با مخروط‌ها برخورد می‌کند. در سرعت‌های 80 و 83 کیلومتر در ساعت نیز چنین اتفاقی رخ می‌دهد اما در همین حالت‌ها نیز تایکان هندلینگ خوبی دارد. از نظر عملکرد GTS در تست گوزن شاهد برابری آن با تایکان توربو S هستیم. این خودرو همچنین بهتر از تایکان کراس توریسمو عمل می‌کند خودروی که سرعت 74 کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. باید دانست خودروی حاضر در تست از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو و رینگ‌های 21 اینچی استفاده کرده بود.

رانندگان امیدوارند هرگز مجبور به چنین مانورهای ناگهانی در پشت فرمان نشوند اما چنین اتفاقاتی معمولاً رخ می‌دهد و دانستن چگونگی واکنش خودرو می‌تواند تفاوت زیادی در نتیجه ایجاد کند. تست گوزن اگرچه خودرو را به حد نهایی هندلینگ خود نمی‌رساند اما سناریوهای واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. هر نوع خودرویی از جمله کراس اورها و شاسی بلندها می‌توانند در این تست به دردسر بیفتند. مرکز ثقل بالا باعث می‌شود خودرو توانایی زیادی در مانورهای سریع نداشته باشد. البته محصولات برقی از مزیت توزیع وزن زیاد در بخش‌های پایین بدنه سود می‌برند و این امر علاوه بر پایین آوردن مرکز ثقل باعث بهبود هندلینگ آن‌ها می‌شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.