پورشه 911 توربو S تیون شده در برابر 918 اسپایدر؛ کدامیک سریعتر است؟
911 توربو S جدید یک نیروگاه متحرک به شمار میرود و البته تیونرها نیز با اندکی دستکاری این خودرو به ارقام اسب بخار قابلتوجهی دست پیدا میکنند. در جدیدترین مسابقه درگ برگزار شده میتوانیم شاهد رقابت نفسگیر این خودرو با پورشه 918 اسپایدر استوک باشیم. در این رقابت کاهش فاصله عملکردی دو خودروی دوستداشتنی پورشه قابل مشاهده خواهد بود.
نیروبخش 918 اسپایدر قوای محرکه هیبریدی است که از پیشرانه 8 سیلندر 4.6 لیتری تنفس طبیعی و دو پیشرانه برقی تشکیل میشود. این مجموعه 887 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتون متر گشتاور تولید میکند. در طرف مقابل 911 توربو S را داریم که از دستیار برقی استفاده نمیکند اما شرکت ES موتور آن را تیون کرده و پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی آن بجای 650 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور حالت استاندارد 888 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور تولید میکند. برای رسیدن به چنین ارقامی از اینترکولرهای جدید و کیت اگزوز تیتانیومی استفاده شده است.
911 همچنین سبکتر از برادر خود است و وزن آن به 1640 کیلوگرم میرسد درحالیکه وزن 918 اسپایدر 1674 کیلوگرم خواهد بود. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند اما گیربکس 918 از نوع 7 سرعته و گیربکس 911 از نوع 8 سرعته PDK است. 918 تنها در مسابقه اول برنده میشود و به دلیل لانچ سریعتر نسبت به 911 میتواند زودتر به خط پایان برسد. در مسابقات بعدی این 911 است که دست برتر را دارد و مسافت 400 متر را در 9.7 ثانیه طی میکند درحالیکه رکورد 918 برای این مسافت 9.9 ثانیه است.
در مسابقه رولینگ نیز هایپرکار دوستداشتنی پورشه نمیتواند خودی نشان دهد و 911 هر 4 مسابقه را با پیروزی پشت سر میگذارد. 918 حتی در تست ترمز نیز مغلوب میشود هرچند فاصله زیادی بین دو خودرو وجود ندارد. این هایپرکار حدود 10 سال پیش جزو پیشرفتهترین خودروهای دنیا بود و پرفورمنس فوقالعاده و قیمتی نجومی آن کاملاً جلبتوجه میکرد اما امروز یک 911 توربو S تیون شده میتواند با قیمت بسیار کمتر آن را شکست دهد. نظر شما دراینباره چیست؟